Magazin

Conceptii GRESITE despre intarirea imunitatii

Publicat: 29 aug. 2014
1
Vrei sa-ti fortifici sistemul imunitar pentru a trece sezonul rece sanatoasa, dar stii si cum? Exista cateva erori comune in ce priveste sistemul imunitar explicate in cele ce urmeaza.
Sistemul imunitar se fortifica cu vitamina C
Aproape toata lumea crede ca vitamina C poate intari sistemul imunitar. Dar acest lucru nu este deloc adevarat: chiar si cine ia zilnic vitamina C nu poate preveni nicio infectie. Chiar si cand raceala s-a instalat de-a binelea, simptomele sunt foarte putin atenuate prin aportul de vitamina C. Nici zincul, pe care se bazeaza de asemenea multe strategii de intarire imunitara – nu ajuta in caz de raceala si nu fortifica sistemul imunitar atat de mult pe cat se crede.

Citeste si: Incredibil ce proprietati are! La ce este bun ginsengul

Alege un alt ajutor: vitamina D
Vitamina D, sintetizata in primul rand in piele, in contact cu razele UV, activeaza celulele albe si este astfel indispensabila pentru sistemul nostru imunitar. Probabil din acest motiv suntem mai sensibili la infectii in sezonul rece: zilele scurte si intunecate conduc la deficienta de vitamina D si franeaza sistemul nostru imunitar. 
Sportul intareste sistemul imunitar
Cine face miscare de cateva ori pe saptamana se imbolnaveste mai rar si sufera mai putin daca totusi prinde un virus. Pentru ca miscarea regulata creste picioare celulelor albe si altor ajutoare ale sistemului imunitar. Poate din acelasi motiv, pacientii cu cancer recidiveaza arareori daca practica sport.
Dar atentie, ce e mult strica! Cine se antreneaza prea mult si intesiv isi pericliteaza sistemul imunitar. Cand sportul devine un factor de stres pentru organismul nostru – uneori mai ridicat de factori psihologici precum ambitia exagerata sau stresul competitional – suntem mai predispusi la infectii.

Citeste si: O iubitoare de animale a murit la scurt timp dupa ce si-a mangaiat cainele





Adauga un comentariu