Diete si regimuri

Dieta militară: pierdere în greutate într-o săptămână

Publicat: 13 nov. 2020
Dieta militară pierdere în greutate într-o săptămână
Permite scăderea rapidă în greutate, până la 4,5 kg în doar o săptămână.

O săptămână de slăbi rapid, aceasta este promisiunea dietei militare. Deși această dietă poate aduce efectele dorite și sperate într-un timp atât de scurt, nu este lipsită de riscuri. Iata ce presupune dieta militară!

Dieta militară, cunoscută și sub denumirea de „dieta de 3 zile”, este o dietă extrem de hipocalorică. Ar permite scăderea rapidă în greutate, până la 4,5 kg în doar o săptămână. Acest regim este impartit în două faze foarte distincte. Prima se referă la primele trei zile ale săptămânii, timp în care dieta ar trebui să se desfășoare pe baza meselor cu conținut scăzut de calorii. În mod clar, numai anumite alimente foarte specifice pot fi consumate la micul dejun, prânz și cină în această perioadă. Gustările trebuie uitate în primele trei zile. În următoarele patru zile, restricțiile se ușurează, dar cei care urmează dieta militară sunt încurajați să mănânce sănătos.

Ce presupune dieta militară: ce alimente sunt permise

În prima fază a dietei, aportul de calorii ar trebui să fie de 1.500 pe zi. Pentru a tine această dietă, trebuie să respectați un meniu la litera pentru a obține cele mai bune beneficii posibile, și anume pierderea semnificativă în greutate.

Alimentele permise în primele 3 zile ale dietei sunt: ceai sau cafea, grapefruit, unt de arahide, pâine, ton, carne (în cantități foarte mici), banane, mere, inghetata de vanilie, un ou, brânză slabă, morcovi, brocoli.

În ceea ce privește consumul de alcool, apa este foarte recomandată ca parte a acestei diete. Ceaiul sau cafeaua sunt de asemenea permise, cu condiția să nu adăugați lapte sau zahăr.

Regimul militar: un risc semnificativ de deficiențe

Deși restricția calorică în sine este adecvată pentru persoanele supraponderale care doresc să slăbească, conținutul dietei militare poate duce la consecințe nedorite asupra sănătății. Într-adevăr, unii dieteticieni avertizează asupra pericolelor dietei militare, care limitează carbohidrații și caloriile și duce la o anumită pierdere în greutate. Deoarece kilogramele pierdute vor avea șanse mari să fie recâștigate odată ce opriți această dietă. Acest fenomen se numește ciclul de greutate și poate slăbi sistemul imunitar și provoca probleme de sănătate.

Un alt dezavantaj: alimentele permise nu sunt variate. Dieta militară nu îndeplinește aportul zilnic recomandat de fibre, care este de 20 până la 30g pe zi. Ca parte a acestei diete, fibrele alimentare sunt mai importante, deoarece mesele sunt sărace în calorii. Fibrele alimentare sunt importante pentru reducerea riscului de diabet și boli coronariene pe termen lung. Pe termen scurt, lipsa de fibre dietetice din dieta militară poate provoca constipație.

Din cauza lipsei de varietate de alimente, această dietă de trei zile nu oferă o nutriție adecvată. Unele legume, cum ar fi spanacul sau varza, consumate în alte diete, nu sunt permise. Cu toate acestea, aceste legume contribuie la reducerea riscului de a dezvolta boli de inimă și anumite tipuri de cancer. În plus, această dietă poate duce la malnutriție.

Ce presupune dieta militară: care sunt efectele secundare

Atunci când urmați o dietă, nu este recomandat să slăbiți mai mult de două kilograme pe săptămână, deoarece se pot dezvolta calculi biliari. Acestia sunt ca niște pietricele. De obicei sunt formati din colesterol și se acumulează în vezica biliară. Dacă se pierde o cantitate semnificativă de greutate într-un timp scurt, ficatul poate elibera colesterol suplimentar în bilă și poate provoca probleme cu golirea vezicii biliare. În cazurile severe, acesti calculi pot provoca dureri abdominale. generate de obstrucția căilor biliaree. În absența tratamentului, pot rezulta complicații majore.

O altă problemă a dietei este că ar putea provoca o scădere a dimensiunii mușchilor, fenomen numit atrofie musculară. Multe studii au arătat că persoanele care slăbesc rapid sunt mai predispuse să sufere de această pierdere musculară comparativ cu cele care slăbesc încet. De-a lungul timpului, pierderea masei musculare a fost asociată cu niveluri mai ridicate de mortalitate. Consecințele negative ale atrofiei musculare pot fi exacerbate la persoanele cu diabet de tip 2.




Adauga un comentariu