Sanatate

Ce este drojdia nutritivă și la ce se folosește? Iată ce beneficii aduce sănătății

Publicat: 11 mai 2022
un borcan răsturnat cu drojdie nutritivă
Drojdia nutritivă are numeroase beneficii pentru sănătate.

Drojdia nutritivă, cunoscută și sub numele de drojdie inactivă, reprezintă un organism unicelular, o tulpină a drojdiei Saccharomyces Cerevisiae. Aceasta se formează pe melasă (reziduu siropos, de culoare brună, rezultat la fabricarea zahărului) și are un gust plăcut.

Pentru a fi dezactivată, drojdia nutritivă este spălată și uscată. În acest fel, ea își pierde capacitatea de creștere, motiv pentru care nu este folosită în produsele de panificație sau în patiserie.

Poate fi cumpărată din magazinele naturiste și se găsește sub formă de fulgi sau pudră de culoare gălbuie.

o lingură de metal cu drojdie nutritivă
Pentru a fi dezactivată, drojdia nutritivă este spălată și uscată.

Ce conține drojdia nutritivă și cum se folosește?

Drojdia nutritivă este o sursă bogată de vitamine B (nu și vitamina B12), acid folic, seleniu, zinc și proteine. Nu are în componență gluten, ceea ce o face ideală de inclus în dietele persoanelor alergice. Mai mult decât atât, are un conținut redus de sodiu.

Acest tip de drojdie poate fi inclus și în mâncarea bebelușilor, de la șase luni. Bineînțeles, înainte de a face acest lucru, este necesară consultarea medicului pediatru și respectarea regulii de 4-7 zile , înainte de a introduce un aliment nou.

Drojdia nutritivă are un gust similar cu cel al brânzei, fapt pentru care este excelentă pentru persoanele vegane. Spre deosebire de drojdia de bere, care are un gust amărui, cea nutritivă are o aromă deosebită. Gustul acestui tip de drojdie este dat de acidul glutamaic, format în mod natural în timpul procesului de uscare. Acest acid poate fi regăsit și în fructe sau legume.

Este suficient să puneți câteva linguri de drojdie inactivă în mâncărurile pe care le preparați, pentru a intensifica aroma celorlalte ingrediente. În plus, aceasta poate fi folosită pe post de parmezan sau poate fi utilizată în loc de brânză și unt în piureurile de cartofi. Poate fi inclusă, cu succes, în mămăligă, pe popcorn, pe paste, ca și condiment sau alături de migdale pisate, pentru a realiza „parmezan” vegan, pentru persoanele care au adoptat o dietă bazată pe plante.

un bol cu drojdie nutritivă
Drojdia nutritivă este o sursă bogată de vitamine B (nu și vitamina B12), acid folic, seleniu, zinc și proteine.

Beneficiile drojdiei nutritive

Drojdia nutritivă are numeroase beneficii pentru sănătate. Aceasta este foarte hrănitoare, deoarece este o proteină completă, care are în componență toți cei nouă aminoacizi esențiali. Doar o singură lingură dintr-o astfel de drojdie conține între 2 și 30% din doza zilnică recomandată de oligominerale (zinc, seleniu, mangan).

De asemenea, drojdia inactivă poate scădea colesterolul, grație beta-glucanului, pe care îl conține. Studiile arată că persoanele, care au inclus drojdia în dieta lor zilnică, se bucură de un nivel mai scăzut de colesterol (cu 6%), față de cele care nu fac acest lucru.

Nu în ultimul rând, drojdia nutritivă contribuie la susținerea unui sistem imunitar puternic. Mulțumită celor doi carbohidrați, și anume alfa-manan și beta-glucan, acest tip de drojdie reduce frecvența infecțiilor cu bacteriile E.coli sau Salmonella. Din nefericire, studii s-au făcut doar pe animale, fapt ce necesită cercetări suplimentare, pentru a stabili dacă alfa-mananul și beta-glucanul au aceste efecte și la oameni.

un borcan răsturnat cu drojdie nutritivă
Drojdia nutritivă are numeroase beneficii pentru sănătate.



Adauga un comentariu