Local

Compania de Transport Public rămâne fără angajați! Vatmanii școlarizați trebuie să rămână în companie timp de 5 ani. Cel mai lung traseu din Iași va fi scurtat

Publicat: 22 oct. 2021
Vatman care circulă cu tramvaiul pe rutele din Iași
Din ce în ce mai puțini vatmani sunt la CTP. Compania de Transport Public are deficit de personal

Compania de Transport Public (CTP) Iași are nevoie de vatmani. Personalul poate fi școlarizat gratuit, cu condiția să rămână în companie. Reprezentanții societății au anunțat că va fi scurtat și cel mai lung traseu din municipiul Iași

Lipsă importantă de personal la Compania de Transport Public (CTP) din Iași. Asta în ciuda faptului că școlarizarea este gratuită pentru persoanele care vor să se angajeze în cadrul companiei. Au fost stabilite și o serie de criterii pentru ocuparea postului de vatman.

„Noi, cei de la CTP, mereu am căutat să angajăm vatmani, pentru că mereu am avut nevoie. Nu este o situație recentă, cauzată de tramvaiele noi care au ajuns la Iași. Noi oferim școlarizare pentru toți cei care îndeplinesc cerințele postului de vatman și doresc să se angajeze în cadrul companiei noastre. Școlarizarea este gratuită dacă persoanele care aplică pentru acest post semnează un contract pe o perioadă determinată de 5 ani cu noi”, a spus Andreea Luca Barna, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.

Condițiile minime pe care trebuie să le înteplinească candidatul pentru postul de vatman sunt următoarele: 10 clase finalizate și curs calificare/școală profesională, să aibă minimum vârsta de 24 de ani și să fie apt medical și pshilogic. O femeie este unul dintre cei mai vechi vatmani din Iași. Aceasta a condus primul tramvai nou.

Ce se întâmplă cu tramvaiele noi ajunse în Iași

În prezent, pe liniile de tramvai din Iași circulă 7 garnituri noi, cu 3 mai multe față de luna trecută. Însă acestea nu pot fi văzute pe toate liniile. Noile vagoane de la compania poloneză „PESA” circulă la momentul actual pe liniile cele mai aglomerate.

„A mai ieșit un tramvai nou de la firma «PESA» pe străzile orașului, acum sunt 7 astfel de tramvaie care circulă. În acest moment, tramvaiele circulă pe rutele 1, 13 și 9, iar dispecerul de la capătul de linie din rondul din Copou decide în funcție de grafic pe care rută să circule tramvaiele noi și dacă trebuie sau nu să suplimenteze numărul de tramvaie pe una dintre linii. Pe liniile 7 și 8 vor urma să circule tramvaiele noi imediat după finalizarea lucrărilor de reabilitare din zona Țuțora”, a declarat purtătorul de cuvânt al CTP.

În ceea ce privește situația tramvaielor „Bozankaya”, ajunse în Iași, acestea mai au de așteptat până să poată transporta călători.

„În acest moment, reprezentanții companiei „Bozankaya” din Turcia se află în depourile din Iași și efectuează teste de funcționalitate a garniturilor ajunse la noi. Din câte știm, nu sunt probeleme cu tramvaiele noi până acum, însă testele sunt obligatorii, acestea sunt efectuate conform caietului de sarcini. Tramvaiul va ieși pe linii in funcție de deciziile reprezentanților Bozankaya”, au mai adăugat reprezentații CTP.

Primele tramvaie „PESA” au intrat pe traseu luna trecută.

Cum se circulă în prezent cu mijloacele de transport în comun

Situația pandemică actuală din țară impune unele restricții cetățenilor, restricții care vizează și mijloacele de transport în comun.

„În acest moment nu există nicio măsură nouă a comitetului local în vederea restricționării numărului de călători în tramvaie. Măsurile sunt aceleași ca cele de până acum. Dar, până la urmă, este și interesul călătorilor să se protejeze și să respecte regulile de distanțare și cele care privesc purtarea corectă a măștii de protecție în mijloacele de transport în comun”, au mai adăugat reprezentanții CTP.

În cazul în care aceste măsuri nu sunt respectate, călătorii pot fi sancționați conform legii.

„Facem verificări zilnice în mijloacele de transport în comun din Iași pentru a verifica respectarea regulilor impuse de situația actuală din țară. Oamenii care nu se supun acestor reguli pot fi sancționați conform legii 55 din 2020 și riscă amenzi cu o valoare cuprinsă între 500 și 2.500 de lei. Din fericire, am observat că sunt foarte rare în ultimul timp situațiile în care oamenii să nu respecte regulile de distanțare sau să refuze purtarea măștii de protecție. Ne bucurăm să vedem că responsabilitatea cetățenilor a crescut de la începutul pandemiei și până acum”, a declarat Liviu Zanfirescu, comandatul poliției locale din Iași.

Unele rute rămân totuși foarte aglomerate. Ce soluție aduce Compania de Transport Public Iași (CTP) pentru această situație

La orele de vârf, traficul din Iași devine un „calvar”. Autoritățile recomandă utilizarea transportului public pentru remedierea, sau cel puțin, pentru ameliorarea problemei traficului. În schimb, cei care aleg să plece dimineața la locul de muncă cu autobuzul sau tramvaiul este posibil să se confrunte cu aglomerația din acestea sau cu timpii mari de așteptare, mai ales pentru traseele foarte lungi. Traseul autobuzului 20 este unul dintre cele mai lungi trasee din Iași. Acesta circulă pe ruta Tătărași Sud-Metro.

„Traseul 20 este unul dintre traseele foarte lungi. Această situație se află deja în analiza responsabililor pentru regândirea hărții de transport public Iași în vederea scurtării traseului 20. Din motive de trafic foarte aglomerat în zonele pe care le tranzitează întâmpinăm probleme mari cu predictibilitatea timpului de așteptare. Din pricina acestei situații nu putem preconiza numărul de minute în care autobuzul ajunge în stație, uneori acesta se poate dubla sau chiar tripla. În momentul în care vom reuși să obținem aprobare pentru scurtarea traseului, o vom face și, cu siguranță, va avea un timp mai mic de parcurgere a traseului. Până atunci însă, apelăm la călători pentru a evita aglomerarea autobuzelor sau tramvaielor, dacă aceștia observă că este prea aglomerat mijlocul de transport în care vor să se urce, îi sfătuim să aștepte următorul autobuz sau tramvai, după caz”, au mai spus reprezentanții CTP.





Comentarii
  • Ramane fara angajati pentru ca salariile sunt foarte mici, 2000 cu sambete si duminici, cu trezit la 2-3 dimineața…. neplatite la timp….. dupa doua trei zile. In aceste conditii, cine sta?

  • Baii Gherca si gasca, pai cum sa vina cineva pe mosia voastra! Voi luat cate 4000 euro salarii si sclavii care muncesc de la 4 dimineata abia le dati minim pe economie!?
    Dar cat costa scolarizarea, de ii obligi sa srea 5 ani la tine, ma? E sclavie si nimeni nu piate face nimic la FIRMA FALIMENT RATC!
    Ba Chirica, cum sa aduci aceeasi gasca sa conduca noua CTP, pai xe performante vrei?? Aaa dar tu nu vrei performanta, crei vile si xase, vrei bani!
    Jos MAFIA Ratc

  • Ce conditii sunt? Caldura in tramvaia nu este, tramvaie vechi cu defectiuni, sefi insuportabil, salarii de mizerie, conducere corupta, ORE SUPLIMENTARE NEPLATITE, „prietenii” trasee si orar preferential, mizerie in tramvaie(ne pun pe noi sa maturam la capat de linie… NOI NU SUNTEM MATURATORI,,,,,, noi duntem VATMANI!!) NU ne platiti pentru 2 sevicii!!
    Scarba de conducerea asta mizera, plina de relatii si neamuri! Fraiedii muncesc neamurile la cafeluta.
    Mariti salariile la vatmari si soferi!!!
    Drecu cu sindicatu nostru, niste corupti si acolo, nimic pentru noi, totul pentru ei!!
    CINE NE MAI APARA??? Cine ne crede, unde sa te plangi???
    Mai rau ca in comunism!

  • si domnul Chirica se face ca nu vede si nu stie ce se intampla acolo…..
    Nu veniti la CPT! Muriti de foame, deveniti sclavi pe mosiile sefilor cu salarii de 20000 lei, in timp ce un vatman sau un electrician are minim pe economie….. noi vatmanii si cei de la intretinere tinem greul.
    De ce va bateti joc de noi…. Bonurile de masa dupa cate zile se dau ? Salariile la fel?
    spuneti-le noilor angajati ca nu se dau salariile la timp, deci nu pot face rate la banci pt ca vor întârzia cu plata.

  • Scrieti ofurile aici, sa vada SINDICATUL ala care nu face nimic pentru voi!
    Scrieti ca nu stie cine e si asa se afla toata coruptia care e acolo, cu siguranta se va sesiza cineva DIICOT, DNA
    nu va fie frica vatmanilor
    Nu va fie frica soferilor, spuneti cum is autobuzele, franele, ITP urile, orele suplimentare
    Daca ascundeti neregulite,,, asra e!

  • Pentru cei care vor să aplice vreo dată să se întrebe de trei ori de ce acestă companie duce tot timpu lipsa de personal dacă cumva ați aplicat întrebați câți bani aveți de returnat în caz că plecați mai devreme de 5 ani cât e contractul, o să vă minunați legat de cele comentate mai sus confirm CTP un cuib de cumetri program preferențial și ore la dublu pentru cei cu ochi verzi, și da șoferi și vatmani sclavi pe moșie la boieri salarii și bonuri date cu întârziere în fiecare lună așa că, vă așteptăm în echipa pardon plantație…

  • Cand astepti cate 25 de minute in statie un autobuz, nu cred ca mai sta nimeni sa-l astepte pe urmatorul. Toata lumea vrea sa ajunga acasa mai repede dupa serviciu. Nu mai spun ca retrag autobuze de pe traseu in jurul orelor 16.30 – cazuri foarte frecvente pentru traseul 41.

  • Salariile nu sunt chiar asa mici, exagerati. Am auzit de 3500-4000 lei + bonuri masa cu cativa ani vechime, cred ca e un salariu ok, nu mare dar ok, per total merita sa va scolarizati gratuit.

  • 3500 – 4000 pe lună poate, cum zicea domn director pe pământ 2500 toată luna +bonuri te rog nu mai deziforma lumea ca să nu mai zic cazurile când după concediu au luat lichidare de 600 – 900 RON bonurile se dau pe data de 20 suntem în 22 și bonurile nu au întrat deci pe luni o întârziere de 5 zile da nui problemă știm o căzut softul sau a uitat primăria să vireze subvențiile și o părere cred că lucrezi la birouri de aia ții cu ursu.

  • „o parere” ti a dat Gerca ceva? „ai auzit”, bibevar sa vezi un cupon de salar! Altfel taci din gura!
    Isi bat joc de noi vatmanii

  • Vad ca la amenintari cu amenzi sunteti buni.Cand o sa mearga tramvaiele bara la bara ca sa nu intarzaiem la servici vom pastra distanta.PANA ATUNCI NU FACETI DECAT SA INSTIGATI

Adauga un comentariu