Stiri medicale

Ce s-a intamplat cu un barbat care a consumat un intreg flacon de viagra

Publicat: 12 ian. 2019

Un barbat din Massachusetts a inceput sa-si piarda vederea dupa ce a consumat un intreg flacon de viagra. Barbatul ce are 50 de ani a baut un intreg flacon de 30 de mililitri de sildenafil lichid, ingredientul activ din viagra. Conform descopera.ro, care citeaza Live Science, sticla continea aproximativ 750 de miligramne din medicamentul pentru disfunctii erectile, aproximativ de 10 ori mai mult decat doza recomandata.

La scurt timp, barbatul, a inceput sa resimta probleme ale vederii ce nu s-au ameliorat. Dupa aproximativ doua luni, barbatul a mers la medic si i-a spus ca vede forme circulare ce nu dispar.

Testele au aratat ca barbatul avea probleme la nivelul celulelor retinei, ce au ca functie transfomarea luminii in semnale electrice ce sunt transmise catre creier. Din nefericire, nu exista tratament pentru afectiune, iar pacientul nu s-a intors pentru alte analize si nu se stie daca vederea lui s-a imbunatatit.

Acesta nu este primul caz in care probeleme la nivelul retinei au fost asociate supradozei cu sildenafil. in 2012, medicii din Marea Britanie au prezentat cazul unui barbat ce resimtea o incetosare a vederii dupa ce a consumat 1.500 miligrame de sildenafil. De asemenea, in octombrie, medicii din New York au prezentat cazul unui barbat a carui vedere a dezvoltat o culoare rosiatica dupa ce a consumat o sticla de sidenafil.

Cum poate compusul activ din viagra sa degradeze vederea? Este cunoscut faptul ca viagra functioneaza prin inhibarea enzimei fosfodiesteraza 5 (PDE5) ce joaca un rol important in reglarea fluxului sanguin din zona penisului. insa sildenafilul inhiba si activitatea enzimei fosfodiesteraza 6 (PDE6) ce se regaseste in celulele retinei. in cazuri rare, supradoza de viagra poate duce la pierderea brusca a vederii din cauza scaderii fluxului sanguin de la nivelul nervului optic. A.M.




Adauga un comentariu