Titlurile zilei

Caz incredibil la ING Bank din Iași! O clientă a rămas fără o sumă importantă din cont și nimeni nu știe metoda. Polițiștii au declanșat ancheta – FOTO

Publicat: 04 sept. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Caz incredibil la ING Bank din Iași O clientă a rămas fără o sumă importantă din cont și nimeni nu știe metoda. Polițiștii au declanșat ancheta - FOTO
Maria Airinei, din Iași, s-a trezit că nu mai are banii în contul deschis la ING Bank. Femeia crede că este vorba despre o fraudă

Maria Airinei a deschis un cont la ING Bank pentru a realiza mai multe operațiuni. Când a vrut să facă o achiziție, și-a dat seama că banii au fost transferați într-un minut către două persoane necunoscute, implicate în activități de tranzacționare a criptomonedelor

Situație incredibilă pentru o femeie din Iași care a apelat la serviciile on-line de transfer a sumelor puse la dispoziție de ING Bank. Maria Airinei, în vârstă de 39 de ani, a avut neplăcuta surpriză să observe că o sumă importantă a fost transferată sub propriile priviri, fără să aibă posibilitatea de a interveni. A cerut lămuriri de la reprezentanții ING, dar clienta nu a fost mulțumită de explicațiile acestora.

„Pe data de 23.08.2021, la ora 15:22, am intrat de pe telefonul mobil, prin aplicația ING Home Bank, în contul de economii, în care aveam suma de 30.000 de lei, intenționând să transfer o parte din acești bani în contul meu de card, unde aveam și acolo în jur de 4.000 de lei, deoarece urma să fac o plată de 10.000 de lei pentru o achiziție.

În momentul accesării contului personal, am constatat cu stupoare că din acest cont de economii fuseseră sustrași, prin transfer în contul de card, aproape toți banii, mai precis 30.000 de lei. Am constatat că într-o primă fază, din contul personal de economii a fost transferată în contul de card suma de 30.000 de lei. Verificând celelalte conturi, am constat că și din contul mamei mele, cont pe care sunt împuternicită, fuseseră transferați în contul meu personal de card toți banii, mai precis 1.900 de lei”, a precizat Maria Airinei.

În urmă cu mai mulți ani, o angajată de la BCR a dezvăluit abuzurile din instituție.

Suma a fost transferată spre conturile deținute de două persoane neidentificate

În final, întreaga sumă a fost transferată inexplicabil în conturile deținute de două persoane.

„Pe contul meu de card s-a acumulat, în urma acestor transferuri, suma de 36.360 de lei. După cum am arătat, pe acest cont era deja suma de 4.000 de lei. După aceste transferuri pe contul de card, suma totală a fost transferată la ora 12:55 și respectiv 12:56 către doi destinatari necunoscuți mie și care nu au nicio legătură cu mine sau cu soțul meu, respectiv CRO și CRX.IO. La ora 12:55 din contul de card a fost transferată suma de 21.526,89 lei către destinatarul numit CRO. Precizez că nu am nici cea mai vagă idee de ce reprezintă acest CRO. La ora 12:56 din contul meu de card a fost transferată suma de 13.967,36 lei către un destinatar numit CEX.IO. Precizez că nu am nicio idee de ce reprezintă acest CEX.IO”, arată clienta băncii.

Cazul a fost preluat și de polițiștii de la Secția 2.

„Am fost sesizați de către o persoană despre faptul că îi lipsesc bani din contul bancar. Polițiștii Secției 2 Poliție efectuează verificări în vederea stabilirii întregii situații de fapt și pentru luarea măsurilor legale”, a declarat Anca Vîjîiac, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Iași.

Probleme la ING Bank au fost semnalate și cu alte ocazii.

Clienta nu are încredere în securitatea conturilor deschise la ING Bank

Maria Airinei nu și-a revenit nici în prezent. Nu știe cum se putea realiza transferul de bani fără acordul titularului de cont.

„Am fost stupefiată de faptul că aceste transferuri s-au realizat, deoarece sistemul de securitate de la ING HOME BANK presupune ca de fiecare dată când se realizează o plată, îmi vine pe telefonul mobil un mesaj, sunt anunțată că trebuie să transfer o sumă și mi se dă un cod pentru plată. Acel cod, trimis prin SMS, îl introduc în sistem ca să validez plata. La niciuna din operațiuni bancare nu mi s-a trimis niciun cod. Am văzut acele transferuri la două ore din momentul operațiunilor frauduloase.

Am solicitat telefonic operatorilor băncii ING stoparea transferurilor. Aceștia mi-au răspuns că nu pot stopa aceste transferuri deoarece ele sunt autorizate, deși erau în așteptare deoarece ele sunt autorizate, deși erau în așteptare, deși erau în așteptare. Mai mult de atât, au spus că îmi preiau solicitare, dar că nu pot declanșa ancheta decât după ce banii vor fi în contul destinatarului”, a mai spus Maria Airinei.

ING Bank nu-și asumă incidentul cu tranferul banilor

Maria Ailenei a cerut explicații de la reprezentanții ING Bank. Aceștia au trimis un punct de vedere prin intermediul unui e-mail.

„Din punct de vedere bancar, tranzacțiile au fost efectuate cu succes nefiind înregistrată vreo eroare. Tranzacțiile au fost finalizate imediat după validarea 3d secure, fiind înregistrate în sistemul de carduri ING Bank ca plăți autorizate 3d secure. Astfel, nu putem iniția dispute bancare pentru recuperarea sumelor, pe motiv de fraudă. Șansele de recuperare a sumelor depind foarte mult de analiza pe care comercanții o vor face împreună cu banca lor și deci de decizia acestora de a accepta sau nu disputa noastră. Ceea ce ne dorim să realizam în plus prin intermediul disputei inițiate este să obținem mai multe detalii legate de tranzacții, detalii pe care ulterior să le transmiteți organelor abilitate ale Poliției”, au menționat reprezentanții băncii.

Instituția bancară a descoperit că sumele au fost transferate spre persoane care au ca domeniu de activitate achiziția de criptomonede.

Adauga un comentariu