News Flash:

Cel mai mediatizat intelectual roman, batut de Bianca Dragusanu

28 August 2010
2240 Vizualizari | 0 Comentarii
MediaIQ, serviciu de media intelligence din Romania, a încercat o identificare a celor mai activi oameni de cultura în presa autohtona. Bianca Dragusanu se bucura de o popularitate de opt ori mai mare decat cel mai mediatizat intelectual roman, conform studiului realizat de MediaIQ, pe baza unei monitorizari a 780 de surse media romanesti, realizata în perioada 15 februarie - 20 august.
Cele mai multe aparitii în media ultimelor sase luni le-a înregistrat Andrei Marga, rectorul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj: 385 aparitii. 30% din mentionarile termenului cheie “Andrei Marga” au fost facute de City News si Ziua de Cluj, primul un site de stiri cu informatii din mai multe zone ale tarii (printre care si Cluj), cel de-al doilea, o publicatie locala, clujeana. In plus, numele lui Andrei Marga apare în 218 articole din domeniul Politic, cu 10 mai mult decat în domeniul Educatie, se precizeaza intr-un comunicat al MediaIQ.
Pozitia a doua este ocupata de Mircea Cartarescu, titrat în presa autohtona drept “cel mai vandut si tradus scriitor roman contemporan”. Autorul a avut doar 325 de aparitii în ultimele sase luni, în 97 de surse media. Acesta este urmat de istoricul Vladimir Tismaneanu, cu 319 aparitii, actorul Ion Caramitru (308) si scriitorul Mircea Dinescu (304). Triada de filosofi, Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu si Horia Roman Patapievici, a fost mediatizata modest în presa romaneasca. Cei trei oameni de cultura au înregistrat sub 300 de aparitii în presa ultimelor sase luni. Topul celor 30 de oameni de cultura este încheiat de Liviu Papadima – decanul Facultatii de Litere din Bucuresti (16 aparitii), Sorin Antohi – istoric (14 aparitii) si de filosoful Mircea Flonta (10 aparitii).
Nici Cristian Parvulescu, presedintele Asociatiei Pro Democratia, nici scriitorul Stelian Tanase, criticul Nicolae Manolescu si nici analistul politic Emil Hurezeanu nu au înregistrat un numar mare de mentionari în media, in ciuda faptului ca sunt personaje prezente în talk-show-urile televiziunilor romanesti. Daca Stelian Tanase a înregistrat putin peste 203 aparitii în sursele media, Emil Hurezeanu a avut putin peste 100 de mentionari în presa autohtona.
Atat Emil Hurezeanu, Stelian Tanase, cat si Cristian Parvulescu au atras un numar mai mare de articole (peste 50% din articolele în care au aparut) care se pliaza pe domeniul Politic. Aceasta este o consecinta a implicarii lor ca analisti ai scenei politice
Facand o comparatie între modul în care au fost mediatizati cei 30 de oameni de cultura si cele 30 de vedete feminine, diferenta este mai mult decat substantiala si, la urma urmei, fireasca.
De exemplu, Bianca Dragusanu, cea mai mediatizata vedeta feminina, a înregistrat, în ultimele sase luni ale acestui an, 2.329 aparitii în presa autohtona. De aproape 8 ori mai mult decat a avut Andrei Marga, cel mai mediatizat om de cultura din Romania. In timp ce vedeta care ocupa pozitia a 10-a în topul monden, Andreea Raicu, a înregistrat 498 aparitii, Dan Puric a avut doar 228 de mentionari în presa ultimelor sase luni. Motivul? Putinele publicatii de profil care promoveaza cultura si oamenii care o reprezinta, dar si implicarea acestora în actualitatea autohtona, sustin reprezentantii MediaIQ.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1225 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016084 (s)

loading...