News Flash:

CEDO respinge plangerea unui cotidian moldovean

30 Iulie 2008
826 Vizualizari | 1 Comentarii
• Potrivit CEDO, dreptul la libertatea de exprimare nu da jurnalistilor dreptul absolut de a actiona in mod nejustificat si sa aduca acuzatii lipsite de fundament


Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO) a respins ieri plangerea cotidianului moldovean Flux, care se considera condamnat pe nedrept pentru defaimare, sustinand ca dreptul la libertatea presei se bazeaza pe un jurnalism responsabil, relateaza AFP. Cotidianul fusese condamnat pentru ca publicase, pe baza unei scrisori anonime a parintilor unor elevi, un articol in care sustinea ca directorul unui liceu deturnase fonduri si primise mita in schimbul inscrierii elevilor in institutia pe care o conducea. Invocand dreptul la libertatea de exprimare, cotidianul depusese o plangere fata de procedura civila demarata impotriva sa pentru defaimarea directorului de liceu. Curtea precizeaza ca, in pofida gravelor acuzatii publicate impotriva directorului, cotidianul nu a efectuat nici o ancheta si nici macar nu a incercat sa ia legatura cu acel responsabil caruia nu i s-a oferit dreptul la replica. Potrivit CEDO, dreptul la libertatea de exprimare nu da jurnalistilor dreptul absolut de a actiona in mod nejustificat si sa aduca acuzatii lipsite de fundament. Curtea considera ca publicatia a incalcat in mod flagrant principiile jurnalismului responsabil, hotarand, cu patru voturi pentru si trei impotriva, ca nu este un caz de incalcare a libertatii presei.

Ziarul opozitiei

Unul dintre cele mai cunoscute ziare de limba romana din Republica Moldova este cotidianul Flux, care apare din 1995. Aceasta publicatie este considerata la Chisinau cea mai pro-romaneasca, redactorii sai combatand cu sarg initiativele guvernantilor comunisti de moldovenizare a culturii si constiintei romanilor de la est de Prut. Posibilitatile materiale ale ziarului sunt modeste, redactia fiind compusa din unsprezece oameni - unul de fiecare departament, plus conducerea editoriala si sectorul administrativ. Igor Burciu, redactor-sef adjunct al Flux, sustine ca presa romaneasca de la Chisinau face cu greu fata concurentei ziarelor rusesti, fie ele autohtone sau cu redactia centrala la Moscova. Tocmai de aceea publicatia sa prezinta numai "stiri de bine" despre Romania, cum ar fi integrarea in UE. Evenimentele negative sunt omise, pentru a nu da satisfactie rusilor. Colaborarea cu Ambasada Romaniei este anevoioasa, Burciu sustinand ca diplomatii nostri de la Chisinau mai rau incurca si ii acuza ca nu cunosc realitatile de pe teren din Republica Moldova.



ziarul opozitiei
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Monte-Cristo  | #39706
Voi purtati grija FLUX-ului lui Iura ?! Hahahahaha ! Ce mai realitati cunoasteti si voi despre R. Moldova ... Asta, ma, cotarla, slugoiul lui Voronon ? Asta se erijeaza in marele aparator al romanismului si flutura stindardul fituicii sale veninoase pe la nasul ambasadei romane ? Pai, aia de la ambasada stiu foarte bine cu cine au de-a face !
Auzi la ei: FLUX. Pfuai !
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.5277 (s) | 22 queries | Mysql time :0.345027 (s)