News Flash:

CONEL Pascani deconecteaza micii consumatori

17 Octombrie 2000
1116 Vizualizari | 0 Comentarii
Printr-o sesizare sosita pe adresa redactiei noastre, un cetatean din municipiul Pascani atrage atentia asupra modului in care salariatii serviciului de distributie a energiei electrice din municipiu inteleg sa-si faca datoria, incalcand prevederile contractuale dintre societatea prestatoare de servicii si consumatori.
Pe 23 august 1996, Vasile Cotic din Pascani incheie cu CONEL Pascani contractul de furnizare a energiei electrice nr. 3132, avand specificate prin articolele 1 si 2 obligatiile furnizorului (CONEL) si la articolul 3 indatoririle consumatorului, tot aici specificandu-se si conditiile de deconectare. Deoarece batranul nu locuieste permanent in Pascani, convine, printr-o cerere, sa plateasca trimestrial contravaloarea consumului de energie electrica. Acest lucru se intampla pana pe 23 august. In ziua respectiva, un angajat al CONEL Pascani, pe nume Murgoci, se deplaseaza la domiciliul lui Vasile Cotic si, in contradictie cu prevederile contractuale dintre furnizor si consumator, procedeaza la intocmirea procesului verbal de deconectare nr. 3601, in lipsa consumatorului. Prin acest procedeu, salariatul CONEL Pascani si implicit societatea de distributie a energiei electrice din municipiu au incalcat prevederile contractului de prestari servicii incheiat cu consumatorii prin neaplicarea conditiilor de avizare la articolul 3 punctul 2 alineatul 1 din respectivul contract stipulandu-se: "Neachitarea facturii prevede o majorare cu 2% pentru fiecare zi de intarziere", continuand apoi cu urmatorul punct, in care sunt prevazute conditiile pentru intreruperea energiei electrice, dupa cum urmeaza "intreruperea energiei electrice se face cu aviz de 3 zile lucratoare, dupa cea de-a 30-a zi calendaristica de la majorare". Or, in cazul lui Vasile Cotic, nici una din aceste dispozitii contractuale nu a fost luata in calcul, batranul fiind deconectat de la retea fara nici un aviz prealabil. Mai mult decat atat, sosit la Pascani si constatand ca apartamentul sau a fost deconectat de la alimentarea cu energie electrica, Vasile Cotic se deplaseaza la sediul CONEL pentru a-si rezolva problema. "La sosirea in localitate am luat legatura cu conducerea CONEL atragandu-le atentia ca situatia de fapt este un abuz de la prevederile contractuale. De altfel, am vrut sa depun si o sesizare la biroul de informatii, dar am fost refuzat pe motiv ca nu exista un registru cu eventuale reclamatii", precizeaza Vasile Cotic in plangerea remisa redactiei noastre. Dorind totusi sa-si rezolve problema, batranul se adreseaza casieriei cu intentia de a plati factura "restanta". Numai ca si de aceasta data este refuzat, functionara atragandu-i atentia ca mai are de platit pe langa energia electrica consumata si o amenda. "Cu aceasta ocazie am vrut sa platesc cei 20 KW pe care i-am consumat, dar si de aceasta data am fost refuzat, functionara motivand ca trebuie sa plateasca si o amenda in valoare de 160.000 lei", mai arata batranul in memoriul sau.
Demn de remarcat este faptul ca in contractul tip pe care societatea fde distributie a energiei electrice il incheie cu consumatorii nu sunt specificate asemenea clauze. Mai mult decat atat, in timp ce marii colosi industrial au datorii catre societatea de energie electrica, de ordinul miliardelor de lei, fara a fi insa deconectati de la retea, pentru contravaloarea a numai 20 KW consumati de un consumator casnic aceasta masura parea "iminenta".
Mihai HOGAS
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1329 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019092 (s)

loading...