Culinar

Ciorba de urzici ca la mănăstire: Secretul unui gust divin

Publicat: 16 iul. 2021
farfurie cu ciorbă de urzici
Ciorba delicioasă de urzici are numai beneficii pentru organismul nostru

Cine a avut ocazia să meargă primăvară să viziteze mănăstirile din nordul Moldovei și a ales să mănânce acolo, cu siguranță a avut parte de una dintre cele mai bune mâncări. Ciorba de urzici ca la mănăstire este o mâncare cu o rețetă pe cât de simplă pe atât de gustoasă.

Gustul acelei ciorbe sau borș cum se spune la noi, în Moldova, nu are cum să nu-ți rămână în minte și să te facă să îți dorești să-l faci și tu, la tine în bucătărie.

farfurie cu ciorbă de urzici

Ciorba de urzici ca la mănăstire: Ingredientele unui gust de care te îndrăgostești

Această ciorbă delicioasă de urzici, o adevărată minune culinară primăvara, este plină de vitalitate şi sănătate și are numai beneficii pentru organismul nostru.

Ingredientele ciorbei de urzici ca la mănăstire sunt 0,5 kg urzici, 1 ceapă, 1 căpăţână mică de usturoi, 1 lingură orez, 1 litru borş, leuştean, piper și sare.

Pentru a prepara această ciorbă delicioasă, măicuțele spălau bine urzicile de-abia culese din grădină, având grijă să îndepărteze tulpinele mai groase. Pe urmă opăreau urzicile.

Ceapa o tăiau mărunt și se punea alături de urzici la fiert în 2 l apă clocotită, având grijă să le potrivească de gust punând sare și piper. După aproximativ 30 minute de fiert, măicuțele adăugau în oală orezul. După ce orezul a fiert un sfert de oră, se pune borşul.

La final, măicuțele adăugau leuşteanul tocat mărunt. De obicei, la mănăstire, ciorba de urzici se servea împreună cu mămăligă.

Pe lângă gustul senzațional, ciorba de urzici poate fi consuamtă și în curele de slăbire grație numărului de calorii scăzut pe care le are.

farfurie cu ciorbă de urzici

Beneficiile consumului de urzici

Bogate în aminoacizi, vitamine şi microelemente, urzicile sunt un aliment binevenit primăvara. Pe lângă faptul că sunt o sursă proaspătă de vitamine, urzicile au şi alte beneficii pentru sănătate.

Beneficiile consumului de urzici sunt multiple, printre acestea numărându-se proprietățile diuretice, antiinflamatoare, antihemoragice, imunostimulatoare, antitusive, emoliente, vitaminizante, tonice, cicatrizante, astringent, dezintoxicante, antiseptic, antitoxice, antiinfecțioase, antibronșitice, antianemice, digestive și laxative.

Valori nutriționale pentru 100 grame de urzici sunt: acid folic – 14 mcg; calorii – 42 kcal; vitamina A – 2.011 IU; vitamina B – 0,103 mg; vitamina K – 498,6 mcg; fibre – 6,9 g; calciu – 481 mg; fier – 1,64 mg; magneziu – 57 mg; fosfor – 71 mg; zinc – 0,34 mg; potasiu – 334 mg; proteine – 2,71 mg.

Urizicile au acțiuni terapeutice în multiple afecțiuni: hemoragii interne, balonări, enterocolite, indigestii, dizenterie, ulcer duodenal, insuficiență pancreatică, ulcer gastric, hemoroizi, astm bronșic, detoxifierea organismului, prevenirea cancerului, litiază renală, rinită, tuberculoză, cancer gastric, hemoragii uterine, nephrite, uremie, diabet zaharat, stimularea lactației, rheumatism, artrite, obezitate, rahitism, cefalee, gută, edemă sau steoporoză.

farfurie cu ciorbă de urzici

Urzicile scad glicemia şi ameliorează bolile de inimă

Printre afecţiunile pe care consumul de urzici le poate ameliora se numără şi diabetul. Urzicile au proprietatea de a scădea glicemia şi de a preveni diabetul. Medicii recomandă bolnavilor de diabet să consume suc de urzică proaspătă. Alergiile şi bolile de inimă sunt alte afecţiuni ameliorate de consumul regulat de urzici. Tensiunea arterială şi tahicardiile pot fi ţinute sub control cu ceai sau tinctură de urzică.
farfurie cu ciorbă de urzici




Adauga un comentariu