News Flash:

Compostoarele cu cartela

21 Februarie 2007
3324 Vizualizari | 5 Comentarii
Compostoarele cu cartela
Am vazut in Bucuresti noile compostoare pe baza de cartela. Arata misto. Serios. Nu functioneaza ele tot timpul, dar arata misto. Plus ca`s si foarte practice. Nu trebuie sa te mai cauti in buzunare dupa bilete, nu te mai chinui sa compostezi atunci cand ai un bilet botit sau usor rupt. Un alt avantaj il constituie faptul ca nu trebuie neaparat sa scoti cartela si s`o apropii de minunea aia de aparat, ci poti atinge direct portiunea respectiva cu portofelul in care se afla cartela. Asta`i un lucru bun si gandit. Cu ocazia asta nu mai trebuie sa se chinuie hotii din buzunare sa`ti caute prin toate buzunarele sa`ti gaseasca portofelul, stiu exact unde sa`l caute. Au vazut cand l`ai scos, au vazut cand l`ai bagat inapoi, e o economie imensa de timp. Deci treaba`i super tare. Oare in cat timp se vor baga si la noi aceste noi compostoare? Pentru ca s`asa se pare ca n`avem ce face cu banii... Plus ca, nu de alta, da` s`au cam imputinat si hotii prin tramvaie... Ca si calatorii de altfel...
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

Cristian  | #7442
Nu cred ca asta este o modalitate buna de a reactiona fata de acest sistem nou de taxare. Este desigur un progres si trebuie sa-l acceptam. Si asa suntem EXTREM de departe de tot ceea ce insemna civilizatie. Pe langa acest aspect priviti numai cate intersectii sunt in IASI, sau cate treceri de pietoni, unde este neaparata nevoie de prezenta unui sistem semaforizat ...dar care din pacate NIMENI nu doreste sa il instaleze, ...Primaria, Politia? ...SUNTEM DEPARTE si din pacate NU vrem sa acceptam.... De educatia pe care o avem fie in mijloacele de transport, fie in trafic ...nu mai e nimic de spus.
Adi  | #7443
Sincer, respectivele "carduri" sunt o prostie!!! Au dezavantajele atat ale biletului cat si ale abonamentului. Adica: le platesti ca abonament (o gramada de bani) dar le folosesti ca bilet (trebuie activate la fiecare calatorie, altfel risti sa-ti iei amenda ca si cum n-ai avea bilet). Geniala idee!!!!
larisa  | #7444
nu este obligatorie validarea abonamentelor...si nu vei primi amenda...scrie pe site-ul destinat acestui card...www.card.ratb.ro
ideea lor probabil a fost aceea de a face un singur card si pt metrou si pt transportul de suprafata...chestie care a fost deja implementata...
Ano  | #7445
Tinere imi faci inima rea ca aduci aminte de metrouri,deci "eu VREU metrou" la iasi
Andrei  | #7446
Aceste carduri reprezinta exempul tipic de implementare romanesc: se ia o idee buna "din afara" si se aplica trunchiat la noi. Daca se poate, doar partile proaste.
Sa vedem de ce:
1. Intr-adevar, cand te urci intr-un mijloc de transport dotat cu "validatoare electronice", trebuie sa validezi cardul, chiar daca ai abonament. In caz contrar, esti pasibil de amenda. Acest lucru este scris in pliantul pe care-l primesti odata cu cardul.
2. Aparatele de validat sunt setate dupa ureche: te plictisesti validand in fata aparatului. Pe la a 4-a, a 5-a incercare, iti ureaza "calatorie placuta"...
3. Cardurile se defecteaza "din senin", cred ca au probleme cu stocarea informatiei. Pe nicaieri nu-ti spune cum sa tii cardul (sa nu-l tii langa telefoane mobile, etc), dar dupa 4 zile de la achizitie, m-am trezit ca nu mai pot intra la metrou. Si de aici circul: la intrarea in metrou, se aduna 2-3 mecanici Metrorex(de aia de fac greva si acum stau la intrare) si-si dau cu parerea de cum trebuie tinut cardul: "Tine-l 3 secunde nemiscat!" sau "Intoarce-l pe partea cealalta!" sau "Pune-l cu capul in jos!", etc. Dupa indelungi parlamentari am reusit sa intru. M-am oprit la centrul de vanzare de unde mi-am luat pretiosul card si acolo..."Nu stiu ce are, poate e din cauza ca a fost eliberat de colega mea; nu va pot ajuta." Dupa alte 5 minute de discutii, timp in care am dat bonul, cardul, buletinul si detalii despre defecte, imi spune sec:" Eu nu va pot ajuta, du-te la serviciul comercial!". De parca eu numai asta fac toata ziua: alerg intre diferite sedii ale RATB-ului pentru a-mi rezolva problemele cauzate de ei. Seara, la metrou, dupa ce ii spun "inteligentei" de la casa ca am o problema cu cardul, ma loveste un raspuns fulgerator: "Nu stiu, nu sunt ale noastre, noi doar am pus aparatele aici, nu vindem carduri, deci nu e treaba noastra. Duceti-va la RATB". La intrebarea "Si eu ce fac acum?" mi se raspunde si mai sec: "Eu nu va pot lasa sa treceti, domnul director ne-a interzis sa-i lasam pe astia cu cardurile defecte sa treaca".Am ramas fara cuvinte. Ce sa mai spui? Dupa ce i-am amenintat cu OPC-ul, m-a lasat sa sar prin spatele gheretei.Pana la urma am ajuns la un centru RATB unde mi-am schimbat cardul. Si aici e alt aspect interesant: cred ca sunt aproximativ 100 de centre de unde iti poti achizitiona cardul, dar pentru schimbare/remediere situatie nu te poti duce decat la 2: Unirii si Tineretului.
Asa ca...Noul sistem este un lucru foarte bun, dar cu foarte multe lipsuri.

PS: M-a socat declaratia unui director RATB, declaratie data saptamana asta intr-un ziar din Bucuresti: "Stim ca sunt unele probleme cu noul sistem, dar se vor remedia. Calatorii trebuie sa aiba rabdare, suntem inca in faza de testare, aparatele nu au fost calibrate perfect inca". Din nou, doar la noi se poate intampla asa ceva: implementezi un sistem de care nu esti sigur, iei banii pe el si apoi te scuzi: suntem in faza de testare. Pai, stimabililor, aparatele astea nu trebuiau testate si paratestate inainte de a fi puse la dispozitia publicului larg? Daca ar fo fost gratis, intelegeam. Dar asa, cand mai dai si bani...
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1455 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019673 (s)