Diete si regimuri

Dieta Ornish: această dietă sănătoasă pentru inimă te ajuta si să slăbești

Publicat: 28 iul. 2020
Ce presupune dieta Ornish

Ce presupune dieta Ornish? Dieta Ornish a avut ca scop inițial reducerea riscului de boli cardiovasculare. Cercetător la Universitatea din California, dr. Dean Ornish a devenit cunoscut prin studiul său vast asupra influenței unei schimbări în stilul de viață (dietă, dar și activitate fizică, management stres) asupra stării de bine a pacienților cu boli de inima. Rezultat: pe lângă beneficiile pentru anumiți parametri de sănătate (colesterol, tensiune arterială etc.), dr. Ornisch a observat că, urmând sfaturile sale, pacienții săi au pierdut în greutate. La fel de mult pentru geneza regimului Ornish.

Ce presupune dieta Ornish?

Îndepărtez aproape toată grăsimea! Dr. Ornish consideră că lipidele sunt fundația obezității și a bolilor de inimă. În concepția sa, mai puțin de 10% din caloriile zilnice trebuie să provină din grăsimi! Deci fara carne, pește, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, uleiuri (chiar și măsline), sosuri, avocado.

Limitez proteinele (carne, produse lactate, albus de ou) care nu ar trebui să reprezinte mai mult de 18 până la 24% din totalul caloriilor zilnice.

De asemenea, minimizez zahărul, sarea, alcoolul și alimentele procesate.

Dieta Ornish: ce mănânc?

Mănânc fructe și legume în voie pentru conținutul ridicat de fibre. Cota se stabilește la 40 g de fibre pe zi.

De asemenea, favorizez cerealele, leguminoasele și semințele, întotdeauna cu scopul de a crește aportul zilnic de fibre.

Beneficiile dietei Ornish

Nu limitează cantitățile. Dacă interdicțiile sunt numeroase, pe de altă parte, alimentele autorizate sunt permise în voie. Exemplu: fructe și legume. În plus, trebuie să mănânci trei mese pe zi, plus două gustări.

Slabesc. Evident, din momentul în care eliminăm aproape toate sursele de lipide, scadem si in greutate! Și astfel înghițim semnificativ mai puține calorii în fiecare zi.

Îmi îmbunătățesc nivelul colesterolului. Acesta este unul dintre obiectivele dietei Ornish. Știm acum că îmbogățirea dietei cu fibre ajută la scăderea nivelului de colesterol rău (LDL). De fapt, Ornish și echipa sa au fost primii care au demonstrat că bolile de inimă pot fi reversibile fără medicamente sau intervenții chirurgicale.

Dezavantajele dietei Ornish

Mănânc prea puțină grăsime, în special acizii grași esențiali buni, inclusiv Omega 3, valorosi găsiti în peștele gras și unele uleiuri. Numeroase studii au demonstrat că consumul de grăsimi bune este benefic pentru sănătatea sistemului cardiovascular.

S-ar putea să-mi fie foame. Cu siguranță, alimentele bogate în fibre aduc un sentiment de sațietate, dar ca parte a unei diete variate și echilibrate. Altfel, din nou, nu este sustenabila pe termen lung.

În cazul bolilor de inimă, este periculos să începeți orice dietă fără a solicita sfaturi medicale.





Adauga un comentariu