Culinar

Ciorbă de fasole verde de post. Cum se prepară rețeta

Publicat: 15 iun. 2021
castron alb cu ciorba de fasole verde de post
Ciorba de fasole verde se poate prepara inclusiv iarna, dacă ai pus conserve în cămară

Nici nu zici că e un preparat de post! Se face uşor, are gust şi o aromă fantastică. Ce zici de o ciorbă de fasole verde de post? Este ideală pentru orice zi de vară. În plus, găseşti uşor fasole verde la piaţă, în sezonul estival. Bineînţeles, o poţi prepara şi iarna, dacă ai fasole puse în borcan, în cămară.

Pentru ciorba de fasole verde de post poţi prepa o pâine de casă sau chiar şi mămăligă. Lista de ingrediente conţine câteva legume şi leguminoase foarte bune. Poţi însă adăuga şi alte ingrediente. Spor la gătit şi poftă bună!

Ingrediente:

  • un borcan fasole păstăi sau teci
  • 2 morcovi medii
  • 1 buc. ardei roşu sau kapia
  • o cutie de roșii cuburi
  • o ceapă
  • 2-3 căței de usturoi
  • 3-4 linguri de ulei
  • piper
  • sare
  • mărar proaspăt

Mod de preparare ciorbă de fasole verde de post:

Prima dată curăță şi spală morcovii. Apoi dă-i pe răzătoarea mai mare. Spală ardeiul şi curăţă-l. Curăţă şi ceapă. Toacă-le mai mărunt. După aceea încinge uleiul şi căleşte uşor ceapă în el. În momentul în care ceapă s-a înmuiat, adauga peste ea legumele tocate mărunt, amesteca şi lasă totul pe foc în jur de câteva minute. Toarnă nişte apă în tigaie, cât să acopere legumele, şi lasă totul să fiarbă. După câteva clocote, legumele sunt gatite aproximativ pe jumătate.
Scoate fasolea din borcan, scurge-o de lichid şi clăteşte-o sub un jet de apă rece. Adaug-o peste legumele fierte, împreună cu roşiile cuburi. Completează cu apă şi lasă să fiarbă până în momentul în care toate legumele sunt fierte complet.
La final zdrobeşte usturoiul şi pune-l în mâncare, împreună cu piperul şi sărea. Înainte de servire, presara nişte mărar tocat mărunt în farfurie.

Dacă vrei, în ciorbă poţi pune şi un rântaş. Pe acesta îl prepari din 2-3 linguri de făină și puţină boia de ardei dulce. Pe acestea le pui în tigaie imediat după ce s-a călit uşor ceapa. Ai grijă să amesteci constant, ca să nu se ardă. Apoi continui reţeta ca de obicei. De ce să foloseşti rântaş? Pentru ca această ciorbă de fasole verde de post să fie mai consistentă, aşadar nu foarte lichidă.

Fasole verde – Beneficii pentru sănătate

Iată de ce e bine să consumi fasole verde:

  • reglează glicemia, datorită conţinutului ridicat de fibre;
  • ţine de foame;
  • conform unor studii, ar contribui la prevenirea apariţiei cancerului mamar, de colon, de prostată şi de pancreas;
  • sursa excelentă de vitamine (A, C, K), minerale (fier, mangan, silicon);
  • sursa de antioxidanţi, care protejează inima şi previn bolile cardiovasculare;
  • reglează tensiunea arterială;
  • au rol diuretic, fiind recomandate mai ales în curele de slăbire;
  • ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine;
  • previn formarea infecţiilor;
  • sursă bună de acid folic, necesar mai ales femeilor însărcinate şi copiilor mici;
  • tratează cu succes anemia;
  • adjuvant în caz de diabet de tip 2. Ca să scazi glicemia, ideal este să consumi fasole verde timp de trei ori pe săptămână;
  • reglează nivelul colesterolului;
  • conferă energie creierului;
  • previn apariţia aterosclerozei;
  • previn îmbătrânirea prematură.

Pentru zilele de post, trece pe listă și o ciorbă făcută ca la mănăstire, dar nu uita nici de chiftelele de post mănăstirești.

Învață și cum se prepară ciorba de fasole păstăi cu afumătură:





Adauga un comentariu