National

Clientii, in avantaj in lupta cu bancile – Afla ce schimbari intervin de la 1 februarie

Publicat: 19 ian. 2013
1

Vesti bune pentru clientii bancilor. De la 1 februarie, se aplica noi reguli în cazul în care un client reclama banca pentru clauze abuzive în contract, iar Autoritatea pentru protectia consumatorului va avea puterea chiar sa modifice toate contractele abuzive. Bancile fac însa apel la FMI ca sa nu intre în vigoare aceasta lege.

Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionisti si consumatori este temeiul de drept pe care s-au castigat procesele împotriva bancilor în ultimii ani.

Textul de lege defineste în ce fel o clauza poate fi considerata abuziva de catre instanta si organele de control, recte Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), si în ce conditii aceasta se înlatura. Legea transpune directiva europeana 93/13/CEE si are un puternic caracter de protectie a consumatorilor.

Potrivit ECONOMICA.NET, Legea de punere în aplicare a noului Cod de procedura civila întareste si mai mult legea 193/2000 în favoarea consumatorului. Se adauga articole noi care permit ANPC ca, în cazul în care constata ca un profesionist (noul termen pentru comerciant) are clauze abuzive în contractele preformulate, sa ceara în instanta obligarea acestuia la eliminarea acestor clauze din TOATE contractele, fie ele în derulare. Aceasta înseamna ca acei profesionisti care de-a lungul timpului au inserat în contracte anumite clauze considerate abuzive vor trebui sa îndrepte situatia pentru TOTI clientii afectati, fara ca acestia sa fie nevoiti sa initieze vreo proceduta juridica.





Comentarii
  • ..eu sunt proasta..nu stiu care clauza e buna si care e abuziva…de preferat ar fi sa faca cei de la protectia consumatorului controalele…si sa faca ei ceea ce trebuie pentru noi toti…

    • faptul ca nu ai cunostinte juridice nu inseamna ca esti proasta. dar esti un bun client care trebuie fraierit. servicii cit mai putine si bani de plata cit mai multi

  • asa si trebuie. prin profesionisti sunt si companiile de telefonie care acum te transforma in sclavul lor, singurul tau drept fiind acela de a plati. cind reclami ceva esti vinovat ca nu ai citit contractul(desi inegalitatea intre client si companie este evidenta din punct de vedere juridic) si esti plimbat la toti operatorii de call center pe care ii au. niciodata nimeni nu este specializat sa-ti raspunda la intrebari si nici nu stie unde tb sa dai telefon.

  • Bancile din Romania ar fi in stare sa-ti ia bani si ptr. ca le calci pragul. In UK altfel stau lucrurile, aici nu te taxeaza la interogare de sold, la retragere de numerar de la ATM.Si ar face bani buni bancile din tranzactii, avand in vedere ca majoritatea angajatorilor efectueaza plata salariilor in contul de card, saptamanal. Aici bancile traiesc din dobanzi la credite.

  • oare nu e abuziv ca-ti ia 50 euro daca ceri un extras de cont pe doua,trei luni la contul unde tu virezi luna de luna rata si pentru care i-ti ia si un comision,de ce nimeni nu sesizeaza lucrul acesta?

Adauga un comentariu