Boli si tratamente

Ce scade glicemia rapid. Cele mai simple trucuri pentru o problemă frecventă

Publicat: 26 oct. 2021
ce scade glicemia rapid
Ce scade glicemia rapid si care sunt alimentele care ajuta la mentinerea nivelului glicemic din organism

Nivelul ridicat de zahăr din organism poate cauza afecțiuni grave și este important să știm ce scade glicemia rapid. Glicemia poate fi ținută sub control dacă avem în vedere cele mai simple trucuri pentru această problemă frecventă. 

Ce scade glicemia rapid

Nivelul glicemiei reprezintă valoarea glucozei  din sânge. Glucoza din sânge reprezintă un important furnizor de energie pentru organism, mai ales pentru creier și celulele roșii, care își extrag energia din glucoză.

Responsabilă pentru scăderea nivelului glicemiei este insulina, prin transportarea glucozei din sânge în celule. Atunci când organismul se confruntă cu un deficit de insulină, apare diabetul. Această afecțiune este cauzată de nivelul glicemic extrem de ridicat care împiedică transportarea glucozei din sânge. 

Cu toate acestea, problema apare și în cazul persoanelor care nu suferă de diabet. În cazul acestora, sunt recomandate câteva trucuri pentru a menține nivelul glicemiei în parametri normali.

Spre deosebire de diabetici, cărora li se recomandă injecții sau medicamente care să crească producția de insulină, persoanelor predispuse la diabet sau care se confruntă cu o instabilitate în ceea ce privește nivelul glicemic din organism le sunt puse la dispoziție o serie de trucuri extrem de benefice.

Printre cele mai utile sfaturi pentru a controla nivelul de zahăr din sânge sunt evitarea stresului, o alimentație echilibrată, consumul de fructe, folosirea îndulcitorului în locul zahărului, renunțarea la grăsimi și consumarea alimentelor cu un indice glicemic scăzut.

Cele mai simple trucuri pentru o problemă frecventă

Glicemia poate fi echilibrată printr-o alimentație diversificată și un stil de viață sănătos. Având în vedere câteva trucuri simple, nivelul glicemic din sânge poate fi ținut sub control foarte ușor. 

Pe lista celor mai bune alimente în scăderea glicemiei se află ghimbirul. Consumat sub formă de ceai sau în diverse preparate culinare, ghimbirul scade nivelul glicemic, îmbunătățind activitatea insulinei responsabilă cu transportarea glucozei din sânge în celule.

De asemenea, scorțișoara este benefică deoarece controlează creșterea glicemiei după masă. La fel de benefic este și consumul de usturoi, care ajută la metabolizarea glucozei. 

Mai mult decât atât, consumul ridicat de legume asigură pentru organism necesarul de vitamine și minerale care țin sub control nivelul glicemiei din sânge.

Pe lângă consumul de legume, sunt recomandate și fructele, în special merele. Acestea au un conținut ridicat de pectină care ajută ca zahărul din alimente să fie preluat treptat în sânge. Benefice pentru această afecțiune sunt și fructele citrice precum pomelo și grapefruit, care au un efect pozitiv asupra nivelului de glicemie din organism. 

Aloe Vera contribuie și ea la scăderea glicemiei, optimizând transportul glucozei în celulele organismului, dar și consumul de boabe de soia este la fel de benefic în prevenirea diabetului sau a glicemiei ridicate.

Totodată, mișcarea zilnică, sportul făcut cu regularitate ajută celulele să folosească mai bine zahărul din sânge și să transforme glucoza în energia de care avem nevoie. La fel de importantă este și hidratarea, consumul de apă menținând glicemia în limite normale.

Așadar, nivelul glicemiei poate fi controlat cu ușurință dacă folosim câteva trucuri simple pentru această problemă frecventă. 





Adauga un comentariu