News Flash:

EXCLUSIV! Primele imagini cu pasajele supraterane din Podu Ros. Investitia este de aproape 9 milioane de euro. Solutia ar rezolva ambuteiajele din trafic

23 Martie 2018
10859 Vizualizari | 17 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6550 RON (+0.0010)
USD: 4.1067 RON (-0.0130)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Au aparut primele imagini cu cele doua pasaje supraterane ce ar urma sa fie construite in zona Podu Ros • Este estimata o lungime de aproape 400 metri pentru fiecare pasaj • Constructiile vor face legatura intre splaiurile raului Bahlui prin rondul din Podu Ros • O prima estimare arata ca executia ar costa aproape 9 milioane de euro • Nici termenul de executie nu ar fi prea generos, fiind macar doi ani • Municipalitatea a avut o experienta nefasta cu edificarea pasajului Eminescu, cand lucrarile au fost intarziate, spre exasperarea soferilor • "Noi am inaintat o cerere pentru obtinerea avizului de la Ape (Administratia Bazinala Ape Prut - Bârlad - n.r.). In functie de raspuns, vom sti si ce lungime vor avea pasajele", a declarat proiectantul

Un proiect important pentru traficul din Iasi prinde contur, cel putin la partea de documentatie. Municipalitatea a comandat un studiu de fezabilitate pentru realizarea a doua pasaje supraterane uniderectionale cu o singura banda care sa traverseze rondul din Podu Ros si sa uneasca splaiurile raului Bahlui.

Astfel, soferii vor putea traversa zona Podu Ros prin intermediul pasajului, ajungand pe unul dintre splaiuri. Solutia tehnica va fi finalizata in maximum 15 zile si va fi prezentata conducerii municipalitatii.

Proiectantul a propus doua solutii pentru construirea pasajelor, dar agreata este varianta in care pasajele se intalnesc intr-un "X". Solutia ar fi comoda si pentru actiunea de deviere a retelelor.

Din informatiile detinute de reporterii BZI, investitia ar ajunge undeva la nivelul sumei de 9 milioane de euro, cu o durata de executie de peste doi ani. Deocamdata nu se cunosc detalii legate de sursa finantarii. Cert este ca investitia nu va fi realizata prea curand.

"Pasajele auto ce vor asigura fluidizarea circulatiei pe cele doua Splaiuri ale Bahluiului peste intersectia Podu Ros vor fi prevazute cu cate o banda de circulatie fiecare, suprafete de refugiu, nu vor avea trotuare si vor fi dimensionate conform normelor legale in vigoare in asa fel incat sa asigure atat fluenta circulatiei auto, cat si posibilitatea de depasire a autovehiculelor aflate in stationare ca urmare a aparitiei unor avarii. Elementele structurale ale platformei circulabile a pasajelor si a rampelor de urcare/coborare vor fi dimensionate in asa fel incat sa nu ocupe mai mult de o banda pe carosabilul existent", se arata in caietul de sarcini.

Citeste si : EXCLUSIV/UPDATE! Incident la un pas de tragedie sub Pasajul Alexandru! O persoana a fost lovita de tren - FOTO

Vor avea o lungime de 400 metri

Reporterii BZI au obtinut si un punct de vedere din partea proiectantului. "Noi am inaintat o cerere pentru obtinerea avizului de la Ape (Administratia Bazinala Ape Prut - Bârlad - n.r.). In functie de raspuns, vom sti si ce lungime vor avea pasajele. Estimam o lungime de 300 - 400 metri. La final vom face si o estimare privind costurile executiei. Solutia ar prinde si piste pentru biciclisti", a spus proiectantul Cristian Comisu, realizatorul studiului de fezabilitate.

Contractul privind intocmirea studiului de fezabilitate a fost atribuit in urma unei proceduri de achizitii. Societatea Pod Proiect SRL a castigat contractul, cu o oferta financiara de 80 mii lei, fara TVA. Societatea este administrata de Cristian Comisiu, care este si cadru didactic in cadrul Facultatii de Constructii si Instalatii.

Citeste si : Iasul se transforma radical! Tramvai pana la Era si pasaje supraterane in toate cartierele. Cand vor demara proiectele

Voiau o supralargire in Tudor

Primaria intentiona sa realizeze o supralargire a strazii intre Facultatea de Chimie si podul Tudor Vladimirescu. Suma pusa la bataie a fost de 2865.784 lei, fara TVA. S-a organizat o licitatie, dar nu s-au prezentat participanti. Apoi, edilii nu au mai reluat procedura.

"In unele perioade orare ale zilei capacitatea de circulatie pe arterele majore atinge valorile maxime, numarul de opriri-porniri creste foarte mult, fapt care conduce la cresterea timpului de circulatie. Astfel de blocaje au implicatii si asupra mediului inconjurator, ducand la o crestere in intensitate a zgomotelor si noxelor. Bulevardul Tudor Vladimirescu asigura legatura dintre diferitele cartiere al Municipiului Iasi, inclusiv zona industriala si canalizeaza traficul spre DN 24 Iasi - Vama Sculeni. Acesta, in zona intersectiei cu bd. Prof. Dimitrie Mangeron se ingusteaza de la trei la doua benzi, pe sensul de mers spre podul Tudor Vladimirescu. In prezent, circulatia se desfasoara cu dificultate, elementele constructive caracteristice ale strazii fiind necorespunzatoare pentru o strada din mediul urban", se arata in caietul de sarcini.

Citeste si : Un pasaj impunator va fi construit la intrarea in Iasi - FOTO

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

solutia22_propusa
proiect podu ros splaiuri circulatie achizitii
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (17)

Andrei  | #646672
E usor de intuit faptul ca durata executiei unui astfel de proiect va trecu mult peste 2 ani , inclusiv din cauza vestigiilor arheologice , timp in care circulatia auto in zona Podu Ros va fi blocata.
Consider proiectul asa cum a fost prezentat mai sus drept nerealist si extravagant . In plus , nu cred ca specialistii hidrologi vor aviza favorabil constructiile pe malul si deasupra raului Bahlui , asa cum e prezentat in prima poza.
Cred ca mult mai eficient si ieftin ar fi constructia de pasaje pietonale subterane in zona Podu Ros , trecerile de pietoni fiind cele care ingreuneaza circulatia auto.
Gorge  |  #646677
Sa ma lasi cu specialiștii hidrologi! Daca aceasta specie mai exista sa se ocupe de zonele unde sunt inundații reale. Proiectul e perfect. Vrem si in Metalurgie si in Tudor si din Podul de Piatra in Mircea_alexandru ... de ce nu unul si din Pacurari in Dacia la depou
Emilian  |  #646694
Ai dreptate Andrei. Așa e.
ceferistu'  |  #646737
corect...un proiect futurist nerealizabil....dupa ,,barcutele" de pe Bahlui acum acest proiect....mai bine ar realiza un proiect de tramversare pe la bariera BJATM si largirea monstrului de pasaj de la Oc.Bancila....oare nu se gindeste in perspectiva ca orasul se dezvolta si aceste rute devin supra-aglomerate la fel si cu drumul de la capat CUG care de la 3 benzi brusc se ingusteaza la una, asa cum a gindit geniul din primarie numit Simirad un taran venetic si parvenit cu aere de 'telectual , singurul primar din tara care la sfirsit de an inapoia bani la buget, tipic taranului zgircit si prost.
MIHAI  |  #646836
Asa --TRAMVERSEAZA--CEFERISTU` !!!!
Andrei, absent  |  #646797
Unde ai vazut mai Andrei constructie pe deasupra raului Bahlui ??? Este pe cele doua maluri si este de stricta necesitate !!
Mda  | #646695
Mai oameni buni, astia nu sint on stare sa faca MARCAJE la strazile pe care le avem , statiile autobuz sunt facute din zgarcenie , strazile sunt inundatte la cea mai mica ploaie , ei nh sunt in stare sa faca in park pentru copii si care sa fie si sigur si cate ar mai fi .... despre ce vorbim , se construieste fara un pic de arhitectura fiecare care si cum vrea , pe unde vrea , uitativa in CUG rond Vechi”ne cerem scuze....” cine isi cere scuze ?!? Nici un nume nimic , intre timp Primaria plateste gazul la masina de Politie, credeti ma Numai la noi vezi asa ceva sa pazeasca politia un santier de 50m
Iesean  | #646736
An de an aceleasi golanii: plantat pamaelute, tuns copacii, carpit strazile si trasat marcaje rutiere! Atat se face din bugetul local. Restul banilor sunt directionati la partid. In rest planuri marete cu care sa mai fure voturi de la pensionari si de la tganii pe ajutoare sociale. Primarul si restul- doar o pleava de tarani aciuiati la os!
ceferistu'  | #646745
daca suntem la discutii despre proiecte ale orasului Iasi am eu o intrebare : de ce trebuie realizat Spitalul regional pe dealurile Sorogarilor ? ce interese imobiliare stau la baza ? acolo unde nu ai nimic din ceea ce inseamna infrastructura....cind foarte bine dar si avantajos era terenul depoului de tramvaie din Dacia , drumuri ,utilitati si teren aferent pt dezvoltarii ulterioare....dar era prea ieftin si nu iesea shpaga ! Oare desteptul ala de deputat Movila (nascut pt a fi deputat) nu isi da seama de golanie sau o tolereaza datorita unor interese personale .
rem  | #646762
MAi bun ar fi un pasaj de asta cum cobori de pe pasarela buciu, la intersectia cu Poitiers...
Introduceti comentariul dumneavoastra
CCC  | #646772
Proiect frumos! Prea frumos pentru a fi realizat cat suntem in viata! Mihaita ar trebui sa faca mai intai podurile din zona Alexandru- Dacia anuntate cu mare bucurie de vreo 2 ani! Se mai aude ceva de ele??? Nu prea! Aceeasi soarta o va avea si acest proiect!!!! Probabil vor zace in acelasi dulap! Marea realizare a Pasajului Bancila nu e a lu' Mihaita... E a lui Nichita Dorohoiu'... Mihaita a taiat pamblica si a lipit siluetele de vulturi pe sticla. Mai vreti proiecte nefinalizate si/sau nerealizate?? Omul de televiziune Mihaita Chirica a demarat modernizarea Bulevardului D. Cantemir. Totul ok! Dar s-a si finalizat??? Lipseste cel mai de bun simt lucru: traversarile spre masini! Ce sa mai zic ca Politia locala (pe care o are in subordine Primaria) fug din calea puilor de rromi care distrug mobilierul stradal de pe acelasi minunat bulevard! Sa ne traiesti Misulica! Cu tine macar putem visa! Barcute pe Bahlui si poduri futuriste!
Eric  | #646784
Astia nu sunt in stare sa faca o parcare pe loc drept si viseaza poduri peste poduri. Mai inchid si restul din stefan cel mare si sufoca si independentei, o satra de idioti la primarie.
Cetatean  | #646792
Pupincuristi bezeisti. Nu ii mai baga nimeni in seama si nu mai au stiri de ani de zile. Drept dovada articolelede doi lei de pw prima pagina. Asta se intampla cand scrii dupa dictarea unui penal analfabet de patron. Nimeni altul decat porcaletele si penalul de Asi.mionesei ! In frunte cu retarzii de poeti scriitori analfabeti din redactia BZI ! Huoooooooo cacanarilor !
DEgeaba  | #646808
ALT PRAF IN OCHI! Bai fraierilor propagandisti securisto-comunisti, voi chiar nu va mai potoliti cu minciunile? NICIUN iesean nu mai inghite demult aceste gogosi gratuite! Puneti dreacu mana si reparati strazile Iasului si opriti noeoiul si poluarea care a atins cote alarmante si NU MAI MINȚIȚI ATATA!!!
iesean satul de hoti  | #646837
Aproape toate podurile din Iasi peste Bahlui sunt PRAF,incepand cu podul Sf.Ioan,Metalurgie,Tudor Vladimirescu,Podu de piatra,Mircea cel Batran si conducatorii urbei viseaza cai verzi pe pereti.Daca pui o lingura de asfalt pe un pod nu inseamna ca acel pod e ca nou.Daca se va intampla o nenorocire sa v edem atunci cine va raspunde.
Guru  |  #646839
Mult ca ca t ai mancat la viata ta de esti satul javra p s d ista
ITIC  | #646846
solutie buna din punct de vedere a circulatiei auto insa insuficienta ... nu va reusi sa fluidizeze intersectia din Podul Ros. Pana nu vad o simulare computerizata a fluxurilor de masini, cu scenarii diferite de incarcare a intersectiei, imi vine greu sa cred orice "specialist" fie el si cu experienta. Din punct de vedere urbanistic, e un dezastru ... intrerupe axe vizuale importante ... iar atmosfera locului va avea de suferit ... tineti cont ca Podul Ros nu este doar un nod de circulatie auto ci si o intersectie de trasee pietonale. Propunerea este o rezolvare insuficienta a circulatiilor auto cu un efect agresiv asupra pietonilor ... un fiasco din nastere.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1989 (s) | 21 queries | Mysql time :0.044119 (s)