News Flash:

China intra pe piata europeana a infrastructurii rutiere

11 Decembrie 2009
651 Vizualizari | 0 Comentarii
China isi face intrarea pe piata europeana a infrastructurii rutiere prin castigarea contractelor de constructie a doua tronsoane ale autostrazii dintre Berlin si Varsovia, transmite AFP. Pana in 2012, grupul China Overseas Engineering Group (COVEG) va construi 49,2 kilometri din aceasta autostrada, dupa ce a oferit preturi inferioare celor propuse de companii europene. Este prima licitatie in domeniul infrastructurii castigata in Polonia de o companie chineza, a declarat Marcin Hadaj, purtator de cuvant al Directiei pentru drumuri nationale si autostrazi (GDDKiA), compania poloneza de stat care a selectat operatorul din China. Potrivit specialistilor europeni in domeniul constructiilor si lucrarilor publice, este vorba si de primul contract de acest tip obtinut de o companie chineza in Uniunea Europeana. "Prezenta companiilor chineze are un efect pozitiv asupra preturilor ofertelor", a declarat Stanislaw Lesniewski, din Ministerul polonez al Infrastructurii. COVEG a propus constructia a 29,2 kilometri de autostrada pentru 754,5 milioane zloti (185 milioane Euro), cu 44% sub nivelul prevazut in devizul initial, de 1,7 miliarde zloti (417 milioane euro). "Companiile concurente au propus la randul lor preturi inferioare devizului", a declarat Jerzy Frenkiel, director general al compania Decoma, partenerul polonez al operatorului chinez, care a respins acuzatiile de dumping. "Devizul a fost realizat intr-o perioada in care preturile materialelor se aflau la un nivel maxim", a explicat el. Punctele forte ale companiei chineze sunt experienta acumulata in lucrarile legate de Jocurile Olimpice de la Pekin din 2008 si nivelul ridicat al lichiditatilor, a spus Hadaj. Marile companii europene, precum Strabag din Austria, Skanska din Suedia si Ferrovial din Spania, care si-au impartit piata poloneza pana in prezent, "sunt prea avide de castig, chinezii se multumesc cu un profit onest", a explicat Frenkiel. Pentru a ajunge la acest pret, o parte dintre angajati, inclusiv cu functii executive, vor proveni din China, intrucat salariile lor sunt mai scazute decat cele ale occidentalilor, a adaugat el. Pana la aderarea la UE in 2004, in Polonia nu existau practic autostrazi, dar de atunci au fost construiti 837 kilometri. In 2012, se va ajunge la peste 1.800 kilometri, potrivit planurilor guvernamentale. Autoritatile de la Varsovia au adoptat un plan national de constructie de drumuri, aferent perioadei 2008-2012, cu un buget de 27,5 miliarde Euro, din care o treime este reprezentat de fonduri structurale ale UE. Din 1990, Banca Europeana de Investitii (BEI) a acordat la randul ei Poloniei imprumuturi de 7,2 miliarde Euro pentru drumuri si autostrazi.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2736 (s) | 22 queries | Mysql time :0.145225 (s)