Magazin

Ghid Auto BUNA ZIUA Iasi – Cutia automata poate fi afectata la tractare

Publicat: 30 dec. 2009
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ghid Auto BUNA ZIUA Iasi - Cutia automata poate fi afectata la tractare
1

Cu siguranta ca unii dintre noi au fost pusi poate nu o data in situatia de a fi ramas in pana de motor, sau pur si simplu intr-o situatie in care automobilul pe care il conduceam nu a mai putut fi pus in miscare.Astfel ca am fost nevoiti sa apelam la prieteni sau la un serviciu special autorizat pentru a ne tracta/remorca vehiculul. Acest lucru se complica si devine o chestiune sensibila atunci cand autovehiculul ramas in pana este echipat cu o transmisie automata, mai ales atunci cand distantele de tractare sunt mari. Spre deosebire de transmisiile manuale unde ungerea se face prin barbotare, cele automate isi fac ungerea prin doua pompe de ulei – una pe arborele de intrare, iar cealalta pe arborele de iesire. Angrenajele din cutia de viteze automata au o precizie atat de mare incat se pot deteriora foarte repede daca cutia functioneaza fara ulei. Daca motorul nu poate invarti arborele de intrare – care este legat prin hidroconvertizor de motor, care hidroconvertizor foloseste la randul sau presiunea de ulei din cutie pentru blocarea diverselor elemente, acesta din urma se poate incinge foarte tare, ceea ce face ca atat hidraulica de comanda cat si elementele aflate in angrenare sa se defecteze .Retineti, cutia automata clasica, isi face comenzile interne exclusiv prin presiune de ulei! Cutia de viteze de tip DSG cu dublu ambreiaj foloseste de asemenea presiunea uleiului pentru a mentine cele doua ambreiaje cuplate etans. Daca presiunea de ulei lipseste, aceste ambreiaje se decupleaza si incep sa patineze. Prin tractare acestea sunt suprasolicitate si se pot deteriora prin patinarea excesiva. In concluzie, o cutie automata isi mentine elementele interne cuplate si le asigura functionarea cu ajutorul presiunii de ulei. Daca aceasta presiune lipseste, aceste elemente se pot distruge.

Adauga un comentariu