News Flash:

Ce ascund culorile alimentelor?

12 Ianuarie 2019
457 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6975 RON (0.0000)
USD: 4.1192 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente

Ce spun culorile alimentelor despre continutul nutritiv al acestora si ce combinatii cromatice sa  facem pentru a plusa la capitolul sanatate?

Bineinteles, vorbim aici despre culorile alimentelor naturale, adica fructe si legume, nu despre produse procesate, „imbracate” in nuante care mai de care mai puternice si mai atragatoare. Pentru ca da, la capitolul mancare exista o multime de produse naturale colorate atat de puternic, incat nu iti vine sa crezi ca sunt reale.

Culoarea rosie

Pe lista: ardei rosu, rosii, rodii, grepfrut rosu, sfecla rosie, ridichi, mere rosii, piersici, caise, zmeura, capsune, fasole rosie, ardei iute rosu, cartofi rosii, pepenele rosu, strugurii rosii etc. Aceste produse contin un antioxidant important, licopenul, care contribuie la prevenirea si tratarea anumitor afectiuni ale organismului din zona oncologica. Spre deosebire de alte substante, puterea licopenului creste atunci cand produsele sunt tratate termic, astfel ca sosul de rosii, de exemplu, va ajuta organismul sa absoarba mai mult licopen decat rosia cruda.

Culoarea galbena-portocalie

Pe lista: portocale (citrice), lamai, ananas, turmeric, porumb, cartof dulce, pepene galben, fructul pasiunii, morcovi, banane, etc. Secretul acestora nu mai este de mult un secret, iar numele sau e betacarotenul, o substanta care furnizeaza o cantitate importanta de vitamina A, necesara vederii. Alimentele galbene mai au, in plus, vitamina C, potasiu si acid folic, esentiale pentru sistemul osos.

Culoarea verde

Pe lista: mere verzi, dovlecei, kiwi, lime, strugurii, pere, spanac, broccoli, varza, varza kale, salatele, ardeiul verde, castravetii, mazarea si fasolea, menta, busuioc, patrunjel etc. Alimentele verzi contin vitamina K, importanta in reglarea circulatiei sanguine, precum si potasiu, care protejeaza sistemul nervos.  Le poti folosi ca atare, pregatite la aburi sau in combinatii de fructe si legume, in smoothiuri.

Alimentele albe

Pe lista: conopida (si nu! painea alba, pastele albe sau zaharul), ciuperci, ceapa, telina, cartofi, usturoiul etc.
Poate culoarea nu este atat de atragatoare, dar cu siguranta continutul nutritiv este cu mult mai ridicat decat „suratele” procesate. Aceste alimente contin potasiu, fibre, magneziu si proteine, benefice in orice stil alimentar.

Fructe si legume inchise la culoare

Pe lista: fructele de padure, vinetele, varza rosie, prunele – cu alte cuvinte, mancare pentru creier! Opteaza pentru astfel de alimente sub orice forma: ca atare, sau in sucuri, pentru ca beneficiile sunt de necontestat.

Important: echilibrul este important in orice aspect al vietii, asadar si in cel alimentar. Nu te rezuma doar la o categorie de fructe. Combina culorile intr-un mod cat mai creativ.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

culorile alimentelor continutul nutritiv cromatice sanatate
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1733 (s) | 23 queries | Mysql time :0.026287 (s)