Magazin

Cinci obiceiuri proaste pe care le ai la micul dejun

Publicat: 04 feb. 2014
1

Alimentele dulci si sucurile consumate la prima masa din zi pot sa-ti distruga silueta si sanatatea, avertizeaza specialistii.

Alegerile pe care le faci la micul dejun au un impact semnificativ asupra nivelului tau de energie si asupra sanatatii in general. Numeroase studii au demonstrat importanta acestei mese, iar persoanele care sar peste ea sunt predispuse la ingrasat, boli de inima si un nivel scazut de energie pe parcursul zilei.

Ca sa faci cele mai bune alegeri trebuie sa eviti alimentele procesate din comert si in special produsele pentru micul dejun care au o cantitate exagerata de zahar rafinat, cum ar fi cerealele cu ciocolata sau alte sortimente dulci. In schimb, proteinele de calitate si carbohidratii complecsi sunt printre cele mai bune optiuni. Astfel ca un iaurt simplu, amestecat cu cereale integrale, nuci crude si cateva felii de banana poate sa fie o varianta de mic dejun sanatos care iti va conferi energie.

Iata care sunt cele mai proaste obiceiuri pe care trebuie sa le eviti la micul dejun, deoarece iti pun in pericol silueta si sanatatea:

Citeste si: Vrei sa ai un corp de vedeta? Vezi ce mananca ele dimineata!

1. Iti place sa mananci ceva dulce la micul dejun
Acest obicei de a opta pentru alimente dulci la micul dejun poate sa-ti distruga silueta, dar si sanatatea pe termen lung. Astfel, clatitele, vafele, briosele sau alte dulciuri nu sunt potrivite pentru micul dejun.
Un studiu aparut in publicatia Public Health Nutrition arata ca tinerii care obisnuiesc sa sara peste micul dejun sau opteaza pentru alimente dulci la prima masa a zilei au un risc mult mai ridicat de a dezvolta afectiuni grave pe viitor. De asemenea, se vor confrunta cu diverse tulburari metabolice si un risc extrem de mare de ingasare. „Rezultatele noastre, precum si ale altor studii desfasurate arata ca alegerile dulci facute la micul dejun au un efect negativ asupra glicemiei si a modului in care este reglata in corp”, explica expertii care au realizat studiul.
In schimb, potrivit cercetarilor, persoanele care aleg la micul dejun cerealele integrale au un risc mult mai mic de a suferi de obezitate si de boli cardiovasculare.

2. Iti place sa bei suc de portocale
Sortimentele cumparate ies din discutie, deoarece contin fie zahar rafinat, fie indulcitori artificiali.
De asemenea, atunci cand bei un pahar mare de suc de portocale este o cantitate prea mare de fructoza pentru organism. Ca sa faci o comparatie, gandeste-te ca o doza normala de suc ar fi cat storci dintr-o portocala. În loc de paharul mare cu suc de portocale, specialistii iti recomanda sa bei un pahar mare cu apa si sa mananci o portocala. Astfel, pe langa vitaminele si mineralele din zeama de portocala vei asigura organismului si o cantitate insemnata de fibre care se regasesc in pulpa si pielita.

Citeste si: De ce ar trebui sa nu mai consumam zahar

3. Bei cafea cu zahar, frisca, siropuri
Nu trebuie sa renunti la cafeaua de dimineata chiar daca ti-ai propus sa mananci mai sanatos. Însa, trebuie sa retii ca o ceasca de cafea simpla este cea care iti va furniza energia necesara, nicidecum acele sortimente cu siropuri, zahar si frisca/spuma. De asemenea, cafeaua nu inlocuieste orele de somn pe care le-ai ratat, asadar nu te ajuta sa bei toata ziua cafea ca sa rezisti mai bine. Limiteaza-te la 1-2 cesti de cafea simpla pe zi.

4. Faci excese culinare la micul dejun
Proteinele, fructele, legumele, cerealele integrale sunt toate optiuni bune pentru micul dejun, insa nu trebuie sa exagerezi cu cantitatile pe care le consumi. Limiteaza-te la cate o portie din ele. Foloseste aceste trucuri care te ajuta sa determini ce inseamna o portie.

Citeste si: Alimentele pe care nu trebuie sa le combini niciodata. Ce risti

5. Nu mananci acasa si esti tentat sa alegi alimente nesanatoase
Alunele prajite de la automatele cu mancare si bauturi pot sa fie mai sanatoase decat pateurile sau alte produse de panificatie. Chiar daca au un continut ridicat de gasimi si calorii, macar aduc proteine si fibre organismului si iti vor tine mai mult timp de foame decat gogosile sau pateurile, sustin specialistii in nutritie. Dar cea mai buna solutie ar fi sa mergi la cel mai apropiat magazin si sa cumperi un iaurt simplu, un fruct si o punga de nuci/seminte crude.
sursa: eva.ro





Adauga un comentariu