Magazin

Cinci trucuri simple pentru a fi binedispus

Publicat: 15 sept. 2012
1

Daca ai nevoie sa te binedispui, nu este nevoie sa astepti sa mergi intr-un loc exotic sau sa castigi la loterie. O revizuire a micilor obiceiuri din timpul zilei iti poate aduce fericirea, sunt de parere realizatorii unui studiu australian.

Incepe ziua intr-o maniera sanatoasa, este indemnul expertilor. Persoanele care consuma, in medie, patru cesti de ceai verde in fiecare zi, sunt mai putin predispuse la depresie decat acelea care nu au acest obicei. In acest caz, responsabila cu buna dispozitie este teanina, un compus al ceaiului verde care are rolul de a grabi eliberarea serotoninei, un neurotransmitator prezent in diverse organe, incluzand sistemul nervos central, cu rol important in prevenierea aparitiei depresiei si a anxietatii, spune studiul publicat de revista Prevention.

Ziua trebuie sa continue cu un pranz de detoxifiere, sunt de parere autorii studiului. Asa ca, de pe masa nu trebuie sa lipseasca legumele si fructele proaspete, care sa completeze un meniu cu peste si cereale integrale. De asemenea, trebuie limitat consumul de alimente procesate, de dulciuri sau prajeli. Acestea nu trebuie consumate decat foarte rar si in cantitati mici, sugereaza nutritionistii australieni. Persoanele care mananca frecvent astfel de alimente manifesta adesea stari depresive, spun ei.

Dupa-amiezele sunt pentru sport, considera specialistii. Aceasta pentru ca endorfinele, eliberate in urma exercitiilor fizice, contribuie semnificativ la cresterea starii de bine a unei persoane. In acest sens, o simpla sesiune de sport – aproximativ 20 de minute – poate spori starea de bine pentru cel putin jumatate de zi.

Seara se mananca fier. Este recomandat ca, la cina, sa fie consumate alimente bogate in fier, spun autorii cercetarii. Pentru o mai buna absorbtie, mai ales in cazul femeilor aflate la menopauza – pana la 16% dintre ele au deficit de fier – specialistii in nutritie recomanda suplimentele cu fier. Acelasi studiu australian arata ca femeile care obisnuiesc sa consume suplimente de fier sunt mai binedispuse decat acelea care recurg la medicamentele placebo.

Pastreaza numai ce este bun – este sfatul specialistilor care recomanda ca, seara, inainte de culcare, sa va amintiti cel putin trei lucruri pozitive petrecute in ziua respectiva, indiferent cat de nesemnificative ar putea parea acestea.





Adauga un comentariu