Diete si regimuri

Cele mai bune verdeturi de primavara pentru un organism sanatos

Publicat: 18 mart. 2014
7
Ceapa verde si usturoi verde
Au minunate calitati curative, efecte anticancer, sunt ideale in detoxifiere si curata sangele de toxine. Ceapa verde si usturoiul erau folosite inca din antichitate pentru tratarea starilor de melancolie, si ceapa si usturoiul sunt bune diuretice si impiedica retentia apei in organism. Ideal este sa la mananci crude, in salate sau fierte in mancaruri scazute, ciorbe si supe.

Vezi si: Sucul de spanac face minuni pentru sanatate. Iata cate afectiuni trateaza
 

Spanacul
Nu este doar pentru Popeye, ci pentru oricine isi doreste sa isi asigure necesarul de fier, calciu, beta caroten si vitamina K, vitamina care ajuta la cresterea rezistentei vaselor sanguine si, prin aceasta, la reducerea riscului de accident vascular.
Loboda
Este vedeta sezonului! Frunzele colorate sunt de cele mai multe ori folosite in ciorbele de primavara, dar loboda este un dar de la mama natura pe care nu-l folosim pe masura potentialului. Loboda mai este numita si spanacul francezului si are gust foarte placut, chiar si consumata cruda. Loboda este plina de vitamina C, in 100 de grame de loboda fiind doua ori mai multa vitamina C decat in kiwi si lamaie.
Loboda contine fier si cantitati insemnate de vitamina K. Loboda are efect laxativ si actiune diuretic-depurativa, remineralizanta, vitaminizanta, emolienta si calmanta, previne astenia de primavara, vindeca afectiuni pulmonare si durerile de stomac.
Este una din cele mai mari bucurii ale perioadei si una din cele mai sanatoase verdeturi de primavara. Poate fi mancata cruda, daca este foarte tanara sau gatita simplu ca si spanacul si urzicile. Stevia este bogata in vitamine (C si K), minerale (potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier, zinc), are proteine si fibre. Are efect detoxifiant puternic.
Leurda sau usturoiul salbatic
Este un adevarat medicament! In compozitia sa, leurda are tot ce-i lipseste omului din organism primavara: vitaminele A si C, sulf, ulei eteric, saruri minerale de calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru si adenozina, o substanta care reduce colesterolul si impiedica formarea trombilor. Pune leurda in salate, in combinatie cu salata verde, frunze de papadie si spanac, iar in supe si ciorbe poate fi asociata cu urzicile, stevia, spanacul.

Vezi si: Retete naturiste pentru tonifierea tenului
 

Marar, patrunjel si leustean
Dincolo de aroma sunt adevarate injectii cu minerale si vitamine. Pune marar si patrunjel proaspat in toate salatele, chiar daca reteta originala nu cere explicit acest lucru. Consumat proaspete, in stare naturala, mararul si patrunjelul sunt o adevarata injectie cu vitamine.
Cateva idei pentru a prepara cat mai sanatos verdeturile de primavara:
Prepara salata din stevie si untisor ca pe orice salata din frunze verzi. Adauga suc de lamaie, ulei de masline si nuca pisata. Rezultatul este fabulos.
Poti combina o lingura-doua de fulgi de ovaz cu o legatura de stevie tocata, ulei, suc de lamaie (sau suc de portocale), si o lingura de iaurt. Este foarte bun si foarte sanatos.
Leusteanul si aroma lui puternica este foarte bun in salatele verzi sau in cele de varza, dar merge perfect in toate salatele sau soteurile de legume fierte (fasole verde, fasole boabe, cartofi, morcovi, conopida si broccoli).
Leusanul este ideal alaturi de spanac fiert sau crud si se potriveste foarte bine cu telina fiarta sau coapta sau cu telina rasa in salatele de cruditati.
Pune verdeturi de primavara tocate marunt in iaurt. Adauga seminte de in sau de floarea soarelui, un strop de ulei, sare si piper si vei avea o gustare revigoranta, sanatoasa si plina de vitamine.
Pregateste mancare de stevie. Spala funzele. Taiate in bucati mari si calite in putin ulei se transforma intr-o delicioasa garnitura, cu gust dulce-acrisor, la alaturi de carne, peste sau branza.
Nu uita de salata de patrunjel, pregatita ca orice salata dar doar din patrunjel proaspat. Gustul usor amarui dispare daca adaugi putin otet balsamic si putina miere.




Adauga un comentariu