Stiri si curiozitati

Ce presupune dieta mediteraneană faza 1? Feluri de mâncare recomandate 

Publicat: 18 mai 2022
bucatele de rosii si branza feta pe o felie de paine integrala, alaturi de doua vase cu ulei de masline, pe o masa de culoare neagra
Dacă urmați dieta mediteraneană și sunteți la faza 1, trebuie să aveți în vedere că va trebuie să renunțați în totalitate la produsele bazate pe zahăr

În cazul în care v-ați decis să urmați dieta mediteraneană, faza 1, trebuie să știți că nu aveți voie consumați produse zaharoase. Pe lângă acestea, trebuie să renunțați și la carnea roșie. Cele mai indicate alimente sunt peștele, legumele și fructele oleaginoase. Dacă sunteți indeciși și nu știți exact ce să gătiți, vă puteți inspira din felurile recomandate pentru dietă.

Diferența dintre bucătăria mediteraneană și dieta mediteraneană este faptul că cea de-a doua se bazează pe o alimentație sănătoasă, cu scopul de a pierde din greutate. 

Recomandări pentru dieta mediteraneană faza 1

Faza 1 a dietei mediteraneene durează între 7 și 30 de zile, în funcție de câte kilograme doriți să dați jos. Secretul acesteia este să creați un deficit caloric pentru scăderea greutății. Cu cât numărul caloriilor consumat într-o zi este mai mic, cu atât veți slăbi mai repede. Totodată, trebuie să aveți în vedere că nu este indicat să consumați sub 1000 kcal pe zi. Dacă veți mânca alimente de până la această valoare, veți slăbi în jur de jumătate de kilogram sau un kilogram pe săptămână. Dacă vă doriți să slăbiți rapid, de până la 1 kilogram pe zi, trebuie să urmați niște reguli stricte. Cu toate acestea, nu este indicat pentru sănătate să scădeți atât de mult în greutate într-o zi.

Prima faza a dietei presupune să nu consumați produse zaharoase. Pe lângă dulciuri, trebuie să evitați cartofii, orezul, sucurile carbogazoase, prăjelile, fructele dulci și carnea roșie. Totodată, aveți voie să consumați grăsimi bune ce provin din pește, fructe oleaginoase și ulei de măsline extravirgin. Aceste produse nu ar trebuie să lipsească din dieta zilnică. În faza 1 a dietei mediteraneene se pot consuma legume proaspete, fierte sau gătite pe grătar. În ceea ce privește carnea, nu aveți interdicție la cea de pui, curcan și mușchi de porc fiert sau preparat pe grătar.

La micul dejun, ar trebui să consumați în jur de 250 kcal. Acesta poate include iaurt, ouă, lapte degresat, cereale, legume și cafea. Prânzul poate fi format din maxim 500 kcal și puteți mânca pește, piept de pui și carne de curcan. Ca și garnitură puteți opta pentru legume sau salate din crudități, însă în nici un caz cartofi sau orez. Masa de seară va fi constituită tot din maxim 500 kcal și este interzis consumul pâinii. La cină se pot mânca paste integrale cu sos de roșii, carne lipsită de grăsimi cu legume fierte sau brânză feta cu salată.

Feluri de mâncare recomandate pentru dietă

În cazul în care nu știți exact ce să gătiți pentru a urma dieta mediteraneană, următoarele exemple vă vor veni în ajutor. Un preparat sănătos și gustos pentru care puteți opta este roll cu castraveți și pește roșu. De obicei se prepară cu brânză feta și mărar cu usturoi. O altă mâncare pe care o puteți consuma în timpul dietei este salata grecească făcută din măsline, brânză feta, roșii, castraveți, ulei de măsline și ardei grași. Peste aceasta se poate adăuga sosul tzatziki clasic ce se prepară din castraveți, usturoi și iaurt. Sosul poate fi servit și alături de carne.

Pentru masa de prânz puteți opta pentru supa cremă de spanac și creveți sau supa de cartofi piure cu conopidă. Pentru un gust mai bun, se poate adăuga cașcaval ras. Un alt fel de mâncare este gazpacho. Acesta este o supă de roșii ce este servită rece și se gătește cu sos Tabasco. Dacă doriți un desert gustos puteți servi o prăjitură cheesecake cu brânză de vaci și iaurt grecesc, în loc de cremă. Un alt deliciu dulce sunt piersicile în migdale. Fructul va fi împărțite în două, iar în locul sâmburilor vor fi puse migdalele. Ulterior, vor fi puse la copt.

Dacă urmați dieta mediteraneană și sunteți la faza 1, trebuie să aveți în vedere că va trebuie să renunțați în totalitate la produsele bazate pe zahăr. O altă dietă pe care o puteți urma pentru rezultate rapide, este cea disociată 333.




Adauga un comentariu