News Flash:

CNA interzice clipul publicitar pentru chipsurile Lay's

27 Ianuarie 2010
1249 Vizualizari | 0 Comentarii
Consiliul National al Audiovizualului a decis, ieri, somarea cu intrarea in legalitate a clipului publicitar pentru chipsurile Lay's, ceea ce implica interzicerea difuzarii acestuia, ca urmare a mai multor sesizari primite de Consiliu. Deputatul Cristina Ancuta Pocora si Agentia pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati au sesizat CNA cu privire la reclama pentru chipsurile Lay`s, care ar transmite ideea ca "o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice" si ar promova frumusetea prin chirurgie plastica. Pe de alta parte, si Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati (ANES) a sesizat Consiliului National al Audiovizualului cu privire la reclama pentru chipsurile Lay`s din cadrul campaniei "Fii pe faza", care este difuzata pe aproape toate posturile de televiziune si care "apeleaza la stereotipuri sexiste la adresa femeilor".
"Este unul dintre cele mai urate lucruri pe care le-am vazut", a spus Cristina Trepcea, care a subliniat ca "ce stimuleaza la nivelul comportamentului adolescentilor genul asta de comunicare pe mine ma sperie".
Prezent la sedinta CNA Gabriel Cosoreanu, de la Star Foods, a precizat ca reclama respectiva este o poveste si nu incalca legislatia audiovizuala. "Reclama noastra se vrea a fi o poveste ce vrea sa comunice un mesaj, ce fac parte dintr-o campanie (...) Povestea in sine are un rol amuzant, acesta fiind si motivul pentru care s-a mers pe ideea din spot. Subiectul este temerea tinerilor cum ca atentia lor poate fi acaparata de altcineva. (...) Povestea noastra nu incalca in niciun fel legislatia audiovizuala", a spus Cosoreanu.
"Textul este incorect. Din text rezulta ca de fiecare data cand cumperi un pachet de chipsuri castigi 2.000 euro sau ca atunci cand ai castigat vei primi cate 2.000 euro pe zi", a spus si Ioan Onisei. Christian Mititelu le-a recomandat celor de la Star Foods sã modifice reclama.

Definirea femeii

Potrivit deputatului PNL Cristina Ancuta Pocora, presedinta Comisei pentru egalitate de sanse pentru femei si barbati, in reclama la chipsurile Lay`s, femeia este definita exclusiv prin atributele sale fizice. "De curand a aparut o noua reclama la un produs marca Lay`s, produs care se adreseaza in special tinerilor, care inoculeaza ideea ca tinerele fete si adolescente trebuie sa consume acest produs pentru a-si putea finanta operatii estetice, mesajul transmis fiind acela ca o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice. Consider ca acest mesaj este deosebit de periculos pentru tinerele fete, de natura sa le influenteze in plan emotional si sa le determine sa se concentreze doar asupra infatisarii, in detrimentul unei personalitati armonioase si, in final, sanatoase", spune Cristina Ancuta Pocora, intr-o scrisoare adresata CNA. Pocora a solicitat CNA sa intervina "ferm" asupra modului in care "media audio-vizuala prezinta imaginea femeii".
Pe de alta parte, si Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati (ANES) a sesizat Consiliului National al Audiovizualului cu privire la reclama pentru chipsurile Lay`s din cadrul campaniei "Fii pe faza", care este difuzata pe aproape toate posturile de televiziune si care "apeleaza la stereotipuri sexiste la adresa femeilor".
"Reclama in cauza reflecta o concurenta intre femei pentru un barbat: «Iti cam place prietenul tau? O vezi pe fata aia? Si ea il place!». Promoveaza un model de frumusete prin acces la chirurgie plastica in competitia pentru un barbat: «Uita-te, si-a cumparat o punga de Lay`s pentru ca ii era pofta si probabil o sa castige 2.000 de euro la promotie, apoi o sa-si puna silicoane si, intr-o buna zi, o sa dea peste prietenul tau. Din intamplare, evident!»", se arata in sesizarea ANES transmisa CNA.
Totodata, potrivit Agentiei, clipul publicitar la chipsurile Lay`s "infantilizeaza si deresponsabilizeaza barbatii in ceea ce priveste relatiile cu femeile (modul in care este reprezentat barbatul din reclama sugereaza ca acesta este complet inocent si nevinovat de faptul ca doua femei sunt in competitie pentru el)", "negativizeaza situatia femeilor singure: «Iar tu vei ramane singura!»" si "negativizeaza un anumit tip de sexualitate considerata a fi «agresiva»: «Fii pe faza si castiga tu 2.000 de euro pe zi si nu-i lasa sa ajunga in buzunarul cui nu trebuie»".
"In acest sens si avand in vedere faptul ca reclama reproduce un stereotip la adresa femeilor conform caruia acestea sunt in permanenta competitie pentru barbati prin apel la diferite forme de «infrumusetare», ANES recomanda amendarea si retragerea imediata a reclamei in cauza de pe posturile de televiziune", se precizeaza in reclamatia transmisa CNA.



definirea femeii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1293 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019222 (s)

loading...