Cei mai vechi dinozauri cu pene

28 Septembrie 2009
845 Vizualizari | 0 Comentarii
Cei mai vechi dinozauri cu pene
Doua noi fosile, descoperite in nord-estul Chinei, reprezinta cele mai vechi creaturi cu pene cunoscute pana in prezent.
Fosilele au varsta de 150 milioane de ani, fiind mai vechi decat cele de Archaeopteryx , descoperite in Germania si care fusesera considerate pana acum cele mai vechi vestigii ale unor animale cu pene, Archaeopteryx insasi fiind socotita, de majoritatea paleontologilor, drept cea mai veche specie de pasare cunoscuta.
In opinia profesorului Xu Xing si a colegilor sai, care au descoperit si studiat fosilele din China, aceasta descoperire ar reprezenta dovada indiscutabila a faptului ca pasarile descind din dinozauri.
Ipoteza conform careia dinozaurii ar fi stramosi pasarilor se vehiculeza de cateva decenii in lumea stiintifica, dar nu toti paleontologii erau de acord cu acesta teorie, unul dintre argunmentele lor fiind faptul ca nu se cunostea nici o creatura cu pene mai veche decat Archaeopteryx.
Insa cele doua fosile nou-descoperite in China, apartinand unor specii mai vechi decat Archaeopteryx si care sunt mult diferite de pasari, reprezinta un argument puternic care sprijina teoria care sustine ca pasarile se trag din mici dinozauri cu pene.
Unul dintre exemplare este incomplet; celalalt, insa, este excelent pastrat si evoca imaginea unui animal cu corpul acoperit cu un penaj bogat, care se intindea nu numai pe coada si pe membrele anterioare, ci si pe picioare. specia a fost numita de cercetaori Anchiornis huxleyi
Sursa: BBC
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.