News Flash:

Cele mai bune alimente, daca vrei sa potolesti o durere de stomac

15 Iunie 2019
743 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7315 RON (0.0000)
USD: 4.2103 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente 1

O durere de stomac ajunge sa reprezinte un disconfort important, prin urmare necesita atentie aparte. Pentru ca intotdeauna solutia cea mai buna este reprezentata de o alimentatie potrivita, iti indicam alimentele care te ajuta sa potolesti durerile de stomac. Pe langa cele de care ai auzit precum paine prajita si banane, sunt si unele pe care le vei cunoaste acum.

Fie ca este cauzata de stres, de un virus sau de exces alimentar, nu este deloc placut sa te confrunti cu tulburari digestive. Medicul si directorul de nutritie Jaclyn London este de parere ca regula generala in cazul unor probleme la stomac consta in optarea pentru alimente fade. Lista de alimente interzise include lactate, zahar, grasimi, alcool, alimente procesate sau indulcite artificial.

Cele mai bune alimente daca vrei sa potolesti o durere de stomac

Bananele – reprezinta o varianta excelenta deoarece sunt usor de digerat si nu irita stomacul si tractul gastrointestinal superior, subliniaza medicul Julie Upton. Acest fruct bogat in fibre mentine functionarea optima a sistemului digestiv si ajuta in tratamentul diareei; prin continutul de vitamina B6 reduce balonarea cauzata de retentia de lichide, iar magneziul ajuta la relaxarea musculara.

Painea prajita alba – atunci cand ai stomacul gol si te confrunti cu o stare de greata, aceasta se va agrava deoarece nu exista nimic care sa absoarba acidul din stomac. Medicul Julie Upton recomanda sa apelezi la paine alba prajita sau la covrigei la interval de cateva ore deoarece amidonurile acestea simple din compozitie nu au fibre, proteine si grasimi, prin urmare incetinesc digestia si stau mai mult timp in stomac. Aceasta recomandare face parte din asa-numita dieta BRAT, standardul pentru alimentatia in caz de diaree sau greata acuta.

Orezul - orezul alb este plin de mangan si este usor digerabil, la fel ca bananele. Acest aliment ajuta la captusirea mucoasei intestinale si la calmarea durerilor de stomac prin absorbirea toxinelor din sistemul digestiv. 

Ouale - sursele de proteine bogate in grasimi precum carnea procesata/carnea rosie si alimentele prajite pot cauza reflux, in special daca abuzezi de ele seara, este de parere medicul Jaclyn London. Ouale sunt o alternativa usor de digerat si usoara pentru a intruni necesitatile de proteine fara a te simti prea plin intr-un timp rapid. 

Ovazul - atunci cand apelezi la cereale integrale, poti calma problemele digestive si poti preveni probleme intestinale ulterioare. Fibrele solubile din ovaz extrag apa din sistemul digestiv si transporta alimentele prin corp, subliniaza medicul Jaclyn London. Obiectivul zilnic de consum se incadreaza in 25-35 grame de fibre, fara a exagera. Atat foamea cat si supraalimentatia pot agrava greata, balonarea, durerea abdominala si meteorismul.

Rosiile - acestea fac parte din categoria de alimente prebiotice - cereale integrale, linte, nuci si seminte si pot furniza bacterii benefice in sistemul gastrointestinal. Prin stimularea microbiotei instestinale, prebioticele stimuleaza imunitatea intestinala, previn inflamatia, diareea si alte probleme digestive, conform unei cercetari din anul 2013. In categoria aceasta se mai includ ceapa, sparanghel, grau, cicoare.

Alimente bogate in probiotice - uneori durerile de stomac sunt cauzate de disbioza, un dezechilibru in tipul/numarul de bacterii din intestine. Prin urmare, daca consumi alimente bogate in probiotice (bacterii benefice), poti corecta dezechilibrul si reduce simptomele de gaze, balonare si scaune neregulate. Aceste alimente includ: iaurt, zer de lapte si kefir.

Cartofii dulci - alimentele care sunt bogate in calciu, magneziu si potasiu ajuta la reducerea balonarii prin echilibrarea sodiului. In plus, conform cercetarilor, dietele care contin nutrimentele mentionate au determinat o dimensiune mai mica a taliei in cazul celor predispusi genetic sa prezinte o greutate suplimentara in sectiunea mediana a corpului. Pe langa cartofi dulci, adauga avocado, portocale si spanac pentru a preveni balonarea.

Ghimbirul - fie ca este vorba despre ceai preparat din aceasta planta sau de suplimente, ghimbirul s-a demonstrat ca ajuta la ameliorarea starii de greata si a varsaturilor. Este deseori recomandat in calmarea greturilor matinale si in starea de greata indusa de chimioterapie, subliniaza medicul Julie Upton. Nu se cunoaste pe deplin mecanismul sau de functionare, insa se considera ca regleaza sistemul nervos de la nivelul stomacului si accelereaza ritmul sau de golire. Desi este sigur pentru adulti, nu trebuie folosit in cazul problemelor gastrointestinale ale copiilor. De asemenea, nu este bine sa depasesti 5 g pe zi (poate cauza arsuri, crampe si diaree).

Semintele de in - sunt seminte mici si fibroase care ajuta la reglarea tranzitului intestinal si amelioreaza constipatia si durerea abdominala. Constipata cronica este definita drept mai putin de 3 scaune pe saptamana si este asociata cu durere si disconfort abdominal. Aceste seminte, consumate zilnic, pot ajuta in cantitate mica (in caz contrar pot provoca diaree). Studiile animale au demonstrat ca pot preveni ulcerele de stomac si reduc spasmele intestinale.

Papaya - poate imbunatati digestia si poate fi eficace in ulcere si paraziti. Acest fruct tropical contine papaina, o enzima puternica care descompune proteinele din alimente, facandu-le usor de digerat si de asimilat. Unele persoane nu produc anumite enzime in mod natural, prin urmare au nevoie de suplimentare. Studiile ce au vizat papaya au demonstrat ca reduc constipatia si balonarea, pot preveni ulcerul si semintele sale pot elimina parazitii intestinali.

Apa - problemele digestive precum constipatia apar adesea in urma deshidratarii. Din acest motiv este important sa consumi bauturi neindulcite precum ceai (pentru probleme digestive este indicat cel de musetel - calmeaza varsaturile si disconfortul abdominal sau de menta - ideala pentru sindromul de colon iritabil), apa minerala, care vor ajuta la buna functionare a tranzitului intestinal. Majoritatea persoanelor necesita minim 8 cani de apa pe zi.

Cafeaua - in cazul in care problemele cu stomacul se datoreaza constipatiei, Jaclyn Lndon este de parere ca o cana de cafea la prima ora a diminetii poate ajuta. Cofeina alaturi de antioxidantii din plante specifici cafelei te pot ajuta sa ai un tranzit intestinal regulat. Evita bauturile cu cofeina daca esti sensibil la aceasta, resimti greata sau reflux care nu are legatura cu constipatia.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

bananele orezul ouale ovazul rosiile
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1447 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018103 (s)