Eveniment-Social

Ce a constatat si observat, dupa prima săptămână de școală, prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Iași

Publicat: 22 sept. 2020
Inspectorul Școlar General, prof. dr. Genoveva Farcaş
Inspectorul Școlar General, prof. dr. Genoveva Farcaş

Prima săptămână de școală s-a încheiat.
Care ar fi principalele probleme de soluționat acum?
Ce pot face școlile ieșene pentru elevii lor?

✅ Cel puțin o dată pe săptămână, directorul școlii să facă o analiză realistă – videoconferință cu toți profesorii (ce a mers/ce nu a mers/ce soluții se pot găsi/ ce parteneri din comunitate pot fi cooptați pentru sprijinirea dotării cu tablete, dezinfectanți, spații outdoor etc.);

✅ În permanență, ar trebui atent monitorizat modul în care se derulează activitatea hibrid sau online la toate clasele, inclusiv printr-o comunicare directă cu părinții elevilor aflați în școala de acasă (dirigintele, profesorul, directorul)…

✅ În perioada imediat următoare, pentru elevii aflați la început de clasă a 5 a/clasă a 9 a în sistem hibrid, fiecare dintre profesorii diriginți trebuie să realizeze întâlniri/lecții cu toată clasa (eventual în spații outdoor), fiind important sentimentul de apartenență la comunitatea școlară în care tocmai s-au integrat și crearea unei stări de motivație pentru învățare. A-i lăsa pe acești copii în prima saptămână /primele două săptămâni de școală exclusiv în sistem online, nu face decât să slăbească din bucuria și elanul unui nou început.

✅ Fiecare școală ar trebui să prelucreze pe înțelesul tuturor elevilor, dar și al profesorilor și părinților Metodologia-cadru privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Este foarte important să se facă o procedură care să precizeze clar modul de organizare a activităților online.

✅ Pentru fiecare disciplină ar trebui organizate ședințe de catedră pentru împărtășirea bunelor practici legate de recuperarea materiei din semestrul al doilea, anul școlar trecut. Ghidurile metodologice pentru profesori și școli, disponibile pe platforma educatiacontinua.edu.ro. pot fi surse foarte bune pentru profesori.

✅ Este necesar ca profesorii care nu au încă pe deplin formate abilitățile de lucru pe platforme educaționale să se formeze, inclusiv la Centrul pentru educație digitală al I.S.J. Iaşi (persoană de contact, insp. Ema Pădurariu).





Comentarii
Adauga un comentariu