News Flash:

Ce nu stiai despre vitamine?

23 Aprilie 2010
941 Vizualizari | 0 Comentarii
Un regim alimentar echilibrat, bogat in fructe si legume, te poate scuti de nevoia de a lua multivitamine. Sau cel putin asa te amagesti in fiecare zi.
Adevarul e greu de acceptat: alimentele sanatoase pe care ar trebui sa le mananci sunt scumpe, iar cele ieftine au o valoare nutritionala slaba.
O alta impresie gresita ar fi aceea ca poti manca orice gasesti pe piata (sau poti sa stai si nemancat) fara ca sanatatea sa iti fie afectata, daca iei suplimente cu vitamine. Nu e bine sa cazi in extreme. Invata ce este adevarat si ce nu, in ceea ce priveste vitaminele, de la expertii MSN.
Un mit des intalnit este ca vitaminele care se gasesc pe piata nu sunt la fel de bune ca cele pe care le obtii din alimente. Specialistii sustin ca vitaminele si mineralele obtinute din suplimente pot sa iti ofere aceeasi valoare nutritionala ca si cele din alimente. O exceptie ar fi acidul folic, care se regaseste in suplimente intr-o forma diferita.
Daca vitamina D este produsa de organism atunci cand pielea este expusa la soare, automat cei care traiesc in emisfera nordica vor avea deficienta de vitamina D - fals. Cat de multa vitamina D produce organismul depinde de expunerea la soare, dar si de dieta si de culoarea pielii. Pielea de culoare deschisa, spre exemplu, va reactiona altfel cand este expusa la soare - mai precis, producand mai multa vitamina D.
Un alt mit ar fi ca zincul poate ajuta la cresterea parului. Este adevarat ca o deficienta de zinc poate duce la caderea parului, insa ideea ca trebuie sa iei zinc pentru a avea un par mai lung sau mai des este eronata.
Vitamina B te ajuta sa slabesti si te protejeaza de muscaturile de tantari? Nicio sansa. Complexul de vitamine B este, cu siguranta, benefic pentru organism, insa in niciun caz nu te auta la dieta si nici nu tine la distanta insectele.
Miturile cu privire la vitamine pot fi daramate printr-o simpla vizita la medic, sau chiar la farmacie. Exista insa si anumite lucruri pe care trebuie sa le stii, atunci cand iei vitamine. Femeile, spre exemplu, au nevoie de mai mult fier atunci cand sunt la menstruatie, iar acidul folic este extrem de important pentru femeile de toate varstele.
Vitaminele nu afecteaza pofta de mancare sau greutatea corporala. Ar putea duce la modificari in greutate doar daca sunt sub o forma care contine calorii: unele vitamine sub forma de bomboane gumate, spre exemplu, pot contine calorii, insa in cantitati nesemnificative.
Ce e mult strica, iar regula se aplica si in cazul suplimentelor cu vitamine - exista cazuri de supradoza cu vitamine, iar acestea trebuie luate la recomandarea medicului si fara a se depasi cantitatile de pe prospect. In plus, unele vitamine pot cauza senzatia de greata daca sunt luate pe stomacul gol.
Ca sa vedeti cum sunt mai bine absorbite vitaminele, este bine sa va uitati pe prospect.
Daca luati suplimente alimentare si medicamente in acelasi timp, este bine sa informati medicul: unele vitamine pot interactiona cu medicamentele. Vitamina K, spre exemplu, contracareaza efectul medicamentelor anticoagulante, iar calciul poate afecta procesul de absorbtie a zincului sau a fierului.
In genere, nu conteaza daca iei vitaminele dimineata, la pranz sau seara, insa e bine sa consultam prospectul, pentru a vedea cand si cum trebuie luate. Vitaminele sunt benefice si pentru cei mici: mai ales daca avem ghinion cu un copil pretentios, care nu mananca anumite fructe sau legume sau nu bea lapte.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1375 (s) | 22 queries | Mysql time :0.024433 (s)