Actualitate

Cei care trec pe aceasta strada raman uimiti. Minune nemaivazuta in Iasi – FOTO

Publicat: 09 sept. 2015

@ Exista o strada in municipiul Iasi care se deosebeste cu mult de celelalte artere din oras @ Minunea face ca, de ani buni, aceasta strada rezista sub un trafic infernal, cu masini de mare tonaj, in vreme ce alte artere din Iasi cedeaza la doar cateva luni de la asfaltari @ Au trecut aproape sase ani de la ultimele modernizari, iar artera arata chiar mai bine decat strazile asfaltate anul trecut

Daca strazi pline de gropi si fisuri se gasesc la tot pasul in Iasi, nu acelasi lucru se poate spune si despre lucrarile bine realizate care au rezistat in timp. Un astfel de drum este strada Canta din municipiul Iasi, un drum care a fost asfaltat ultima data in urma cu aproape 6 ani, iar de atunci nu a mai necesitat lucrari de reparatie. In anul 2009, firma austriaca Martin Rose, alaturi de subcontractorii de la societatea timisoreana Confort, au reusit sa realizeze poate cea mai rezistenta lucrare de drumuri facuta in ultimii ani la Iasi. Lucrarea de reabilitare a carosabilului incepand cu zona Rond Canta si pana in zona Garii Iasi a fost finantata atunci prin intermediul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi.

„Intr-adevar, este o lucrare care a rezistat in timp, asta fata de celelalte asfaltari facute in oras. Se cunoaste ca este o lucrare de calitate facuta aici pentru ca nu au mai aparut gropi de la ultima asfaltare. Atunci, prin 2009, tin minte ca a fost un trafic foarte greu din cauza lucrarilor, erau intinse pe aproape toata strada. Acum se circula foarte bine si liber, cu tot cu tramvaie, autobuze mari si camioane. Drumul e drept, e printre cele mai bine facute in Iasi, cel putin din cele asfaltate de mai multi ani”, spune Andrei Moldoveanu, taximetrist din Iasi.

De ce cred iesenii ca strada rezista atat de mult

Strada Canta, care continua cu soseaua Moara de Foc, strada Strapungere Silvestru, iar dupa Gara Iasi devine strada Silvestru, este totodata si drum national – DN 28, dar si european – E 58, fiind una dintre cele mai intens circulate artere din oras. Cu toate ca preia autocarele de calatori, tramvaiele si circulatia de mare tonaj care vine dinspre Botosani, Suceava, Pascani, Roman si Piatra Neamt, aceasta strada nu a mai fost reparata de sase ani. Singurele fisuri care au aparut pe carosabil sunt cauzate de vibratiile tramvaielor sau de santierul la pasajul Octav Bancila.

Oamenii sunt convinsi ca lucrarea este atat de rezistenta pentru ca de aceasta data s-a respectat proiectul intocmai si nu s-au furat banii din investitii. „Aici s-a facut o lucrare buna, nu de mantuiala asa cum s-a facut in alte zone. Dar aici s-a lucrat coordonat de straini si asta se cunoaste. Cred ca nu au mai furat atat de mult la materiale. Cand au fost facute lucrarile, noi am vorbit la asociatie sa facem o solicitare prin primarie si pentru asfalt pe stradela din spatele blocului, iar problema s-a rezolvat intr-o luna atunci. Chiar nu credeam dupa ce am stat o vara intreaga cu strada rasturnata ca se va face o lucrare atat de buna. Asa ar trebui sa se faca toate strazile in tara, sa nu se mai lucreze in bataie de joc si in dauna cetateanului”, spune Zaharia Chiriac, iesean ce locuieste pe strada Canta. Investitia facuta la acea vreme in strada Canta se ridica la circa 20 milioane de euro, constructorul fiind firma austriaca Martin Rose. Intre timp, acolo au mai fost facute lucrari doar la calea de rulare a tramvaielor, portiune aflata in administrarea directa a Primariei Iasi.



loading...

Comentarii
  • De la Gara pana la capat Moara 1 mai, dalele de beton au fost concasate si puse sub asfalt, iar pe Canta stiu ca s-a asfaltat peste dalele de beton. De asta se explica rezistenta asfaltului. Apropo, va place cum arata b-dul Poitiers?

    • Da, acolo nu doar s-a asfaltat ci atunci cind au facut , au scos tot de pe strada veche pret de 1.5 m adancime si au refacut absolut totul incepand de la terasament .
      Bravo lor. Am ajuns sa ne minunam de o lucrare facuta cum trebuie .

  • aici au lucrat o firma din Ungaria sau era subcontractor(asa erau inmatriculate utilajele) si doar 3 oameni, in timp foarte scurt, noroc ca nu apartine strada de primarie ca avea grija dorohoi sa o faca ca la el la tara, si asa spala creierii la oameni de X ani ca muta Vama, ca face Spital etc, nu va face nimic ca asa sunt invatati securistii doar sa fure

  • Mergeti pe V. Lupu de la 2 Baieti catre pod Metalurgie (sau invers). Minunea prostiei facuta de Citadin! Sa vedem ce isprava face si Conest-ul cu celelalte strazi pe care lucreaza. Are statie de asfalt.

  • Str Canta rezista pentru nu foar s-a asfaltat, ci a fost refacuta in totalitate structura de rezistenta. Amintiti-va ca au decopertat 1m adancime. Zona cu probleme in Canta sunt intre bariera BJATM – Rond Canta (fisuri, gauri).
    Una e sa faci o lucrare cap coada si alta e sa faci retusuri la suprafata.

  • linia de tramvai a fost facuta de martin rose cu muncitori romani, dar terasamentul si asfaltul pe care circula masinile au fost realizare de o firma din galati cu inginer de lucrare din iasi, unul tinerel, onofrei parca, asa ca ziaristii scriu la plesneala

  • sa fim seriosi,str canta a avut probleme imediat ce a fost data in folosinta…cei care circula zilnic pe ea stiu cat de dificil este sa circuli pe banda doi din cauza liniei de tramvai(mai ales iarna) pentru ca sunt mai inalte decat carosabilul…apoi gurile de canal care mereu au facut probleme…

Adauga un comentariu