News Flash:

Cavaleri pe doua roti, prizonierii strazilor

28 Iulie 2007
4147 Vizualizari | 11 Comentarii
Liviu Tiganasu
• In Iasi, cele doua cluburi ale motociclistilor, East Side Dogs si MC Trust, numara peste 300 de membri iar numarul lor este in crestere • Cu toate acestea, nu au nici o pista sau un loc propriu de intalnire, promisiunile date de oficialitati pentru rezolvarea acestor aspecte ramanand fara ecou • Costa mii de Euro, au sute de cai putere iar imaginea pe care o prezinta este una de putere dar, cu toate acestea, pentru cei care vor sa se initieze in aceasta lume a motociclistilor, pandeste mereu pericolul de accidente din cauza faptului ca automobilistii nu constientizeaza cat de fragila este o cursa cu motocicleta • "Suntem oameni normali, cu pasiuni ca oricare altele. Motociclismul este o pasiune pentru noi, una care ne bucura enorm. Lumea priveste filmele americane si vede bande de motociclisti. Noi suntem normali, cu o pasiune normala si constituim o comunitate", a aratat Oreste, vicepresedintele East Side Dogs
Desi in Iasi sunt mai bine de 300 de motociclete ce pot intra in trafic si, poate un numar triplu de pasionati ai motociclismului, pana in momentul de fata nu dispun de o pista speciala si nici de un loc al lor de intalnire afara de cel din fata Casei de Cultura a Studentilor unde, oricum, n-au suficient spatiu. Dar acestea nu sunt singurele probleme pe care le intampina pasionatii motoarelor pe doua roti. Mentalitatea creata in jurul lor este una ce provine dintr-o gandire invechita, gandire care nu tine cont de faptul ca, atat in Occident sau SUA ori Japonia, prezenta motocicletelor in trafic este la ordinea zilei. In atare conditii, adesea motociclistii, daca nu sunt imbranciti in trafic, pur si simplu nu sunt observati iar oricata experienta si prudenta ar avea, sunt expusi pericolului de a fi accidentati. "Deocamdata, noi motociclistii suntem vazuti de catre automobilisti ca niste biciclisti. De obicei nimeni nu ma vede in trafic desi merg cu farul aprins. Este vorba de gradul de civilizatie al celor care sofeaza, desigur sunt soferi care stiu cum e sa conduci o motocicleta si nu-ti taie calea", a precizat Eduard Descher, motociclist. Adesea, pentru a-si face simtita prezenta, motociclistii isi echipeaza motorul cu o toba sport. Nu este vorba de a face impresie, ci pur si simplu de a fi observati de catre ceilalti participanti la trafic. Acest aspect dovedeste clar cat de putin sunt obisnuiti soferii cu prezenta motociclistilor pe calea de rulare. Mai mult, deoarece sunt invinuiti ca sunt vitezomani, probabil existenta unei piste de curse ar reduce cazul in care ei ar accelera mai mult in oras. "Daca s-ar da in functie o pista pentru motociclisti, edilii ar putea obtine si multi bani din taxe. Si poate ca avand o astfel de pista, motociclistii isi vor consuma adrenalina aici", a spus Oreste. Motociclismul, dincolo de pasiune, ramane, inca, in stadiul de tatonare cu mentalitatea prin care, orice este diferit este si ciudat. Soferii nu sunt obisnuiti Pana ce si ceilalti participanti la trafic nu vor intelege ca, desi ei sunt pe doua roti, motocicleta e un fel de masina care, uneori, poate dezvolta mai multi cai putere. "Suntem oameni normali, cu pasiuni ca oricare altele. Motociclismul este o pasiune pentru noi, una care ne bucura enorm. Lumea priveste filmele americane si vede bande de motociclisti. Noi suntem normali, cu o pasiune normala si constituim o comunitate", a aratat Oreste, vicepresedintele East Side Dogs. Pentru un alt motociclist, situatia este mult mai transanta, motociclistii nu sunt considerati parteneri de trafic. "Sincer? Bine, exista o lipsa acuta a respectului fata de noi", a precizat Andrei Ancuta, membru al clubului MC Trust. Mai mult, scoala de soferi pentru categoria A este una privata de multe facilitati iar un motociclist daca nu este invatat de catre un altul, nu are mari sanse sa deprinde anumite trucuri, vitale in trafic. Pe langa acest fapt, marcajele pietonale sunt extrem de periculoase, la o frana pusa pe un astfel de marcaj, motociclista se poate intoarce si la 180 de grade. In acest sens, dupa cum aratau motociclistii, se asteapta sa se schimbe acest fapt si in Iasi. "Oamenii care isi cumpara motoare vor sa mearga mai repede nu din cauza faptului ca motocicletele pot prinde viteze mari ci, si aceasta vreau sa se cunoasca, pentru ca se pot strecura in trafic. Acest lucru se intampla in orice tara civilizata unde vezi mereu motociclisti. Soferii trebuie sa stie ca motociclistii depasesc pe partea stanga. Soferii si motociclistii trebuie sa ajunga la a respecta regulile pentru o circulatie fluenta", a spus Liviu Tiganusu, presedintele clubului Est Side Dogs. Solidari Cu un spirit de solidaritate rar intalnit in alte comunitati, motociclistii s-au mobilizat imediat dupa moartea colegului lor, Catalin Gorduza, pentru a ajuta familia acestuia. Deja, pe Copou, in zona tragicului accident, lumanarile ard in amintirea celui ce le-a fost prieten. Gestul a impresionat prin implicarea prietenilor cu aceeasi pasiune. Catalin Gorduza a murit in urma cu doua nopti dupa ce, aflat pe motocicleta, s-a izbit extrem de violent de un microbuz care circula pe Copou.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

solidari
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (11)

geek-a-contra  | #16239
scuze, da` ce obligatie are primaria sa le asigure piste? sint asociatii private. daca au bani sa-si ia motoare atunci au bani sa-si cumpere teren si sa-su faca traseu de concurs.
alooo  | #16240
NU IL CHEAMA CATALIN,INTELEGETI ODATA!
DANIEL ALEXANDRU, CUM IL STIM NOI - DUTU.VA ROG TINETI CONT DE CE SCRIEM NOI, E IMPORTANT , IN MEMORIA LUI!
io  | #16241
Io nu inteleg... In loc sa condamnam apucaturile de bezmetic pe care ,chiar si acest Catalin Gorduza le-a avut, si care a platit cu capul...vad ca Sidoriuc incepe sa le faca elogiul si sa-i prezinte in lumina de "grup defavorizat". Ce ai Sidoriucule? Ai fost pe la Tiganasu si ai ramas dator cu un suc, sau ce? Sau ai bolanzit la cap? Ce are "..la cu Prefectura"? Ce treaba are "Soferii nu sunt obisnuiti" cu faptul ca smintitul ala alerga ca Valentino Rossi? Cine ce sa fie obisnuit?? Sau soferul de maxi-taxi trebuia sa se "obisnuiasca instantaneu" si sa-si ia masina repede-repejor din fata marelui artist?
moroiu  | #16242
bah Oreste, fituica asta de tot rahatul a denigrat atat de rau spiritul si tot ce inseamna sa fii motociclist, iar tu dai declaratii acestor idioti in loc sa va plimbati zilnic pe langa geamurile "prietenului" care ne-a facut izmenari?
hm, pai asa ne trebuie atunci daca nu suntem uniti.
SEBASTIAN  | #16243
Pt. mine 90% din acesti "east side dogs=javre" nu sunt decat niste ratati care au ciordit de prin italia, spania sau de la parinti.Sunt niste inconstineti pe care viata ii pedepseste din cand in cand-cam rar.
Domnilor militieni veniti in nicolina sa vedeti cum o astfel de javra terorizeaza lumea seara de seara care circula normal pe trotuar.Are o motocicleta verde cu caree circula cu 200-250 pe putin.Dar ce poata sa ii faca nenea militian cu logan si care este impiedicat si de burta din dotare?
Va imaginati un bolid intrand cu 200 pe trotuar?Handicapatilor......daca de viata voastra nu va pasa....de viata celor de 2-3 ani de pe trotuar nu va pasa......?Idioti din nastere ce sunteti......e alunecoasa vopseaua?
Nu sunt de acord cu afacerile hotului sef al iasului ....dar de ce sa plateasca prostii care muncesc cel putin 10 ore pe zi vopsea pt o sleatha de cretini?De ce nu va reveniti?De ce nu se instituie un cod ...mama dracu ceva intre voi...daca tot aveti impresii de adunatura...clan....care sa ii pedepseasca pe inconstienti?
Vai de familia lui saracu....pt ca el a crapat....dar pp ca familia nu e tocmai bogata....
Dickens  | #16244
Felicitari pentru articol. Dupa cate se vede, frica va face baieti buni.
probleme  | #16245
In primul rand condoleante familiei si prietenilor lui Catalin.
Am circulat recent cu masina in afara tarii, in orase aglomerate, unde intr-adevar existau foarte multi motociclisti. Soferii romani mai au mult de invatat asupra conduitei in trafic,atat cei care conduc autoturisme cat si motociclete. In 4000 km facuti vara aceasta in afara tarii, nu mi s-a intamplat sa primesc flash-uri sau claxoane, desi in unele zone, necunoscand drumul, mergeam mai prudent,deci mai incet. Mi se pare semnificativ acest lucru. In orasele aglomerate, motociclistii se strecurau mai usor, insa foarte prudent si civilizat. Nu am avut nici cel mai mic incident desi mi s-a intamplat sa fiu depasit sau inconjurat de motoare. Din pacate, in Romania, motociclismul urban (cel putin in Iasi si cel putin deocamdata) este un fenomen destul de recent si cu o aparitie agresiva, in care copii si tineri cu bani ofera spectacole pe Bulevadul Carol, cu plecare de la Golfo de Napoli.. parca asa se numeste respectiva terasa. Nu imi permit sa generalizez, insa si in calitate de pieton (cand sincer nu mi se pare normal sa treaca in viteza, pe trotuar motociclete pe langa tine) cat si in calitate de sofer am observat un comportament agresiv si de competitie a utilizatorilor de motociclete. Nu mai vorbesc de cel al soferilor auto care lasa si mai mult de dorit. Deci, daca doriti, haideti sa facem un forum (sau dati-mi linkuri) ca sa putem sa discutam si invata ceva. Numai bine.
a  | #16246
il cheama dan gorduza si are 29 de ani...poate sau chiar daca circula cu viteza era stapan pe motor..nu conduce de 3 zile are 11 ani de cand conduce......oare chiar ala cu maxi nu e deloc vinovat???de ce tot timpu mortii sunt vinovati si motociclistii???de ce o trebuit sa apara ala sa vireze stanga?????acum nu mai e...da macar sa se face dreptate...pt ca sigur are si soferul ala o vina,,,,,nu punea el frana asa...numa sa puna
juliette  | #16247
Informati-va, fratilor! Il chema Daniel Alexandru, nicidecum Catalin!!! Sunteti varza, unde ati facut studiile de jurnalism? Daca le-ati facut...
gabita  | #16248
de ce oare nu sunteti informati corect si scrieti ceea ce este f important intru-un articol, adica nume de persoane, gresit?
Leah  | #16249
mereu apar controverse in legatura cu motociclistii , este adevarat ca orice padure are si uscaciuni asa cum si printre motociclisti exista cativa inconstienti dar sunt mai multi printre soferi , normal ca suntem subiectul unor controverse dar si mai adevarat este ca romania nu este obisnuita cu motociclistii in trafic si este surprinsa de un un val numit motociclism asociat de asmenea cu nevoia de mobilitate . Din moment ce traficul devine din ce in ce mai anevoios datorita incompetentei celor care se ocupa de asta si a unei infrastructuri invechite , lumea se indreapta spre motociclete ....se strecoara usor prin trafic ...arata bine dar ce mai ...aiurim degeaba , singura vina a baiatului este ca purta casca drept ornament , nelegata....... restul care sunteti soferi , si in mod sigur ati taiat o data o curba sau ati intors pe linie continua sau nu v-ati asigurat ...nu mai vorbiti degeaba , incercati o data sa mergeti pe o motocicleta macar ca pasageri ...pentru ca daca nu stii despre ce e vb nu poti sa iti dai cu parerea, si nu mai aiuriti atat cu viteze scoase din filme sf ca nu purtati radare cu voi , in viteza 1 daca merg cu moto supraturata zici ca trece avionul pe langa tine dar de fapt mai mult de 60 nu am.
tragic dar iar se vorbeste degeaba!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1578 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024843 (s)