News Flash:

Combate osteoporoza cu 9 trucuri simple

24 Noiembrie 2017
1724 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7627 RON (+0.0020)
USD: 4.2726 RON (+0.0073)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Osteoporoza

Cresterea aportului de alimente bogate in calciu si in alte vitamine si minerale este esentiala pentru a avea oase puternice si a putea combate osteoporoza.

Pe masura ce imbatranim, este firesc sa acceptam anumite schimbari care au loc in corpul nostru. Pentru anumite persoane, inaintarea in varsta este insotita de tulburari cognitive sau de dureri produse de artrita. Pentru altele, aceasta etapa a vietii lor este marcata de lupta cu osteoporoza.

Osteoporoza implica slabirea treptata a oaselor din cauza scaderii nivelului de calciu din organism. Aceasta boala afecteaza taria si densitatea oaselor si creste riscul fracturilor. Cand suferi de osteoporoza, chiar si o simpla cazatura poate avea consecinte dramatice asupra sanatatii tale.

Ca sa ne fortificam oasele, avem la dispozitie diverse medicamente. Insa daca preferi variantele naturiste, nu ezita sa incerci cele noua trucuri de mai jos, care te ajuta sa combati osteoporoza.

9 trucuri pentru a combate osteoporoza

Consuma mai mult otet

Una dintre cele mai bune modalitati de a ne fortifica oasele si de a preveni osteoporoza este sa ne crestem aportul de minerale, in special calciu. Pe masura ce trec anii, este important sa ne refacem rezervele de minerale in mod regulat.

Otetul ajuta organismul sa absoarba mai usor calciul din alimentele consumate. Daca incluzi acest ingredient in salatele tale, vei preveni declansarea osteoporozei.

Lasa-te de fumat

Ca sa eviti osteoporoza, trebuie sa te lasi de fumat
Indiferent ce alegem sa credem, acest viciu are un impact negativ asupra sanatatii noastre. De fapt, fumatul poate agrava simptomele bolilor cronice precum osteoporoza.

Pe langa faptul ca iti protejezi oasele, daca reusesti sa renunti la tigari, eviti substantele cancerigene din componenta acestora si previi declansarea mai multor boli.

Nu slabi in exces

Comportamentele extreme sunt mereu nocive. In ultimii ani, obezitatea a produs moartea a milioane de persoane din toata lumea. Cu toate acestea, un mic plus de grasime in organismul nostru nu ne va face rau.

Daca esti o persoana foarte slaba si suferi de o tulburare de alimentatie, sansele sa experimentezi degradare osoasa prematura si sa suferi de osteoporoza iti cresc dramatic. Din acest motiv, incearca sa mentii o greutate stabila, astfel incat sa ai oase puternice si sanatoase si sa eviti osteoporoza.

Creste-ti aportul de alimente pe baza de soia

Soia este bogata in fitoestrogeni, compusi asemanatori cu estrogenul. Pentru a avea oase sanatoase si a preveni osteoporoza, femeile trebuie sa mentina un nivel echilibrat de estrogen. Un alt avantaj pe care soia il ofera femeilor este faptul ca le mareste densitatea osoasa.

S-a demonstrat ca femeile prezinta un risc mai ridicat de a suferi de osteoporoza decat barbatii. Consumul de alimente derivate din soia (tofu, de pilda) sustine prevenirea acestei boli.

Consuma trifoi rosu

La fel ca anumite produse pe baza de soia, trifoiul rosu este o planta care afecteaza nivelul de estrogen din organism. In cazul femeilor, acesta poate sa le reduca semnificativ riscul de a dezvolta osteoporoza.

Nu uita insa ca trifoiul rosu contine compusi volatili. Inainte sa incepi orice tratament cu acest ingredient, consulta un medic pentru a te asigura ca nu vei experimenta efecte secundare nedorite.

Profita de beneficiile somonului

Putin somon te ajuta sa previi osteoporoza
Aceasta specie de peste este foarte bogata in vitamina D si acizi grasi omega-3, nutrienti benefici pentru sanatate.

Datorita acestor proprietati, somonul este unul dintre cele mai bune alimente pentru a preveni si combate osteoporoza. Nu uita, este esential sa urmezi o dieta variata. Consumul de peste de doua sau trei ori pe saptamana te poate ajuta in acest scop.

Fa miscare in mod regulat

Un mod simplu de a avea muschi puternici este sa fii activ. Efortul fizic fortifica semnificativ oasele, reducand riscul ruperii acestora din cauza unei cazaturi sau lovituri. Daca iti antrenezi corpul in mod adecvat, nivelul de energie iti va creste si vei preveni bolile asociate cu inaintarea in varsta.

Redu-ti consumul de bauturi alcoolice

Consumul moderat de bauturi alcoolice poate imbunatati absorbtia calciului, dar este indicat sa evitam excesele. Consumand bauturi alcoolice in exces, oasele si starea ta generala de sanatate vor fi alterate. Mai mult, alcoolismul afecteaza echilibrul, crescand riscul cazaturilor si al fracturilor osoase.

Consuma ananas

Si ananasul te poate ajuta sa previi osteoporoza
Manganul joaca in rol important in ceea ce priveste sanatatea oaselor. O deficienta de mangan creste riscul declansarii osteoporozei. Asigurandu-ti necesarul zilnic de mangan, iti mentii oasele puternice.

Ananasul poate aproviziona organismul uman cu mai mult de 70% din necesarul zilnic de mangan al acestuia. Asadar, nu ezita sa bei suc proaspat de ananas in mod regulat.

Insa daca suferi de boli ca diabetul sau prediabetul, monitorizeaza-ti atent glicemia, astfel incat zaharul din componenta ananasului sa nu o modifice.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2182 (s) | 21 queries | Mysql time :0.087615 (s)