News Flash:

Centrele after-school, lasate de stat in voia sortii

24 Martie 2008
3270 Vizualizari | 3 Comentarii
• Intr-o lume agitata si in care parintii ocupati nu au posibilitatea sa-si supravegheze copiii pe toata perioada zilei, exista varianta apelarii la centrele sau cluburile after-school • Notiunea face referire la programul de dupa orele de scoala, petrecute cu un cadru didactic • Desi copiii ar avea mare nevoie de un asemenea program dupa terminarea orelor de curs, acest tip de activitate este pe cale de disparitie in Iasi • Statul nu subventioneaza in nici un fel acest tip de programe utile atat pentru parinti, cat si pentru copii • "Ar fi necesar ca si statul sa se implice in subventionarea acestor activitati, dar acest lucru ramane la latitudinea lor", a declarat Georgeta Melinte, managerul unui club de specialitate

Intr-o lume agitata si in care parintii ocupati nu au posibilitatea sa-si supravegheze copiii pe toata perioada zilei, exista varianta apelarii la centrele sau cluburile after-school. La aceste centre, programul include rezolvarea temelor, jocuri, activitati sportive sau cultural-educative sau chiar si o masa calda, oferind micutilor o modalitate de a socializa, toate acestea sub supravegherea unui personal calificat. Totusi, desi copiii ar avea mare nevoie de un asemenea program dupa terminarea scolii, acest tip de activitate este pe cale de disparitie in Iasi. Din cele cateva asemenea centre, unul si-a suspendat momentan activitatea din lipsa de spatiu, iar in cele existente nu se poate lucra cu grupe mai mari de 10 copii. La aceasta situatie se mai adauga si faptul ca statul nu subventioneaza in nici un fel acest tip de programe atat de utile atat pentru parinti, cat si pentru copii. "Centrul acesta functioneaza din anul 2004, cand a fost conceput ca urmare a confruntarilor mele ca parinte cu probleme de acest gen, dar si pentru prietenii care doreau sa poata sa-si lase copiii in observarea unui personal calificat. Nu am un spatiu prea generos, dar acest gen de activitate nu se poate face cu copii multi, ci doar cu grupuri mici deoarece fiecare copil are nevoie de o atentie speciala. Eu lucrez doar cu copii de clasele I-IV, deoarece acestia au nevoie de supraveghere permanenta a modului in care isi formeaza deprinderi pentru studiu. De obicei sunt oameni foarte ocupati care isi aduc copiii la noi si care isi dau seama de rolul educatiei, dar sunt prinsi de foarte multe activitati", a declarat Georgeta Melinte, managerul unui club de specialitate.

Doar muzica clasica


La aceste centre se lucreaza individual cu fiecare copil, dupa orarul fiecaruia. Elevii isi fac temele pentru a doua zi, invata maniere elegante, arta conversatiei, invata sa inteleaga muzica si sa vorbeasca limbile straine. Copiii asculta doar muzica clasica si nu folosesc calculatorul, iar cei mai merituosi dintre acestia au ocazia sa mearga la cate un concert sau un spectacol. "Eu acum lucrez cu opt copii, dar nu depasesc numarul de zece, deoarece pentru fiecare este necesar sa lucrezi individual foarte riguros. Am si un profesor de limbi straine care lucreaza cu ei. De asemenea, asculta muzica clasica si prin rotatie merg la concerte. Nu iau niciodata cate doi copii, ci numai cate unul pentru ca trebuie sa inteleaga ce asculta. Noi ne axam mai mult si pe ce inseamna arta dialogului si a conversatiei. Toti copiii stiu Crezul, au anumite caietele de suflet unde isi noteaza anumite reguli de viata si etica. Tot aici rezolva probleme suplimentare, citesc prin rotatie, fiecare pentru grupul de copii si nu folosesc calculatorul si Internetul deoarece cred ca este suficient ca fac acest lucru acasa", a precizat Georgeta Melinte.

Lasati in voia sortii


Desi in judetul Iasi exista o cerere foarte mare in domeniu, activitatea nu este deloc sustinuta de autoritati. Multi copii sunt lasati de catre parintii care pleaca in strainatate la munca in seama fratilor sau a bunicilor si nu primesc o educatie corespunzatoare. "Asemenea centre ar trebui sa fie in numar mult mai mare pentru ca sunt foarte multi copii lasati in voia sortii de parintii care pleaca in strainatate. Cred ca educatia in general lasa mult de dorit si trebuie lucrat la modalitatile de relationare, deoarece scoala nu le ofera micutilor tot ceea ce au nevoie. Ar fi necesar ca si statul sa se implice in subventionarea acestor activitati, dar acest lucru ramane la latitudinea guvernantilor", a adaugat Melinte.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Zoe dintr-a 3-a  | #32230
Ce sa-i mai subventioneze statul cand la after-school merg doar copiii celor cu coaie.
Mai bine s-ar mai ocupa statul si de pauperii de la tara si nu sa bage seu in carne grasa.
Catalin  | #32231
Zoe dintr-a treia, esti superficial si nu reusesti sa ai o privire de ansamblu asupra intregului tablou.

Daca ai avea curiozitatea (si capacitatea de intelegere, as adauga eu) vei descoperi ca sunt programe after school in Iasi adresate copiilor ce provin din familiile sarace. Acolo, parintii acestor copii nu dau bani, costurile fiind suportate de unitatea de servicii sociale prin proiectele finantate din fonduri externe si intr-o foarte mica masura cu bani de la Primarie.

Centrul Diecezan Caritas Iasi detine un astfel de program - se numeste Don Bosco si din cate stiu eu si Fundatia Link Romania are astfel de clase pentru copii nevoiasi din "cartierul" iesean Dallas. Think again...
Cristy  | #32232
As dori sa stiu cum pot lua legatura cu doamna Georgeta Melinte. Ea este primul manager de after-school care ofera valori copiilor, nu doar somn, teme si internet.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1316 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020751 (s)