Magazin

Ce este mai eficient, mersul pe jos sau alergatul?

Publicat: 19 feb. 2014
1

Toata lumea stie ca sportul ajuta foarte mult la mentinerea unei stari bune de sanatate si previne multe boli, in special cele de inima. Indemnul de a alerga, pe strada sau pe banda de alergat, la sala de gimnastica sau acasa, este unul cunoscut. Daca alta forma de sport nu ai timp sau chemare sa practici, macar alearga, spun medicii.

Iata ca mersul de jos cu pas mediu spre rapid poate scadea riscul hipertensiunii arteriale, al colesterolului ridicat si al diabetului la fel de mult ca alergatul, conform rezultatelor surprinzatoare publicate in Jurnalul American al Asociatiei de Inima numit “Arteroscleroza, tromboza si biologia vasculara”.

Citeste si: Nu iti place cum arati? Vezi ce faci gresit

Cercetatorii au analizat 33.060 alergatori si 15.045 persoane care au mers pe jos sustinut in loc sa alerge, toti cu varste cuprinse intre 18 si 80 ani. Ei au descoperit, dupa 6 ani de cercetari permanente, ca aceeasi energie folosita pentru mers pe jos la intensitate moderata si alergat intens si viguros a dus la reduceri similare ale riscului de hipertensiune arteriala, colesterol rau crescut, diabet si boli coronariene.

“Mersul pe jos si alergatul sunt teste ideale pentru beneficiile inimii rezultate din din aceste activitati pentru ca cele doua implica aceleasi grupe de muschi si acelasi tip de energie de activitate obtinuta din performarea la diferite intensitati,” afirma medicul Paul T. Williams, Ph.D., autorul principal al studiului si om de stiinta la Laboratorul National  Lawrence Berkeley din California.

Citeste si: Ai CARCEI? Vezi cum apar si cum poti scapa de durere

Opus studiilor anterioare, cercetatorii au abordat si masurat efectul mersului pe jos si al alergatului prin distanta, nu prin intervalul de timp alocat.

“Cu cat alergatorii au alergat mai mult si cei ce au mers pe jos au mers pe jos mai mult, cu atat a fost mai benefic pentru sanatatea lor. Daca cantitatea de energie generata a fost aceeasi pentru ambele doua grupe, atunci si beneficiile de sanatate sunt comparabile” spune dr Williams.

Iata ce au raportat cercetatorii:
    Alergatul reduce riscul aparitiei hipertensiunii arteriale cu 4,2% iar mersul pe jos reduce cu 7,2%.
    Alergatul reduce riscul cresterii colesterolului rau cu 4,3% si mersul pe jos cu 7%.
    Alergatul reduce riscul aparitiei diabetului cu 12,1%  comparative cu 12,3%  in cazul mersului pe jos.
    Alergatul reduce riscul bolilor coronariene cu 4,5% comparativ cu 9% in cazul mersului pe jos.

“Mersul pe jos poate fi o activitate fizica mult mai realist de realizat pentru multa lume comparativ cu alergatul; cu toate acestea, cei ce aleg sa alerge reusesc sa faca aceasta miscare de doua ori mai mult decat cei ce prefera mersul pe jos. Asta probabil pentru ca pot face cantitate dubla de efort intr-o ora”, spune dr Williams.

Citeste si: Vrei sa ai un corp de vedeta? Vezi ce mananca ele dimineata!

Oamenii cauta mereu scuze ca sa nu faca sport insa acum, prin aceste dovezi ale cercetarii, au evidenta clar, negru pe alb: au oricand posibilitatea sa mearga pe jos si deci sa investeasca in propria lor sanatate viitoare.

Asadar, mergi pe jos: parcheaza masina mai departe de serviciu ca sa pot merge pe jos de la ea la job si invers; du-te pe jos la magazin pentru o paine; plimba-te cu familia de 2-3 ori pe saptamana; gaseste tu idei noi si creative prin care iti poti creste cantitatea de mers pe jos si deci de infuzie de sanatate la indemana, fara niciun ban.

sursa: sfatulparintilor.ro





Adauga un comentariu