News Flash:

Consilierii au aprobat investitiile de 85 milioane Euro

6 Iunie 2006
1109 Vizualizari | 0 Comentarii
•Majoritatea consilierilor locali a fost de acord cu proiectul primarului privind demararea unor investitii precum modernizarea strazilor si realizarea pasajului Octav Bancila •Numai ca o parte dintre consilieri au solicitat ca investitiile sa fie finantate si prin accesarea unor fonduri structurale alocate de Comunitatea Europeana incepand cu anul 2007 •De asemenea, a fost aprobat acordul de prefinantare necesar aprobarii reabilitarii caii de rulare a liniei de tramvai

Primarul Gheorghe Nichita nu a intampinat piedici foarte mari din partea consilierilor municipali ieseni in sedinta de ieri a Consiliului Local, cand a supus din nou aprobarii proiectul privind finantarea unor mari investitii de infrastructura. Este vorba despre modernizarea a 30 de kilometri de sine tramvai, proiect estimat la circa 34 milioane Euro, reabilitarea a 54,5 kilometri strazi - 22 milioane Euro, constructia pasarelei Octav Bancila, intre cartierul Alexandru cel Bun si Pacurari -11 milioane Euro si ridicarea a 300 de locuinte sociale in zona Gradinari - 10 milioane Euro, dar si pentru infiintarea unui sistem ecologic de gestionare a deseurilor din municipiu. Consilierii au aprobat cu unanimitate de voturi propunerile municipalitatii, dar nu inainte de a sublinia faptul ca un credit in valoare de 85 de milioane Euro nu este singura posibilitate de finantare a investitiilor respective. "In momentul de fata Partidul Democrat isi da jos haina politica. Avem o conduita constructiva si nu dorim sa blocam investitiile municipiului. Insa ar trebui sa atragem cat mai multe fonduri nerambursabile. Trebuie sa dam dovada de o zgarcenie maxima in ceea ce priveste consumarea plafonului de indatorare a municipiului", a declarat consilierul democrat Constantin Axinia. Cu mici exceptii, un punct de vedere asemanator au avut si consilierii Partidului National Liberal. "Sunt de acord cu realizarea pasajului Octav Bancila si cu modernizarea strazilor, dar am semne mari de intrebare in ceea ce priveste investitia la calea de rulare. Sunt semne de intrebare legate de indicatorii tehnico-economici ai investitiei", a declarat consilierul liberal Radu Botez. In aceeasi ordine de idei, consilierul liberal Camelia Gavrila a propus municipalitatii sa angajeze personal specializat in vederea realizarii documentatiilor necesare pentru proiectele ce vor fi finantate de Comunitatea Europeana prin fondurile structurale. "Pentru atragerea fondurilor structurale ar trebui sa existe un birou special in primarie", a spus Camelia Gavrila.

Investitii pentru dezvoltare

Alaturi de primar au fost si consilierii PSD, care au subliniat faptul ca pentru proiectele mentionate mai sus s-a facut documentatia necesara si o amanare a deciziei privind finantarea ar fi de prisos. "Pentru cele 6 proiecte s-a facut deja documentatia. Trebuie sa tinem cont de faptul ca nici un primar nu a avut curajul sa demareze proiecte de amploare", a subliniat consilierul PSD, Catalin Ivan. Toate lucrarile edilitare ar urma sa se termine in 2009. Primarul Gheorghe Nichita a fost de acord cu observatiile facute de consilierii opozitiei. "Sunt de acord ca trebuie sa obtinem orice tip de finantare pentru proiectele respective. Valorile propuse de primarie pentru respectivele proiecte sunt estimative. Municipiul are insa nevoie de aceste investitii pentru dezvoltarea orasului", a declarat primarul Nichita. De asemenea, ieri consilierii au aprobat acordul de prefinantare in vederea obtinerii unui creditului de circa 15 milioane Euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru reabilitarea caii de rulare a tramvaielor.
Constantin MAZILU

Regia de Transport este furata de vatmani

•Vatmanii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) nu au scapat de proastele obiceiuri, vechi de cand functioneaza unitatea •Pentru a-si rotunji veniturile acestia incaseaza cate 5 mii lei vechi de la calatori si nu elibereaza bilete, a caror valoare este de 10 mii (1 RON) •In cursul zilei de ieri, reporterii ZIUA de Iasi au mers pe mai multe trasee de tramvai, jumatate de zi, cu numai 0,5 RON calatoria

Desi unitatea se zbate in pragul falimentului, cu datorii la bugetele de stat de aproape 100 miliarde lei (10 milioane RON), angajatii Regiei Autonome de Transport Public continua sa fure de la locul de munca. Vatmanii continua sa-si rotunjeasca veniturile incasand de la calatori numai 5 mii lei vechi (0,5 RON) si nu mai elibereaza bilete, a caror valoare este de 10 mii lei (1 RON). Astfel, banii intra in buzunarele vatmanilor, si nu in conturile Regiei. In cursul zilei de ieri, reporterii ZIUA de Iasi au mers pe mai multe trasee de tramvai, jumatate de zi, cu numai 0,5 RON calatoria. Vatmanii s-au dovedit a fi intelegatori, cu ghilimelele de rigoare. Astfel, pentru a ajunge din Copou in Tudor Vladimirescu, reporterii au mers din statie in statie cu cate un mijloc de transport, cazand la "mica intelegere", cu vatmanii, achitand 5 mii lei, fara bilet de calatorie. La ora 9.22, reporterii ZIUA de Iasi au asteptat in statia de la Rond Triumf un mijloc de transport in comun apartinand Regiei de Transport. La 9.40 vine primul mijloc de transport: un autobuz MAZ. Unul dintre reporterii ZIUA de Iasi incearca sa convinga soferul sa il ia o statie numai cu 5 mii de lei. Insa soferul de pe autobuzul MAZ nu accepta mica targuiala: "Ori platiti zece mii de lei si luati bilet, ori coborati!", a fost raspunsul scurt si taios al angajatului RATP, care nu a vrut sa se lase convins sa duca o persoana, o statie, cu numai 5 mii de lei.
Experimentul pare sortit esecului, dar reporterii ZIUA de Iasi continua, in speranta ca totusi cazul cu soferul de pe autobuzul MAZ a fost unul singular. La ora 9.52 apare tramvaiul 13, numarul vagonului 124. Aceeasi poveste, alt final. Vatmanul accepta tacit 5 mii de lei si porneste vagonul, fara a se uita macar la cel care ii daduse banii. Urmatoarea statie: Universitate. De aceasta data, reporterii cauta un autobuz MAZ care sa-i mai duca o statie numai cu 5 mii de lei. La ora zece fara un minut opreste in statie un autobuz MAZ, de pe ruta 41. "Du-ma si pe mine cu 5 mii de lei o statie". O privire scurta a soferului, care nu este decis daca sa accepte sau nu afacerea. In cele din urma se hotaraste sa arunce pisica in ograda altuia. "Nu pot, imi pare rau. Incercati la colegul din spatele meu", a spus soferul.
Reporterii ZIUA de Iasi au ascultat de sfatul soferului si au apelat la urmatorul mijloc de transport, un autobuz MAZ de pe ruta 28. Raspunsul? "Haideti asa, nu va mai iau bani pentru o statie". Din statia Piata Unirii, reporterii ZIUA de Iasi au avut parte iarasi de clementa din partea unui sofer de pe MAZ, care i-a dus gratuit pana in statia Targu Cucu, asta dupa ce au mai fost refuzati de un alt sofer de pe ruta 41. "Nu am cum sa va iau daca nu cumparati bilet intreg", a fost raspunsul angajatului, care a refuzat 5 mii lei pentru o statie.
Din statia Targu Cucu si pana in Tudor Vladimirescu, reporterii ZIUA de Iasi au folosit numai tramvaie. Rezultatul? Nici un vatman nu a refuzat oferta de 5 mii lei pentru o statie. Vatmanii de pe doua tramvaie, unul de pe traseul 8 si unul de pe traseul 7, au acceptat mica intelegere de a permite reporterilor ZIUA de Iasi sa mearga o statie la jumatate de pret. La intoarcere, alti doi vatmani, de pe aceleasi trasee 7 si 8, au acceptat mica targuiala.
Prin urmare, din cinci soferi de pe autobuzele MAZ, trei au refuzat sa ia un calator cu 5 mii lei, chiar si pentru o statie. Dintre vatmanii de pe traseele 1, 13, 7 si 8, nici unul nu a rezistat tentatiei de a-si rotunji veniturile cu 5 mii de lei.

Ce spune conducerea

Anuntati de experimentul reporterilor ZIUA de Iasi, sefii de la RATP au declarat ca-i vor sanctiona dur pe cei care se fac vinovati. In acelasi timp, au precizat ca va fi foarte greu de demonstrat ca vatmanii au acceptat banii. "Cel mai bine era daca alaturi de reporterii ZIUA de Iasi se afla si un reprezentant al Regiei de Transport. In acest fel, se putea demonstra ca vatmanii iau acesti bani care nu li se cuvin. Asa, va fi mai greu de demonstrat. Oricum, daca imi veti da lista cu mijloacele de transport in care s-a putut ajunge la mica intelegere, ii dau afara pe cei care se fac vinovati. In mod normal se da o sanctiune de avertizare si, la a doua sau a treia oara, se desface contractul de munca disciplinar", a declarat Maricel Gherca, directorul de la RATP.

Pozitia municipalitatii

Contactat telefonic, viceprimarul Constantin Neculau a declarat razboi total celor care umbla cu astfel de lucruri. Trebuie remarcat ca transportul de calatori este sprijinit, luna de luna, din banii municipalitatii. "Condamn din rasputeri astfel de practici. Astept sa vad cine se face vinovat si vor sanctionati la maximum pentru a fi pilda si altora", a declarat viceprimarul Constantin Neculau.
Cristian ALBU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1394 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013677 (s)