Magazin

Ce mancam in SEZONUL RECE. Vezi ce ALIMENTE sunt recomandate iarna

Publicat: 06 dec. 2013
1

Pentru a trece cu brio peste iarna si a scapa de raceala si gripa este nevoie sa consumam anumite alimente care au rolul de a ne intari sistemul imunitar. O alimentatie sanatoasa si un stil de viata echilibrat ne ajuta sa depasim cu bine sezonul rece si sa nu racim.

Pentru a intari sistemul imunitar este nevoie sa consumam vitamina C (aceasta vitamina se gaseste in citrice, kiwi, ardei gras, ardei iute, cimbru, patrunjel, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, verdeturi, rosii, coacaze negre) si vitamina A (aceasta vitamina se gaseste in oua, lapte, ton, ficat, boia de ardei, ardei rosu, cartofi dulci, morcovi, legume cu frunze inchise la culoare, dovleac, salata verde, caise uscate, unt).

Ca sa treaca cu bine peste iarna, organismul are nevoie si de minerale (zinc – fructe de mare, scoici, sardine, seminte de dovleac, seminte de floarea-soarelui, ovaz, paine, nuci, ghimbirul; seleniu – nuci, paine, peste, carne, oua).

Nici iaurturile probiotice nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie, deoarece acestea contribuie la o sanatate de fier. Alte surse de probiotice sunt: usturoiul, bananele, anghinarea, ceapa, ovazul, chefirul si muraturile. Totodata,  produsele lactate sunt foarte importante in aceasta perioada, deoarece sunt o sursa bogata de proteine si calciu.

Usturoiul este o planta utilizata atat ca aliment, cat si ca medicament. Acesta este considerat ca fiind un mijloc preventiv al bolilor contagioase, al bolilor cardiovasculare, tulburarilor digestive, avand si efect antimicrobian. Datorita proprietatilor antibacteriene, usturoiul poate combate raceala si gripa.

Datorita continutului ridicat de antioxidanti si vitamine, merele nu trebuie sa lipseasca din alimentatie in timpul sezonului rece. De asemenea, iarna puteti consuma si avocado, rodii, grapefruit, kiwi, mandarine, portocale, fructul pasiunii, pere, papaia, mango.

Ridichile sunt alimentele-cheie in lunile de iarna. Ridichea alba este bogata in fibre si fier, iar ridichea neagra are un gust distinct, usor iute si un continut semnificativ de vitamina C, cel mai important antioxidant in prevenirea racelii si gripei.

Catina este un alt element important pentru sanatatea noastra. Denumita si ginsengul romanesc, catina este considerata un vaccin antigripal natural datorita continutului ridicat de vitamina C, fiind mai mare decat cel al macesului si de 10 ori mai mare decat al citricelor.

O alternativa la numeroasele legume de vara sunt legumele congelate.

Iarna nu ar trebui sa lipseasca nici ceaiurile din plante sau fructe si nici laptele cald cu scortisoara sau miere. Scortisoara este un excelent antiseptic natural, fiind folosita pentru proprietatile sale de scadere a colesterolului, trigliceridelor, a tensiunii arteriale si de normalizare a nivelului de zahar din sange. De asemenea, scortisoara se claseaza printre alimentele cele mai bogate in antioxidanti.
REGULI in timpul iernii
Imbracaminte calduroasa
Sport
Odihna suficienta pentru un organism rezistent
Respectarea regulilor de igiena. Evitarea contactului cu persoane bolnave, spalatul frecvent al mainilor etc.





Adauga un comentariu