Actualitate

Consilierii locali PSD nu vor participa la sedinta extraordinara a CL

Publicat: 28 iul. 2016
1
Consilierii locali PSD nu vor participa la sedinta extraordinara a Consiliului Local Iasi convocata, la initiativa consilierilor PNL si a celui independent, pentru dimineata zilei de vineri, 29 iulie. Consilierii locali PSD considera ca proiectul de hotarare initiat de liberali referitor la organizarea unui „referendum local cu privire la modalitatea prin care iesenii doresc modernizarea transportului public: contractarea unui credit de la BERD sau accesarea de fonduri europene” este inoportun, ilegal si se fundamenteaza pe minciuna si manipulare, din urmatoarele motive:
1. Adresa oficiala emisa de Agentia de Dezvoltare Regionala (ADR) Nord-Est anexata de liberali la proiectul de hotarare demonstreaza clar ca achizitia de autobuze prin intermediul Programului Operational Regional 2014-2020 – Axa 4.1 nu este posibila in acest moment, intrucat ghidul specific al prioritatii respective nu este finalizat. Ca atare, in prezent, nu putem vorbi de o alternativa reala intre fondurile europene si contractarea unui credit in vederea achizitiei de autobuze, singura posibilitate concreta din acest moment fiind cea a imprumutului. Propagarea in spatiul public a acestei false alternative este o minciuna grosolana, asa cum este si exemplul Cracoviei, pe care liberalii l-au lansat din nestiinta sau din rea-vointa.
2. In aceste conditii, intrebarea care ar trebui pusa in referendumul dorit de liberali („Sunteti de acord ca transportul public de calatori din municipiul Iasi sa fie modernizat cu fonduri europene in detrimentul contractarii unui credit de 15 milioane euro de catre Primaria Municipiului Iasi de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare?”) nu are obiect. Mai mult, formularea este vadit tendentioasa si este menita sa induca in opinia publica o asteptare nerealista privind perspectivele si modalitatile de modernizare a transportului public.
3. Contractarea creditului de la BERD in vederea achizitiei de autobuze noi a primit aprobarea majoritatii alesilor locali reuniti in sedinta ordinara a plenului Consiliului Local din 15 iulie, aceasta majoritate fiind constituita de consilierii PSD si de cei PMP. Unul dintre motivele acestui vot a fost tocmai acela al lipsei alternativelor de finantare pentru modernizarea transportului public. Ar fi o dovada de neseriozitate, ba chiar de iresponsabilitate ca problema finantarii sa fie readusa in discutie, in conditiile in care datele problemei nu s-au schimbat.
4. Proiectul de hotarare depus de liberali este ilegal in conditiile in care nu specifica sumele necesare pentru organizarea asa-zisului referendum si nici sursa de finantare, vorbind generic de „bugetul de venituri si cheltuieli al Municipiului Iasi”. 
5. Calculele reprezentantilor Directiei Economice si Finante Publice Locale din cadrul Primariei Municipiului Iasi estimeaza costurile de organizare a unui astfel de referendum local la circa 1.000.000 lei. Cine ar suporta aceste cheltuieli daca iesenii ar vota in favoarea creditului de la BERD, asa cum s-a decis in sedinta Consiliului Local din 15 iulie, ori daca referendumul ar fi invalidat din cauza lipsei cvorumului? Isi asuma consilierii PNL aceste costuri si se obliga sa le achite din veniturile proprii daca referendumul nu va avea rezultatul dorit de ei?!
6. Pe fond, singura modalitate realista si responsabila de a moderniza transportul public intr-un interval rezonabil pentru comunitatea ieseana este aceea a contractarii unui credit. Daca negocierile cu BERD se vor incheia in acest an, atunci, cu asistenta reprezentantilor bancii in derularea licitatiei, achizitia a 70-75 de autobuze noi se va incheia in cursul anului viitor. Este vorba de o perioada rezonabila pentru modernizarea profunda a transportului public iesean si de un efort financiar suportabil in conditiile in care in joc sunt siguranta si confortul a zeci de mii de ieseni.
In concluzie, consilierii locali PSD sustin utilizarea unui pachet integrat de instrumente financiare pentru modernizarea transportului public, in care creditul BERD sa fie folosit pentru innoirea cat mai rapida a parcului de autobuze, iar fondurile europene care vor fi accesate prin POR – Axa 4.1 pentru alte prioritati, precum finalizarea reabilitarii liniilor de tramvai, modernizarea si chiar achizitia de tramvaie noi, implementarea sistemului de e-ticketing, extinderea transportului public la nivel metropolitan etc. Demersurile liberalilor sunt neserioase si iresponsabile, iar propaganda sterila si mincinoasa pe care o practica pe teme de mare interes public nu arata nimic altceva decat ca unii dintre acestia, ca si liderul impus cu forta la conducerea filialei din Podu Ros, au intrat in campanie electorala pentru alegerile parlamentare. Consilierii locali PSD accepta si isi doresc dezbaterea problemelor importante ale comunitatii si a solutiilor realiste, dar nu accepta sa participe la jocurile de imagine ale unor politicieni manati doar de interese politicianiste.



Comentarii
  • Si cum domnule, ,,super avocatul” Botz (sau Boz, nu stiu, mereu uit) , ,,mare” jurist nu stia aceste chestiuni ? Umbla saracul ,,jurnalist” sa faca un cogeamite interviu pe strada cu 3-4 ieseni degeaba ? Nu se poate asa ceva, acei 3-4 ieseni intervievati pe strada au spus-o clar : vrem bani moca, bani europeni ! Sunt curios, daca facem cercetari, daca nu cumva iesenii intervievati nu se regasesc pe listele PNL ca membri :))) Botz, iti bagi unghia in gat fatalaule, nu-ti iese nimic, latri degeaba :)) Idiotule !

  • Problema PSD-ului nu-s autobuzele, ci alta: cu asemenea initiative, PBK-ul le da cu ghioaga populismului in moalele capului. Or, pana acuma, pesedeii ieseni erau obisnuiti sa fie singurii populisti din zona.

    Inca patru-cinci initiative de-astea, cu iz populist si cu lipici la electorat, si nu-l vad deloc bine pe jupan Chiriac si sleahta lui. Iar daca strategia o exporta baietii cu un oarecare succes si la tseara, situatia va incepe sa capete apasatoare nuante cacanii

Adauga un comentariu