Consiliul Europei critica politia din R. Moldova

15 Decembrie 2009
597 Vizualizari | 0 Comentarii
Brutalitatea si metodele de arestare utilizate de politia din Republica Moldova in timpul manifestatiilor organizate in urma alegerilor legislative de la 5 aprilie au fost criticate intr-un raport publicat luni de Comitetul Antitortura (CPT) al Consiliului Europei (CoE), relateaza AFP. Experti din cadrul CPT, care au vizitat Republica Moldova in iulie, au denuntat metodele utilizate de grupul special de interventie Fulger dar si de alte forte de politie, care au arestat manifestanti in urma evenimentelor postelectorale de la Chisinau. Anuntarea rezultatului alegerilor legislative din 5 aprilie, favorabil Partidului Comunistilor din Republica Moldova (PCRM), a provocat manifestatii care, la 7 aprilie, au degenerat in revolte. Mai multe sute de manifestanti au fost retinuti. CPT solicita ca aceste forte sa faca obiectul unei monitorizari independente, mai stricte si mai eficiente. Delegatia CPT anunta, totodata, ca a strans un numar deosebit de mare de acuzatii credibile si concordante privind relele tratamente la care a recurs politia. Potrivit raportului, in numeroase cazuri, procurorii autorizati nu au intreprins masuri in timp util pentru a strange dovezi si a furniza mijloace de identificare a vinovatilor. CPT recomanda crearea unei agentii independente specializata in anchetarea unor acuzatii de rele tratamente, dar care sa fie distincta atat de politie, cat si de autoritatile care decid urmarirea.

Page time :0.1370 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020468 (s)