News Flash:

Cei mai mari hoti de masini din tara

2 Martie 2005
891 Vizualizari | 0 Comentarii
Despagubiri de 1,5 miliarde lei pentru hotii de masini

•O retea de hoti de masini de lux, considerata a fi cea periculoasa din tara, a fost condamnata ieri la Tribunalul Iasi •Un plutonier iesean a fost unul dintre principalii acuzati •Cativa dintre membrii retelei trebuie sa plateasca despagubiri de 27.000 Euro si 15.000 dolari americani

Judecatorii de la Tribunalul Iasi au incheiat ieri procesul in care era implicata una dintre cele mai mari retele de traficanti de masini de lux din tara. Principalul acuzat in acest dosar, subofiterul iesean Dumitru Salaceanu, de 35 de ani, a fost scos de sub urmarire penala alaturi de Sorin Vasile Beclea, de 33 de ani, din Hunedoara, de Ioan Florea Cristea, de 33 de ani, tot din Hunedoara, de Radu Ardelean, de 36 de ani, din judetul Satu-Mare, si de Vasile Francizia, de 34 de ani, tot din Satu Mare. Prin aceeasi sentinta data ieri, Beclea si Cristea au fost obligati sa plateasca pagubitilor 10.000 de Euro plus inca 50 de milioane lei. Inculpatii Radu Ardelean, Marcel Petru Florea si Vasile Francizia au fost obligati sa plateasca 15 mii de dolari americani partilor vatamate. Nu mai putin de 17 mii Euro trebuie sa plateasca drept despagubiri materiale unor alti pagubiti Radu Ardelean si Petru Florea. De asemenea, ieri, Tribunalul iesean a respins pretentiile partilor civile Yaklovsky Sh. si Richnafsky E. Intreaga poveste a inceput in septembrie 1995, cand doi cetateni din Republica Moldova, Alexei si Igor Topal, au venit in Romania pentru a constitui o retea de infractori profesionisti, care sa se ocupe de sustragerea autoturismelor de lux. In lunile urmatoare, capii retelei si-au trimis in Romania doi intermediari care sa se ocupe de transportul masinilor, Ghenadi Gherman si Serghei Corbut. Acestia din urma au intrat in contact cu reteaua de infractori deja formata, intalnirile dintre parti desfasurandu-se de regula in barurile si restaurantele cele mai scumpe din Cluj, Satu Mare si Iasi. Gherman si Corbut aveau asupra lor zeci de placute cu numere false de inmatriculare, precum si o serie de documente falsificate pentru a reusi sa treaca masinile sustrase peste granita. In octombrie 1995, cei doi intermediari l-au contactat pe plutonierul Ilie Sacaleanu, care lucra in acea perioada ca subofiter operativ la Punctul de Trecere a Frontierei Sculeni. In schimbul unor sume importante in valuta, subofiterul iesean a fost de acord sa permita trecerea autoturismelor de lux furate in Republica Moldova, pe la punctul de frontiera unde isi desfasura activitatea. Activitatea infractionala a retelei a luat sfarsit in martie 1996. Pe tot parcursul procesului, care a fost judecat atatia ani prin mai multe localitati din tara, Ilie Sacaleanu nu a recunoscut nimic.
Catalin BOACNA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1302 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019953 (s)

loading...