Magazin

Cinci mituri legate de somn

Publicat: 29 iun. 2014
1

Jurnalistii de la Business Insider si-au propus sa vada cat adevar este in spatele unor afirmatii legate de somnul sanatos. Ei au stat de vorba cu un expert despre efectele somnului asupra siluetei si asupra sanatatii noastre.

Somnul este o parte la fel de importanta din rutina zilnica precum dieta sau exercitiile fizice.

Citeste si ATENTIE! 8 boli pe care le poti contracta pe plaja si la piscina

Business Insider a stat de vorba cu James B. Maas, expert in somn, doctor si autor al unei carti pe tema dormitului sanatos, pentru a demonta cateva dintre miturile si informatiile legate de dormit.

Prea mult somn te faci sa cresti in greutate

„Somnul este in realitate cea mai buna dieta pe care o poti tine”, este de parere Maas. „Cercetarile arata ca daca dormi cu o ora in plus pe noapte poti pierde pana la jumatate de kilogram pe zi”, a precizat el.

Un studiu realizat de specialistii de la Universitatea din Colorado a aratat ca persoanele care dorm insuficient consuma cu 6% mai multe calorii decat cei care dorm suficient de mult. Acest lucru se explica prin faptul ca nivelul de leptina din organism, hormon care controleaza apetitul, scade atunci cand esti obosit. Chiar si atunci cand dormi sase ore pe noapte, nivelul de leptina scade suficient de mult incat sa te trezesti cu o pofta ridicata de mancare.

„Practic, creierul te pacaleste sa mananci mai mult decat ai nevoie”, sustine Mass.

Poti recupera in weeekend

„Deficitul” de somn nu poate fi resetat intr-o singura noapte in care dormi mai mult. „Nu poti inlocui somnul pierdut, fie ca e vorba de cel din timpul saptamanii sau de cel de noaptea trecuta – pe scurt, ai nevoie de cateva zile sau chiar cateva saptamani”, a precizat specialistul.

Citeste si Cele noua vieti ale omului. Calculeaza in care viata traiesti!

O regula buna este aceea de a dormi jumatate din timpul cat esti treaz.

Iti poti conditiona corpul sa aiba nevoie de mai putin somn

„Poti sa-ti conditionezi ora de trezire, dar nu ai cum sa alterezi nevoia de somn a organismului”, spune Maas.

Somnul insuficient poate crea anumite probleme de sanatate.

„In timp, anumite aspecte legate de sanatate, cum sunt greutatea si focusul mental vor fi afectate de lipsa de somn”, a avertizat cercetatorul.

Un pahar de vin te ajuta sa dormi mai adanc

Alcoolul, desi lasa impresia ca ar incuraja un somn profund, nu asigura o noapte mai linistita.

„Orice alcool consumat cu trei ore inainte de culcare poate disturba faza REM a somnului. Prin urmare, nu atingi cea mai profunda etapa a somnului, cea considerata cea mai importanta”, a explicat Maas.

Dormitul neintrerupt este esential

Trezitul in timpul noptii nu este considerat daunator. „Este chiar neobisnuit daca cineva doarme fara a se trezi deloc”, sustine sursa citata.

Elementul important este insa sa reusesti sa adormi inapoi in mai putin de zece minute.

Citeste si Caisele, o minune pentru sanatate. De ce e bine sa mananci 4-5 pe zi





Adauga un comentariu