Actualitate

Cea mai mare teapa data de Vodafone! Vezi ce se afla in spatele unui abonament

Publicat: 03 dec. 2013
1

@ O reclama promovata de o companie de telefonie mobila s-a dovedit a fi o mare teapa pentru un client iesean @ A mizat pe promotie, iar acum este bun de plata @ Reprezentantii Vodafone i-au dat o explicatie care l-a lasat fara cuvinte @ Acesta a depus reclamatie la Protectia Consumatorilor
 
Una dintre cele mai cunoscute companii de telefonie mobila este acuzata ca isi inseala clientii. O reclama promovata intens in ultima perioada de Vodafone s-a dovedit a fi o mare pacaleala pentru un client iesean. Acesta s-a trezit ca nu poate folosi telefonul de cateva sute de lei, cumparat la abonament, desi trecuse doar o luna de cand il achizitionase. Chiar daca in contractul pe care il semnase era specificat faptul ca telefonul este in garantie 2 ani, reprezentantii firmei i-au spus ca nu pot sa il ajute. Ieseanul a depus reclamatie la Protectia Consumatorilor.
 
Un telefon pentru un abonament
 
Stefan Foca a achizitionat telefonul la inceputul lunii septembrie, de la un dealer Vodafone de la Hala Centrala. Acesta s-a hotarat sa il cumpere dupa ce a vazut o reclama intens promovata in ultima perioada de firma. Pretul avantajos si abonamentul lunar convenabil l-au determinat sa achizitioneze acel telefon. Era vorba de un LG Optimus, cumparat la un abonament pentru 2 ani, platit cu 11 euro pe luna. Ieseanul regreta insa si acum alegerea facuta. In mai putin de o luna, telefonul s-a blocat si nu a mai putut fi utilizat. Clientul s-a dus la dealer, care a trimis telefonul in service pentru a se stabili cauza defectiunii. Dupa aproximativ 10 zile telefonul a revenit la dealer cu garantia anulata, pe motiv ca seria IMEI de pe sticker-ul din spatele acumulatorului nu corespunde cu seria IMEI din software. Seria IMEI reprezinta codul unic de 15 cifre folosit pentru identificarea unui telefon.

„Perioada garantiei era 2 ani de zile, specificata pe contract. Cand m-am dus la dealerul de la Hala Centrala, pe data de 30, desi trecuse mai putin de o luna de cand il luasem, mi-au zis ca a expirat garantia si ca nu corespunde seria IMEI de pe telefonul meu cu cea din serverul lor. Am ramas socat. Eu nu umblasem deloc la telefon incat sa se deterioreze, era nou, ca doar il cumparasem de putin timp. M-au acuzat ca eu l-am stricat si ca am nevoie de o contraexpertiza la un service, ca sa dovedesc faptul ca nu sunt eu vinovat. In concluzie, am cumparat un produs care a functionat mai putin de o luna si de mai mult de doua luni sta la dealer cu garantia anulata. Ar fi fost mai bine oare sa achizitionez un produs de la un bisnitar de la coltul strazii, decat de la dealerul Vodafone de la Hala Centrala?”, a spus Stefan Foca.

Dupa ce a fost pus in tema in legatura cu problema pe care o avea telefonul, acesta a incercat sa gaseasca o solutie. De aceea, a contactat telefonic in nenumarate randuri firma producatoare, service-ul si firma de telefonie Vodafone. Dar nimeni nu a oferit vreo solutie pentru rezolvarea problemei. Ba mai mult, ieseanul era acuzat ca provocase o defectiune telefonului. „Au spus ca eu l-am stricat, dar nici macar nu am intervenit asupra telefonului. Nu am facut scandal cand am mers la fetele care lucreaza la dealerul de la Hala Centrala si le-am rugat sa rezolve problema. Mi-au spus ca ma suna seful lor, dar nu m-a mai sunat nimeni de atunci. Cum e posibil sa cumperi un telefon nou si dupa nicio luna, sa nu il mai poti folosi?”, a spus ieseanul.
 
Zeci de reclamatii la OPC
 
Vodafone este unul dintre operatorii de telefonie mobila cu cele mai multe reclamatii depuse la OPC de iesenii nemultumiti. De la inceputul anului, la sediul institutiei au fost inaintate 26 de plangeri, iar comisarii OPC au aplicat un avertisment. Contactati telefonic pentru a oferi un punct de vedere in legatura cu aceasta situatie, reprezentantii Vodafone sustin ca problema s-a rezolvat. „Nu stiu sa va spun prea multe, dar din cate stiu, problema s-a rezolvat. Clientul a fost impreuna cu cineva de la firma la Protectia Consumatorului, s-au inteles pana la urma, iar telefonul a fost reparat. I-au anulat garantia, dar telefonul functioneaza”, au declarat reprezentantii Vodafone.





Comentarii
    • asta e antireclama toata ziua iar bzi ca deobicei dau doar partea care le convine. telefonul destul de sigur avea android pe el dar o versiune mai veche, iar versiunile vechi is enervante, iar respectivul a vrut o versiune mai noua si si-a bagat-o. in contract scrie clar ca prin reinstalarea sistemului de operare pierzi garantia. reinstalarea probabil a facut-o fara sa aiba habar ce face si acum a blocat telefonul. majoritatea, inclusiv eu, cum isi cumpara un telefon din ala, instaleaza o versiune noua de android si pierd garantia, asta a facut si el 100%

      • Nu se schimba IMEI-ul si nici Hardware ID-ul daca faci update!!! Mai mult ca sigur ceva a fost masluit acolo… Ori inainte sa ajunga in magazin, ori de catre cumparator. Ar fi trebuit efectuata o ancheta pentru inselaciune… sa bage pe careva la puscarie, nu sa „aplaneze conflictul” ca asta nu-i o solutie, maine iar se duce cu un TV sa i-l schimbe pe garantie 🙁

        • nu s-a aplanat nimic. Banuiesc ca mi-au dat telefonul cu alta placa in carcasa originala. Dar cum reusesc sa demonstrez? Astept inca raspuns de la OPC. Nu m-am inteles la nimic cu firma si OPC-ul

      • Bai prostane 100%
        Chiar daca schimbi sistemul de operare IME-ul ramane acelasi ! Ai intels ?
        Citeste mai bine in articol, degeaba te faci ca nu vezi, scrie clar si limpede, citez:
        „mi-au zis ca NU CORESPUNDE SERIA IMEI de pe telefonul meu cu cea din serverul lor”
        Deci ce tot o dai in fasole si incerci sa prostesti atata lume ?
        Poti s-o fw7i si pe ma-7a ca IME-ul tot ramane acelasi ! Ai inteles ?

        • Mai respira pretene ca-ti sar venele.
          De draci ai papat si litere. Bine ca te salveaza faza cu copy/paste.
          Poate ai dreptate, nu zic, dar de unde atata suparare? Basca, mai si arunci cuvinte urate la adresa cuiva.

          • Tu vrei sa tratez golania prin cuvinte frumoase ???
            Ai impresia ca s-a intalnit hotul cu prostul ?
            O virgula sau o litera omisa e de inteles !
            Cand esti sigur 100% desi n-ai niciun gram de adevar e de neinteles si de neiertat
            Rau faci, rau gasesti, pe viitor nu te mai bate cu piatra in piept pana nu esti sigur pe tine

  • chiar astazi depun si eu o reclamatie impotriva Orange la protectia consumatorului in care sesizez faptul ca dupa ce am cerut si mi-au confirmat ca s-a renuntat la optiunea internet al telefonului, dupa zece zile constat ca am de platit douazeci si doi de euro cost suplimentar pt. internet. la solicitarea unei explicatii, operatoare de la orange mi-a spus ca am de platit aceasta suma pentru ca din cand in cand telefonul meu face „UPDATE ” SI ASTA SE TAXEAZA. din acest motiv sesizez toata lumea ca sa nu accepte aceste excrocherii . Dati-va seama cat as fi platit daca nu verificam factura dupa zece zile de la renuntarea la internet. chiar nu vreau sa platesc pt. faptul ca telefonul face update.

  • Este o prostie chestia cu update facut de telefon. Softul nu face update decat daca dai confirm, adica esti de acord sa faca update. In niciun caz telefonul nu face update singur. Daca tu nu ai ,,dat” update inseamna ca Orange te-a ,,vopsit” putin, asa ca de vsarbatori.

    • Nu-i nicio prostie Monico, eu am telefon pe sistem de operare Android, iar update-urile si le face singur, daca e vorba de aplicatiile preinstalate in telefon, accept se cere la aplicatiile pe care le-ai downloadat ulterior.

    • daca tu le ai cu limbile , asta nu inseamna ca si Ghita trebuie sa le aiba. poate Ghita nu a facut engleza in scoala, a facur rusa si franceza, vezi ca intr-adevar esti asa cum te intitulezi ?Si apoi , daca tactu iti cumpara tenisi chinezesti stii sa citesti instructiunile in chineza ?
      Vezi, de aceea suntem prosti pentru ca ar trebui ca tot ce intra in tara noastra sa fie cu instructiuni in limba romana ca sa inteleaga si Ghita si sa nu mai apara astfel de inselatorii si conflicte. Cat despre tine cred ca ai fost facut in limba araba.

  • In Hala Centrala este un PARTENER vodafone, deci nu apartine companiei Vodafone acel magazin. Intr-adevar, poate au preturi bune si telefoane smechere, dar sunt facute pe barca pe bahlui in spatele vre-unui grajd… ca made in china e lux pe langa ce poti gasi pe piata. NU mai dati vina pe operatorul de telefonie din cauza telefoanelor proaste luate de la diversi dealeri si parteneri. Fiecare are dreptul sa-si vopseasca cioara cu ce vopsea vrea.

  • Sunteti prastie majoritatea de pe aici. Un telefon cumparat la o oferta de abonament a unei companii vine cu softul specific companiei. Asa numitul CSC. Update nu iti va aparea in veci decat daca este aprobat de compania respectiva iar instalarea update-ului nu duce sub nicio forma la pierderea garantiei sau la defectarea telefonului.
    Daca se instaleaza un asa numit Custom Rom sau doar daca se rooteaza softul telefonului se pierde garantia dar nu e nicio paguba. Aici sunt doua variante: ori posesorul si-a instalat un alt rom si atunci nu mai avea nevoie de service pt ca presupunem ca stie sa faca o resoftare ori i-a facut resoftarea altcineva si tot acel cineva il poate ajuta. Sunt versiuni de custom rom-uri care „bulesc” IMEI-ul dar il bulesc la modul ca in soft iti va arata „0000000…0”. Singura problema in cazul asta este posibila respingere a telefonului de catre google play, n-ar trebui sa se blocheze.

    • Continuare…
      Asadar, daca in meniu IMEI-ul apare de forma asta e din cauza softului instalat ulterior. Daca e un numar abstract din diverse cifre atunci e o facatura la mijloc si cineva trebuie sa raspunda pentru inselaciune, ori vanzatorii ca au bagat un alt telefon intr-o carcasa de telefon nou si ei si-au insusit telefonul nou pastrandu-si carcasa veche, ori cumparatorul ca incearca sa schimbe un alt telefon pe garantia telefonului cumparat de el.

      • Final…
        Voi de la BZI sunteti atat de imbecili incat nu va puteti imagina cam cum ar fi sa ai garantie si la soft la un PC sau laptop care vine cu windows preinstalat. N-o sa vedeti asa ceva. Orice soft crapa daca esti novice sau din cauza multitudinii de softuri facute cu curu’ nu cu capu’. Toti ratatii de copchii se apuca de facut aplicatii de 2 bani si le urca pe google play. la randul lor alti ratati de copchii le instaleaza iar noi sarim pe vodashit (nici mie nu-mi place compania asta dar e alta poveste) care chiar n-are nicio treaba cu cazul asta.
        Daca nu a facut magarii il ajut gratis pe „pacalit” si ii deschid ochii sa nu-i mai trebuiasca root si softuri custom daca nu se pricepe. Se poate reinstala softul original.

    • de acord cu dedu,mai ales la faptul ca faceti pe desteptii si sunteti praf.As mai adauga doar ca o rootare facuta cu cap,deobicei pentru a instala un custom room trebuie urmata de un backup imediat.Pentru asta exista Titnium pro .Mai exista si alte aplicatii care evita transformarea imeiului in 000000 in anumite cazuri,dar nu este chiar la indemana profanilor…Dar ideea e ca la rootare se pierde garantia,lucru specificat in contract.Dar daca faci pe niznaiul si ceri banii inapoi si mai si tine,bravo tie!

  • Am achizitionat un telefon de la dealerul Vodafone de la Hala Centrala. In mai putin de o luna telefonul s-a blocat, asadar pe 30.09 am dus tel. la dealer pentru a fi trimis la service. Dupa aproximativ 10 zile a revenit tel. la dealer cu garantia anulata pe motiv ca nu corespunde seria IMEI de pe sticker-ul din spatele acumulatorului cu seria IMEI din software. (Precizez ca eu nu am intervenit asupra telefonului nici asupra hardware-ului nici asupra software-ului.) Dupa aceasta data am contactat telefonic in nenumarate randuri firma producatoare,service-ul si firma de telefonie Vodafone, dar nici unul dintre acestia nu mi-au oferit vreo solutie pentru rezolvarea problemei. Am sperat ca OPC-ul va face dreptate. In concluzie am cumparat un produs care a functionat mai putin de o luna si de mai mult de doua luni sta la dealer cu garantia anulata. Ar fi fost mai bine oare sa achizitionez un produs de la un bisnitar de la coltul strazii decat de la dealerul Vodafone de la Hala Centrala?

  • E clar antireclama. Sunteti un ziar de toata jena, niste ********** imputiti… Va oftica faptul ca Vodafone are contract de publicitate cu Ziarul de Iasi iar cu voi nu.In mod sigur pagubitul din articol este unul inventat de marele ziarist care a scris porcaria asta. Faceti de ras presa Ieseana!!!!

  • Este foarte simplu trebuie sa urmezi DOAR 4 pasi …..
    Pasul UNU : suni la 222 timp de DOUA luni si cineva o sa-ti spuna ca ve fi contactat de un coleg in maxim, am spus maxim 5 zile si in caz ca iti suna telefonul nu apuci sa raspunzi sau iti trimite un mesaj sa tirimiti un sms la un nr de telefon care nu are nici o finalizare concreta adica nimeni nu te suna .Pasul DOi : trimit o cerere scrisa pe care o gasesti pe forumurile cu cei tepuiti de vodafone , primesti confimare de primire si astepti …… cred ca sfarsitul lumii ca sa fie luata in considerare.Pasul TREI : faci plangere la ANPC pe site-ul lor la care nici macar la sfarsitul lumii nu iti raspunde nimeni ,nici macar ca au primit cererea .Pasul PATRU : intri pe acest forum si un destept (vezi anteriorul raspuns) te indruma sa intri pe CHAT , dar surpriza esti restrictionat (nu ai acces la acel meniu) si pote cineva chiar vrea sa te ajute si iti da o adresa de email unde sa te plangi.

Adauga un comentariu