News Flash:

CFR pierde teren in fata privatilor

19 Aprilie 2010
2728 Vizualizari | 3 Comentarii
• In timp ce statul inregistreaza pierderi constante, operatorii privati care au intrat in afacerea transportului feroviar castiga din ce in ce mai mult teren, demonstrand bugetarilor ca se pot face bani frumosi si din sectiile considerate de CFR drept neprofitabile • Conform calculelor facute de catre reprezentantii regionalei iesene, privatii au luat aproape 40 la suta din totalul de kilometri pe care Regionala ieseana ii detine la momentul de fata

Operatorii privati incep sa arate reprezentantilor Cailor Ferate Romane (CFR) cum se pot scoate bani frumosi, in timp scurt, din traseele catalogate de acestia drept neprofitabile. Concret, in timp ce compania inregistreaza pierderi constante, privatii castiga din ce in ce mai mult teren, demonstrand bugetarilor ca se pot face bani frumosi si din sectiile neinteroperabile, respectiv sectiile neprofitabile scoase la inchiriat de catre CFR. De la Regionala CFR Calatori Iasi au plecat, din noiembrie anul trecut pana in prezent, spre operatorii privati, opt trasee care in total cumuleaza 384,5 kilometri. De asemenea, de pe 1 aprilie a mai fost adjudecata inca o sectie neinteroperabila si se pregateste o noua licitatie pentru traseul Husi - Crasna. Astfel, conform calculelor facute de catre reprezentantii Regionalei iesene, privatii au luat aproape 40 la suta din totalul de kilometri pe care regionala ii mai detine in momentul de fata. Liniile de cale ferata au ajuns pe mana a trei operatori privati, cea mai mare parte a acestora fiind detinute de catre Regiotrans SRL Brasov. Reprezentantii firmei brasovene explica faptul ca banii vin atunci cand cei care administreaza linia, indiferent ca e vorba de stat sau de o firma privata, inteleg ca pe primul loc sunt intotdeauna conditiile oferite clientilor. "Trebuie sa existe o tendinta de a incerca sa se ofere cele mai bune conditii clientilor. Lucrurile nu sunt de departe roz. Ce pot sa spun e ca transportul pe cale ferata este costisitor si ca toate se fac cu cheltuiala foarte, foarte mare", a explicat directorul comercial al companiei brasovene, Rodica Branzaru. Firma a reusit sa transforme o linie considerata neprofitabila de catre CFR, Letcani - Dorohoi, intr-una rentabila in scurt timp.

Incasarile?

Concurenta din ce in ce mai acerba pune la secret incasarile pe care Regionala ieseana le are. "Nu va putem oferi aceste informatii in conditiile in care avem concurenta", a explicat Constantin Axinia, directorul regionalei iesene. Ce e drept, afacerile privatilor s-au construit pe spatele bunurilor si oamenilor deja scoliti ai regionalei iesene. Legea care reglementeaza conditiile de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si gestionarea acestora, respectiv Legea 1409/2007, ofera o serie de beneficii operatorilor privati. Astfel, acestia primesc de la companie, odata cu inchirierea sectiilor, toate elementele necesare desfasurarii circulatiei si manevrei materialului rulant, cladirile statiilor de cale ferata cu facilitatile aferente, alte cladiri si facilitati destinate desfasurarii transportului feroviar, dar si oameni instruiti si scoliti deja pe banii statului. Mai mult, in conturile privatilor intra si o subventie de la stat, la acelasi nivel cu subventia acordata celor de la CFR Calatori SA. In aceste conditii, legea favorizeaza privatii in timp ce statul isi taie craca singur de sub picioare, bagandu-si propria companie in faliment.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

CFR-istul de Iasi  | #103739
Cum sa nu fie profitabile? Ar fi profitabile si cele de stat, numai ca banii incasati se duc in buzunarele ,,unora". Pe sectia Letcani-Dorohoi erau printre cele mai bune incasari, numai ca tov. Axinia a avut grija sa nu se vada acest lucru, ca de... de unde ii vin banii, de la privat. Cit a fost secretar de stat a facut tot ce i-a stat in puteri sa aduca, ba chiar sa favorizeze Regiotrans. Acelesi lucru se intimpla si la marfa. Ia vedeti ca sunt zile cind nu circula ternuri CFR MARFA, dar particularele de marfa in fiecare zi cite doua-trei. Cu cine vreti sa se faca teraba? Axinia, Flutur, Marinov au alte preocupari. Partidul e in toate! Aveti rabdare ca urmeaza noi trimiteri acasa. Stati cu miinile in buzunar ca in buzunar nu veti mai lua nimic! In rest numai de bineeeeeeee...
un om  | #103763
cum să nu le meargă bine dacă statul acordă subvenţii particularilor pe nr. locuri garnitură indiferent cîţi călători au în vreme ce garniturilor ce aparţin companiei acordă subvenţii doar la nr. de călători care utilizează acest serviciu, cosideraţi că este corect şi apoi cine se află în spatele acestor afaceri prin care practic se doreşte falimentarea căilor ferate române, tot cei care de 14-15 ani au ocupat diferite funcţii în Compania C.F. în funcţie de ce partid era la guvernare. Ruşine să vă fie, sunt fiică de CF-ist, părinţii noştri şi-au sacrificat tinereţea şi viaţa pentru Căile Ferate Române care reprezentau o a doua armată a ţării, şi era o mândrie pentru cine lucra la CFR.
Ing  | #106805
Subventia o ia si CFR Calatori, nu aici e problema. Problema e la mersul trenurilor (la CFR e facut cu posteriorul) si la nas. Daca mersul e bun si nasul nu ia spaga, atunci trenul e profitabil.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2586 (s) | 22 queries | Mysql time :0.140855 (s)