Diete si regimuri

Ce se intampla daca mananci micul dejun la timp in fiecare zi

Publicat: 19 mai 2019
25

Uneori, ti se pare ca ai atat de multe lucruri de facut intr-o zi, incat omiti sa mananci micul dejun. Dar daca faci acest lucru, pierzi beneficii uimitoare pentru sanatate si chiar posibilitatea de a avea mai multa energie si de a te concentra. inca nu crezi ca este o masa foarte importanta? Mai jos, poti regasi avantajele de care poti avea parte daca mananci micul dejun la timp in fiecare zi.

1. Previne kilogramele in plus. Exista nenumarate studii care au dovedit ca persoanele care mananca micul dejun pot mentine mai usor o greutate sanatoasa. Un studiu realizat de Universitatea din Tel Aviv arata ca un consum echilibrat de carbohidrati sanatosi, proteine slabe si chiar un mic desert reprezinta baza alegerilor alimentare sanatoase pentru restul zilei. Cand mananci micul dejun, organismul se simte satisfacut si nu are nevoie sa compenseze pierderea de calorii pe parcursul zilei prin pofte alimentare nesanatoase. Acest lucru te ajuta sa iti imbunatatesti obiceiurile alimentare sanatoase si sa iti mentii o greutate sanatoasa.

2. Este imbunatatita concentrarea. Atunci cand dormi, corpul functioneaza fara combustibil pentru o lunga perioada de timp. Daca sari peste micul dejun, corpul ramane in modul de somn si isi goleste rezervorul de rezerva pentru energie. Acest lucru determina corpul si creierul sa lucreze mai mult si sa creeze hormoni de stres, ceea ce te face sa te simti obosit si lent. Un mic dejun mancat la timp te poate ajuta sa reincarci corpul cu combustibilul necesar pentru o performanta optima. Consumul unui amestec echilibrat de carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase ajuta la procesul de realimentare si ofera corpului si creierului puterea de care au nevoie pentru a imbunatati concentrarea pentru restul zilei.

3. Porneste metabolismul. in timpul somnului, metabolismul este incetinit. Cu toate acestea, atunci cand esti treaz, corpul trebuie sa iasa din starea metabolica din timpul somnului. Consumul unui mic dejun echilibrat reprezinta cel mai bun mod de a porni metabolismul. Mentinerea unui metabolism sanatos reprezinta, de asemenea, o parte importanta a mentinerii greutatii sanatoase.

4. Stimuleaza adoptarea unei diete sanatoase. Studiile au ajuns la concluzia ca persoanele care mananca la timp micul dejun in fiecare zi urmeaza diete mai nutritive. Consumul unui mic dejun echilibrat si nutritiv da tonul pentru obiceiurile alimentare din restul zilei. De asemenea, ajuta la reducerea foamei si a poftelor excesive pe care le avem atunci cand exista scaderi extreme ale nivelului de zahar din sange. Carbohidratii complecsi, proteinele si grasimile sanatoase dintr-un mic dejun impiedica scaderea rapida a zaharului din sange, ajutand la prevenirea poftelor. Acest lucru te ajuta sa ai optiuni alimentare sanatoase in restul zilei, deoarece corpul nu iti va cere zahar.

5. Impiedica un consum excesiv de alimente pe parcursul zilei. Persoanele care renunta la micul dejun de obicei sunt mai susceptibile cu 50% de a deveni supraponderale. Omiterea micului dejun face ca organismul sa ramana infometat. Ce se intampla cand ti-e foame? Vrei sa mananci mai mult. intrerupe acest ciclu vicios printr-un aport de calorii in fiecare dimineata. Acest lucru te va ajuta sa nu mananci excesiv pe parcursul zilei.

6. Imbunatateste relatiile de familie. Atunci cand iei micul dejun alaturi de familie, ai parte de o modalitate excelenta de a-ti incepe ziua. Timpul petrecut cu cei mai importanti oameni din viata ta iti ofera posibilitatea de a planifica si de a te amuza. Acest lucru nu numai ca uneste familiile, ci te ajuta sa ai si o zi mai usoara. in plus, cand creierul este alimentat, acesta are mai mult timp sa se gandeasca la ziua importanta care urmeaza si mai putin timp sa se ingrijoreze pentru lipsa de hrana. sursa: eva.ro

D.F.





Adauga un comentariu