Diete si regimuri

Ce se intampla in corpul tau cand renunti la cafea

Publicat: 27 aug. 2019
7

Poate ca fiecare pauza de cafea reprezenta un mod de a te rasfata si de a te intalni cu prietenii, dar sa stii ca poti face acest lucru si daca bei ceai. In plus, vei evita ingrijorarea si agitatia care sunt frecvent asociate cu un consum ridicat de cafeina. Trecerea la ceai nu numai ca favorizeaza calmul si starea de liniste interioara, dar previne si cresterea colesterolului sau refluxul gastroesofagian. La fel ca orice schimbare poate avea si efecte mai putin placute, asa ca este indicat sa parcurgi lista creata de specialisti pentru a intelege ce se poate intampla dupa ce iei decizia de a renunta la cafea in favoarea ceaiului. Iata ce efecte vei observa dupa ce inlocuiesti cafeaua cu o ceasca de ceai:
 
1. Vei avea un zambet mai stralucitor. Cafeaua este cunoscuta pentru efectul negativ asupra zambetului, iar de indata ce alegi ceaiul in fiecare zi vei observa ca ai dintii mai albi, mai ales daca optezi pentru ceaiul verde sau cel alb. „Dintii nu vor mai fi patati la fel ca in cazul cafelei, acesta fiind un beneficiu pe care multe persoane il trec cu vederea, dar care este foarte evident din momentul in care se trece la ceai ca bautura preferata”, spune dr. Sonya Angelone, nutritionist.
 
2. Iti va scadea nivelul de colesterol. Cafeaua filtrata inlatura compusii cafestol si kahweol, dar cafeaua frantuzeasca si varianta espresso ii contin, avand drept efect cresterea colesterolului „rau” de tip LDL si a riscului de afectiuni cardiovasculare. „Foarte multe persoane beau cafea nefiltrata si espresso fara sa-si dea seama ca isi agraveaza problemele legate de colesterol. Este suficient sa treci la ceai pentru a observa o reducere rapida a nivelului de colesterol de tip LDL”, spune dr. Angelone.
 
3. Ai putea avea dureri de cap mai des. In functie de cat de sensibil este organismul tau la schimbarea meniului zilnic si de cat de multa cafeina consumai in fiecare zi este posibil sa ai parte de migrene cand vrei sa inlocuiesti cafeaua cu diferite variante de ceai. „Durerile de cap apar de obicei atunci cand intrerupi brusc consumul de cafea, dar se poate intampla si daca reduci consumul treptat. Dupa ce organismul se obisnuieste cu schimbarea si migrenele se vor reduce si vor disparea in cele din urma”, spune dr. Angelone.
 
4. Se va reduce refluxul gastroesofagian. Cafeaua relaxeaza muschii care separa esofagul de stomac, favorizand trecerea acidului din stomac si refluxul gastroesofagian. „Este mai util sa bei ceai, chiar daca va avea oricum putina cafeina. Din pacate cafeaua agraveaza refluxul gastroesofagian, desi nu este clar de ce. Acest lucru se intampla inclusiv pentru varianta decafeinizata”, spune dr. Angelone.
 
5. Vei dormi mai bine. Ceaiul contine mai putina cafeina decat cafeaua si vei observa ca dormi mai profund in absenta acestui stimulent. „O cantitate mai redusa de cafeina favorizeaza somnul profund si vei avea probleme mult mai rar cu agitatia sau insomnia”, potrivit dr. 
Angelone.
 
6. Ti-ar putea creste riscul de diabet. In cadrul studiilor realizate s-a constatat ca un consum zilnic de cafea previne diabetul de tip 2, desi nu s-a stabilit motivul exact. Unii specialisti considera ca testosteronul si estrogenul sunt sustinute de cafeina, in timp ce altii sunt convinsi ca fiecare ceasca de cafea imbunatateste sensibilitatea la insulina. Din pacate nu s-a demonstrat o protectie similara in cazul ceaiului.
 
7. Vei evita crampele musculare. Prea multa cafeina ingreuneaza absorbtia magneziului, desi cafeaua contine o cantitate redusa din acest mineral. „Daca bei multa cafea si nu ii furnizezi organismului suficient magneziu, lucru care se intampla foarte des, vor aparea crampele musculare si somnul agitat. Poti evita acest efect neplacut alegand ceaiul”, potrivit dr. Angelone. sursa: eva.ro





Adauga un comentariu