News Flash:

Conditiile de doi lei din maxi-taxi vor ramane aceleasi

4 Octombrie 2001
624 Vizualizari | 0 Comentarii
"Vrei bilet, domnule? Tine zece bilete si joaca carti cu ele"

•A declarat ieri un operator maxi-taxi, care a mai spus ca "noi suntem interesati de bani in acest moment si nu de tichete" •Soferii afirma ca din cauza ordonantei care prevede modificarea masinilor nu au cum sa imbunatateasca nici calitatea serviciilor oferite •In acest timp, majoritatea soferilor au declansat o adevarata ofensiva de capatuiala pentru ca nu stiu ce li se va mai impune anul viitor

Desi multi ieseni s-au bucurat de reaparitia microbuzelor de tip maxi-taxi la nivelul Iasului, care aduc un plus necesar fata de serviciile oferite de Regia de Transport in Comun, in ultima perioada, calatorii au inceput sa se planga de calitatea serviciilor. In primul rand este vorba de conditiile de calatorie. Daca aglomeratia in aceste tipuri de mijloace de transport este de inteles, tinand cont de numarul redus al masinilor ramase pe trasee in urma licitatiei, nu la fel se poate vorbi de modul cum sunt intretinute microbuzele si mai ales interiorul acestora. "Merg zilnic cu microbuzul din zona CUG in Copou si majoritatea masinilor iti lasa un gust amar cand urci in ele. Parca ar fi din anii '40 , asa sunt de prafuite si au scaune urate. Oricum, urc de nevoie, nu am ce face", spune Andreea Radut, unul din calatorii nemultumiti.
Contactati, reprezentantii operatorilor de maxi-taxi spun ca, de fapt, conditiile de transport oferite de ei nu se vor schimba prea mult pana la inceputul anului viitor. Acestia sunt ocupati in acest moment sa respecte cat mai repede ordonanta de guvern care prevede ca microbuzele, pentru a desfasura activitatea de maxi-taxi, trebuie sa aiba cel putin zece locuri pe scaun. Astfel, conform termenului, in urmatoarele trei luni, toti sunt ocupati cu modificarea masinilor, fara a mai tine cont de calatori. "In acest moment nu avem cum sa schimbam calitatea conditiilor oferite calatorilor. Trebuie sa facem in asa fel sa respectam ordonanta care prevede ca masinile sa aiba cel putin zece scaune. Dupa aceea vom trece si la calitatea serviciilor", a declarat reprezentantul firmei Minibus, Costel Pristavu.
Daca reprezentantii firmelor sunt mai abili in declaratii, soferii microbuzelor care sunt pe trasee isi dau arama pe fata. Multi din ei sunt preocupati de a strange cat mai multi bani in cele trei luni pentru ca nu se stie ce va urma dupa 1 ianuarie 2001, odata cu expirarea protocolului incheiat cu Primaria, si impunerea ordonantei, chiar daca incalca legea.
Unul din multele exemple, dar cel mai concludent, este soferul microbuzului IS 03 ZHD.Pe parcursul traseului din Alexandru spre Copou acesta nu a eliberat nici un bilet calatorilor, desi microbuzul a fost mereu plin. La intrebarea reporterului, ca simplu calator, de ce nu elibereaza bilete, acesta a dat un raspuns care oglindeste pe deplin ceea ce gandesc de fapt operatorii de maxi-taxi, in ciuda declaratiilor acoperitoare ale sefilor. "Vrei bilet domnule? Tine zece bilete si joaca carti cu ele. Noi suntem interesati de bani in acest moment si nu de tichete. Nu stim ce va fi dupa 1 ianuarie", a fost declaratia soferului.
Culmea ca acesta chiar a rupt cele zece bilete si le-a dat reporterului. Acest gest denota ca tichetele au devenit simple hartii, operatorii batandu-si joc de declaratiile conducerii Primariei care ameninta cu controale peste controale.
La toate acestea se adauga si constatarea ca majoritatea soferilor au capatat o atitudine de cele mai multe ori jignitoare fata de calatori, uitand ca, desi sunt particulari, sunt pusi in slujba cetateanului.
Marius PILA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1577 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019872 (s)

loading...