News Flash:

Ce vitamine si minerale ar trebui sa ia o femeie si care sunt cele de care se poate lipsi?

5 Iulie 2010
804 Vizualizari | 0 Comentarii
Mai ales dupa o anumita varsta, unele vitamine devin esentiale pentru femei. Nu numai ca ofera nutrientii de care organismul matur al femeii are nevoie, dar ii asigura premisele pentru o viata lunga.

Daca Vitamina D si calciul sub forma de suplimente sunt obligatorii dupa 50 de ani, exista altele care ar trebui in schimb sa fie evitate.

Chiar si vitaminele recomandate nu trebuie luate dupa ureche, supradozele putand fi periculoase. Prea mult calciu mareste riscul de pietre la rinichi, iar magneziul in exces poate ridica tensiunea, conform Prevention.

Vitamine de care ai nevoie

Vitamina D

Beneficii: Reduce riscul de cancer de colon, mamar si esofag cu 30 pana la 50%, dupa cum au aratat cercetatorii de la Scoala de Medicina a Universitatii Boston. Aceasta vitamina inhiba cresterea celulelor canceroase si intareste sistemul imunitar, in asa fel incat acesta sa poata lupta cu infectiile.

De ce ai nevoie de un supliment: Statisticile arata ca mai putin de 10% dintre femeile de peste 50 de ani isi iau din alimente cantitatea zilnica recomandata de vitamina D. Sursele excelente de Vitamina D sunt galbenusul de ou, pestele gras sau cerealele fortifiate.

Si prin expunere la soare se obtine Vitamina D, insa de retinut e faptul ca odata cu inaintarea in varsta, abilitatea organismului de a-si face rost de vitamina scade.

Doza recomandata: 1.000 IU pe zi.

Bonus: Daca tii cont de acesta specificare, te vei alege si cu muschi mai puternici si cu mai putine dureri de oase si musculare, aceastea afectand circa jumatate dintre femei.

Calciu

Beneficii: Acest mineral mentine oasele sanatoase, fiind vital pentru functionarea normala a muschilor si nervilor.

De ce ai nevoie de un supliment: Pierzi mai mult tesut osos decat organismul este in stare sa creeze.

Doza recomandata: Circa 500 de mg, de doua ori pe zi, chiar si in cazul in care iei medicamente pentru osteoporoza. De altfel, multe dintre aceste medicamente trebuie sa fie luate in tandem cu calciul.

Bonus: Mai multe studii au aratat ca suplimentele de calciu micsoreaza riscul aparitiei polipilor, ce pot duce chiar la cancerul de colon.

Magneziu

Beneficii: Cand femeile au parte de indeajuns magneziu, riscul de a se imbolnavi de diabet de tip 2 este mult mai mic, dupa cum a aratat un studiu realizat la Harvard.

De ce ai nevoie de un supliment: Deficienta de magneziu este mai comuna in cazul adultilor decat in randul tinerilor. Pe masura ce inaintezi in varsta, organismul este mai putin capabil sa absoarba magneziul din mancare.

In plus, anumite medicamente, precum diureticele si antibioticele, afecteaza capacitatea organismului de a absorbi magneziu din alimentatie.

Doza recomandata: Multivitamine de 350 de mg. Orice depaseste aceasta cantitate poate cauza diareea.

Bonus: Studiile au aratat ca un efect secundar in cazul suplimentelor de magneziu este acela ca tensiunea arteriala scade.

Vitamina B

Beneficii: Unele studii au aratat ca B6, B12 si folatii scad riscul de boli de inima si atac cerebral, dupa cum explica un profesor de la Yale.

De ce ai nevoie de un supliment: Intre 10 si 20% dintre varstnici nu pot absorbi B12 din alimente. Pe masura ce imbatranim, cantitatea de acid din stomac se diminueaza, acesta jucand un rol important in procesul absorbirii vitaminei din alimente.

Doza recomandata: 400 de mcg de acid folic, 1,5 mg de B6 si 2,4 mcg de B12.

Bonus: Daca cineva da semne de dementa, spune-i sa-si testeze nivelul de B12 din sange; uneori, dementa poate fi cauzata de o deficienta, iar suplimentele de B12 pot rezolva problema.

Suplimente de care te poti lipsi

Fier

De ce nu ai nevoie de un supliment: Faptul ca ai intrat la menopauza inseamna ca nici nu mai pierzi fier in fiecare luna. Astfel, de la 18 mg, cat aveai nevoie inainte, necesarul tau s-a redus la 8 mg dupa varsta de 50 de ani. Cu siguranta poti obtine aceasta cantitate de fier din alimentatie, respectiv carne, oua, peste, fructe uscate si fasole.

Riscul unei supradoze: Prea mult fier poate avea ca urmare starile de greata, oboseala si dificultatea de a respira. Mai mult, exista dovezi in spirijinul ideii ca prea mult fier mareste riscul de boli de inima.

Vitamina A

De ce nu ai nevoie de suplimente: Beta-carotenul, pe care organismul il converteste in Vitamina A, se gaseste si in morcovi, brocoli si rosii, iar cazurile de carenta a acestei vitamine sunt rare, din moment ce o portie mica de legume gatite, zilnic, iti furnizeaza intreaga zona recomandata.

Riscul unei supradoze: Cei mai multi experti recomanda ca beta-carotenul sa se obtina din fructe si legume, in niciun caz pilule. Studiile au aratat ca suplimentele cresc riscul de cancer, mai ales in cazul fumatorilor. In ceea ce priveste Vitamina A, un supliment de 10.000 de IU pe zi nu va face rau, insa orice depaseste aceasta cantitate va afecta ficatul.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1371 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014282 (s)