Terapii alternative

Cojile de pere. 4 motive pentru a manca para cu tot cu coaja

Publicat: 01 mart. 2015

Perele sunt cunoscute de milenii, cultivate in Asia si Europa. Perele sunt fructe cu beneficii uimitoare pentru sanatate, dar stii ca si coaja de para are efecte miraculoase asupra organismului?

Este ceva mai groasa decat a multor fructe,  dar are un parfum foarte intens (dat de niste substante aroma­tice cu potential vindecator foarte puternic) si este o adevarata colectie de minerale si vitamine.

Mai mult de 60% din vitaminele A si C, din potasiul si magne­ziul acestui fruct sunt concentrate in coaja perelor. De asemenea, contine jumatate din cantitatea totala de fibre a fructului, adica sub­stante nedigerabile, care sunt extraordinare in reglajul greutatii corporale si in normalizarea digestiei, dar si a tranzitului intestinal. Acesta este unul din motivele pentru care coaja de para nu trebuie inlaturata!

Dieta cu pere te scapa de kilogramele in plus si te apara de boli

In medicina populara roma­neas­ca, coaja perelor era folosita tot anul. Oamenii decojeau fructul, tocau marunt coaja si o tineau la soare pana se usca; apoi o depozitau in camari uscate, tinuta in saculeti de panza. Pe timpul iernii, cand copii raceau usor sau erau anemici, nu­maidecat li se dadeau aceste coji inmuiate in apa.

Cu secole inainte ca medicina moderna sa puna in evidenta faptul ca perele au coaja cel mai bine toleratade catre sis­temul digestiv al copiilor, bunicile noastre stiau cum sa foloseasca acest remediu in pediatrie. Iata cateva utilizari terapeutice ale cojilor de pere:

Stimularea imunitatii
Flavonoidele care dau culoare cojii au un puternic efect de stimulare a capacitatii naturale de apa­rare a organismului. Mai exact, ele stimuleaza or­ga­nis­mul sa produca mai multe celule ale sistemului imu­nitar, activandu-le pe cele deja existente si fa­candu-le mai eficiente in lupta cu virusurile sau cu bac­teriile.

De ce este important sa mancam pere cat mai des

Previne si trateaza diabetul
Paradoxal, dar un fruct dulce se numara printre cele mai bune antidiabetice. Si asta arata mai multe studii medicale facute in ul­ti­mii ani. Ex­pli­catia o gasim tot in coaja acestor fructe, care contine fi­bre alimentare si alte substante care cresc receptivi­ta­tea organismului la insulina si previn efectele secun­da­re ale diabetului, cum ar fi bolile vasculare sau cele ale sistemului nervos.

Combinatia de aur impotriva diabetului este formata din pere si mere. Simplu si eficient! Nici un alt ali­ment sau combinatie de alimente nu a aratat un efect mai puternic in prevenirea si tratarea diabetului za­harat.

Bune in dietele de slabire
Fiind un prieten atat de bun al pancreasului, coaja perelor este si o frana puternica in aparitia senzatiei de foame puternica, ce apare pe fon­dul cresterilor si apoi al scaderilor bruste ale glice­miei, acest fruct avand un efect de stabilizare a glice­miei.

Tot datorita cojii bogate in fibre, perele sunt foar­te lent digerate si absorbite de catre organism, pre­lun­gind senzatia de satietate, inclusiv atunci cand sunt in­gerate impreunacu alte alimente. Toate aceste cali­tati le recomanda pentru tinerea cu mai multa usurinta a re­gimurilor hipocalorice, dar si pentru evitarea efec­tu­lui de yo-yo (de ingrasare brusca), care adesea apare dupa incheierea programelor de slabit.

Consumati cate o para, cu tot cu coaja, de fiecare data inainte de a man­ca, si va veti putea tine sub control greutatea.

Colon iritabil, boli gastrice de reflux
Spre deo­sebire de celelalte alimente foarte bogate in fibre ali­men­tare, coaja perelor este extrem de blanda cu sto­ma­cul si co­lo­nul, ajutand la reglarea activitatii aces­to­ra. Doua pere crude, cu tot cu coaja, consumate in fie­care dimi­neata, ajutala reglarea activitatii colo­nu­lui, prevenind tulburarile de tranzit. Piureul de pere cu tot cu coaja este indicat pentru tratarea refluxului gas­tric la copii si adulti.

Perele, un balsam pentru tubul digestive. Vezi si alte beneficii

Sursa: formula AS



loading...

Adauga un comentariu