Magazin

Ce înseamnă analiza de business şi de ce ar trebui să urmezi un curs de business analyst?

Publicat: 30 iul. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ce înseamnă analiza de business şi de ce ar trebui să urmezi un curs de business analyst
Ce înseamnă analiza de business

Analiza proceselor de lucru sau analiza de business este o disciplina foarte importanta care grupeaza activitatile si tehnicile folosite pentru  a identifica nevoile unei organizatii la nivelul activitatilor de baza si pentru a determina cele mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor si cerintelor de business. Un curs de business analyst  se poate dovedi necesar celor care doresc sa avanseze in cariera sau sa obtina un post in acest sens.

Un business analyst stie ca analiza incompleta a businessului este sursa tuturor problemelor corporatiei

Un business analyst bun stie ca majoritatea problemelor cu care se confrunta companiile si organizatiile mari provin din analiza de business incompleta sau incorect realizata. Beneficiarii sistemelor de afaceri nu stiu la ce sa se astepte in faza de analiza a proiectului si de cele mai multe ori o trateaza in mod superficial. 

Din pacate, o analiza de business incorect realizata presupune multe riscuri, deoarece aceasta este etapa proiectului in care furnizorul trebuie sa se acomodeze cu specificul activitatii utilizatorilor sistemelor pe care le implementeaza. Aceasta etapa trebuie sa includa si realizarea documentatiei care sta la baza proiectarii, dezvoltarii si implementarii sistemului propus de catre companie.

Ce include etapa analizei de business?

Analiza de business este acea etapa necesara oricarui proiect care include analiza situatiei existente, identificarea cerintelor functionale si de business, analiza proceselor de business existente si propunerea unor metode de optimizare prin folosirea instrumentelor specifice companiei. 

Analiza de business corecta in cadrul oricarui proiect asigura implementarea unei solutii adecvate, iar business analyst-ul este un pion important care joaca un rol critic in orice proiect. De el depinde de regula succesul sau esecul proiectului.

In timp ce managerul de proiect se asigura ca echipa implicata in realizarea proiectului actioneaza conform graficului de lucru, pentru a livra solutiile bune in timp util si incadrandu-se in bugetul stabilit, analistul de business se asigura ca solutia corecta este livrata prin eforturile managerului de proiect si ale intregii echipe. 

Fara ca business analyst-ul sa se implice, proiectul nu poate raspune corect la nevoile grupurilor de interes. 

Factorii care pot determina esecul unui proiect 

Unul din principalii factori care contribuie la esecul oricarui proiect este reprezentat de cerintele incomplete. Analistul de business este persoana responsabila cu cerintele. Desi nu ei le genereaza, sunt raspunzatori de lipsa de acuratete a acestora. 

De asemenea, un alt factor care poate determina esecul oricarui proiect este reprezentat de lipsa de implicare a utilizatorilor, inclusiv a analistului de business care are responsabilitatea de a se documenta si de a se asigura ca atat contextul solutiei, cat si continutul sunt in intregime definite. Analiza reduce riscul lipsei de implicare a utilizatorilor si a unor probleme de readiness organizational.

De asemenea, modificarea brusca si neanuntata a cerintelor proiectului, precum si asteptarile nerealiste pot fi cauze ale esecului proiectului. Cu toate acestea, contributia analistului de business se manifesta prin transformarea asteptarilor in cerinte, clarificarea lor, consolidarea intr-un document de cerinte de business si comunicarea catre toate grupurile de interes.

Material realizat impreuna cu Digital Metrics – Agentie Marketing Online

 

Adauga un comentariu