Diete si regimuri

Cele mai bune alimente care scad colesterolul

Publicat: 26 ian. 2021
fulgi de ovaz
Principala fibră dietetică din ovăz, beta-glucanul, este un colesterol. A se consuma ca terci la micul dejun cu lapte animal sau vegetal, în supe sau sub formă de pâine cu cereale.

Unul dintre principalii factori de risc cardiovascular este colesterolul prea ridicat din sânge. Acesta este motivul pentru care prevenirea printr-o dietă care scade colesterolul este importantă. Iata cele mai bune alimente care scad colesterolul!

Colesterolul este una dintre lipidele corpului. Este prezent în toate celulele și in sânge. Trei sferturi din colesterol sunt produse de ficat, iar restul este furnizat de alimente de origine animală (anumite cărnuri, gălbenușuri, unt, brânză etc.). Distingem între colesterolul HDL numit colesterol „bun” care elimină excesul de colesterol din vasele de sânge și colesterolul LDL sau colesterolul „rău” care se depune pe arterele noastre și poate provoca boli cardiovasculare.

Nivelul colesterolului total nu trebuie să depășească 2g / L, în mod ideal, nivelul colesterolului LDL ar trebui să fie sub 1,30g / L. Nivelul colesterolului HDL nu trebuie să fie prea scăzut: este considerat un factor de risc dacă este mai mic de 0,35g / L și ca factor de protecție dacă este mai mare de 0,60g / L.

Standardul de aur pentru controlul colesterolului este să mănânci mai puține grăsimi și mai multe fibre alimentare. Alimentele bogate în grăsimi, grăsimi saturate și colesterol (gălbenușuri de ou, unt, brânzeturi, mezeluri etc) trebuiesc evitate. Fibrele solubile formează un gel care absoarbe colesterolul și îl scoate din corp, ceea ce reduce cantitatea de particule de colesterol din vasele de sânge. Anumite alimente sunt deosebit de utile în controlul nivelului de colesterol. Acesta este cazul anumitor fructe precum măr sau rodie, ovăz sau migdale, de exemplu.

Cele mai bune alimente care scad colesterolul

Avocado

Avocado este cu siguranță bogat în grăsimi, dar majoritatea grăsimilor sale sunt nesaturate: acizi grași mononesaturați care scad colesterolul și acizi grași polinesaturați, inclusiv omega 3, care nu cresc nivelul colesterolului. În plus, conține fitonutrienți, cum ar fi fitosteroli, care de fapt împiedică organismul să absoarbă colesterolul prezent în anumite alimente.

Rodie

Pulpa rodiei este bogată în polifenoli, compuși antioxidanți care ajută la scăderea colesterolului „rău”. Combinația dintre antocianine și taninuri produce paraoxonază, o enzimă anti-colesterol. Puteți consuma fructe proaspete sau suc de rodie fără adaos de zahăr.

Ovăz

Principala fibră dietetică din ovăz, beta-glucanul, este un colesterol. A se consuma ca terci la micul dejun cu lapte animal sau vegetal, în supe sau sub formă de pâine cu cereale.

Vinetele

Vinetele sunt una dintre legumele proaspete care au demonstrat cea mai mare capacitate de a reduce nivelul colesterolului. Acest lucru se datorează pielii sale violete bogate în antioxidanți care luptă împotriva oxidării colesterolului rău. Consumați vinetele fără a le prăji desigur.

Măr

Mărul este bogat în fibre alimentare: celuloză și lignine insolubile în piele și pectine solubile în pulpa. Pectinele absorb colesterolul și alte grăsimi care le împiedică să scape din tractul digestiv în corp și în vasele de sânge.

Scorţişoara

Scorțișoara scade nivelul colesterolului, dar și al trigliceridelor. Un efect care poate fi explicat prin conținutul foarte ridicat de fibre (jumătate din acesta este alcătuit din fibre) și un compus, HMCP, un flavonoid care este un puternic antioxidant. Deci, gândiți-vă să adăugați un vârf de scorțișoară la felurile de mâncare dulci sau sărate.

Cacao

Pudra de cacao slabă sau ciocolata neagră cu minimum 70% cacao sunt aliați împotriva colesterolului atunci când sunt consumate cu moderație. Măresc colesterolul bun și scad colesterolul rău. În plus, colesterolul se oxidează mai puțin și, prin urmare, este cu siguranță mai puțin periculos datorită flavonoidelor din cacao.

Agar-agar

Agar-agar este o mică algă utilizată în bucătăria japoneză. Acesta este alcătuita din 80% fibre solubile, ceea ce o face un aliment foarte bun pentru scăderea colesterolului. Agar-agar este ușor de utilizat în gătit ca agent de gelifiere pentru a înlocui gelatina alimentară. Îl puteți pune și în supe sau băuturi calde. Se recomandă utilizarea a 1g pe zi.

Migdalele

Migdalele ajută la scăderea nivelului de colesterol „rău” din sânge. Acțiunea anti-colesterol a migdalelor se datorează conținutului ridicat de fibre. Acestea permit ca colesterolul rău să fie prins în tractul digestiv înainte de a trece în sânge și permite eliminarea acestuia prin scaun.

Anghinare

Anghinarea este una dintre legumele care scad colesterolul, datorită conținutului său de cinarină, un tanin anti-colesterol, prezent în special în frunze și bogăției sale în fibre probiotice din inimă. Aceștia sunt aliați ai florei intestinale. Cu toate acestea, una dintre bacteriile prezente în flora noastră este un „devorator” de colesterol pe care îl transformă în coprostanol, o formă care poate fi eliminată direct.





Adauga un comentariu