News Flash:

Consiliul Local a aprobat scumpirea biletelor RATP

30 Noiembrie 2007
2437 Vizualizari | 8 Comentarii
Consiliul Local a aprobat scumpirea biletelor RATP
• Ieri, in cadrul sedintei de Consiliu Local a fost aprobata scumpirea biletelor de calatorie ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi • Noile tarife vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2008 • De anul viitor, un bilet cu o calatorie va costa 15.000 lei (1,5 RON), un bilet cu doua calatorii - 25.000 lei (2,5 RON), iar un set de bilete cu 10 calatorii va costa 120.000 lei (12 RON) • Pretul abonamentelor va ramane neschimbat


Ieri, in cadrul sedintei de Consiliu Local a fost aprobata scumpirea biletelor de calatorie ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Noile tarife vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2008. Astfel, de anul viitor, un bilet cu o calatorie va costa 15.000 lei (1,5 RON), un bilet cu doua calatorii - 25.000 lei (2,5 RON), iar un set de bilete cu 10 calatorii va costa 120.000 lei (12 RON). Conducerea RATP Iasi a precizat faptul ca majorarea tarifului de calatorie pe mijloacele de transport public ale unitatii este absolut necesara, avand in vedere cresterile preturilor la combustibili, energie electrica si majorarile salariale ale angajatilor. Aceasta majorare nu va afecta si pretul abonamentelor puse spre vanzare de RATP Iasi. "Majorarea tarifelor pe mijloacele de transport public este absolut necesara, in conditiile in care energia electrica s-a scumpit, combustibilul de asemenea si unitatea a fost nevoita sa majoreze salariile angajatilor din fondurile Regiei.

Daca vom aplica aceleasi tarife in continuare atunci riscam ca situatia financiara a unitatii sa se agraveze, deoarece vom functiona in pierdere. Trebuie sa precizez faptul ca pretul abonamentelor eliberate de noi va ramane acelasi", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.
De asemenea, sefii Regiei au sustinut ca prin aplicarea acestor tarife se pot realiza venituri care sa acopere costurile transportului public. Consilierul Democrat Daniel Oajdea a criticat vehement propunerea de majorare a pretului biletelor RATP Iasi, deoarece unitatea nu are un plan de redresare economico-financiara. "Nu vad de ce RATP trebuie sa majoreze tarifele la bilete atat timp cat unitatea nu are un plan de redresare. Intrebarea este ce face Regia cu banii obtinuti din reclamele de pe stalpi", a declarat Daniel Oajdea. Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi, a sustinut de asemenea ca scumpirea biletelor RATP este necesara. Acesta a precizat ca in acest moment, unitatea este monitorizata de reprezentantii Bancii Europene de Dezvoltare si Reconstructie (BERD). "Cresterea biletelor este cauzata de majorarea costurilor la resursele folosite de RATP si de majorarea salariilor. De asemenea, unitatea este atent monitorizata de BERD si se lucreaza la eficientizarea managementului Regiei", a declarat Gheorghe Nichita.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (8)

wolf  | #24608
biletele se scumpesc,dar conditiile raman aceleasi...
sfinx  | #24609
Stimati domni,
Dupa cate stiu eu, redresarea economica a unitatilor private nu se face prin majorarea tarifelor. Se face prin eficientizarea anumitor activitati, prin reducerea costurilor, prin studii corecte privind unde se de ce nu este rentabila o activitate.
In unitatile monopol de la noi, rentabilizarea se face " DOAR " prin majorarea preturilor. E cel mai usor. Mai ales daca ne conduce domnul NICHITA.
Cand au fost scosi de pe traseu privatii, care aveau tarife si mai mici, in conditiile in care plateau si redeventa la primarie si erau si la zi cu taxele la stat, s-a spus ca pentru " eficientizarea activitatii ". Ei nu numai ca nu primeau subventie de la primarie, dar mai si plateau redeventa pentru trasee.
S-a imbunatatit situatia regiei ? NU.
Si acum e la fel , si va fi mereu la fel. Pana cand unitatile aflate in subordinea primariei Iasi, condusa de D-l Nichita , nu vor fi trecute in management privat, va fi mereu dezastru.
Deci, domnilor consilieri : RATP nu a platit pentru mijloacele de transport - privatii au facut-o.
RATP nu a platit redeventa si beneficiaza de subventii de la Primarie. Privatii platesc si nu beneficiaza de subventie.
Nu tin sa fie unii sau altii , dar sa fie concurenta si sa ramana pe piata cel care e in stare sa fie eficient.
Si CET-ul a functionat super in pozitie de monopol, pana cand au inceput sa sa instaleze centrale.
RATP-ul, nici in pozitie de monopol nu poate fi rentabil. Desfintati-l, sau privatizati-l.
Dupa aceea sa vedeti ce bine va functiona. DAR...nu va fi in subordinea Primariei.

SUCCES
luk  | #24610
Bravos natiune! S-asa stam ca sardelele in autobuze, macar sa dam si mai multi bani pentru asta. HUUUUUUUUUUUU nesimtitilor!!!
"Petrica"  | #24611
Ceea ce scrie Sfinx este frumos si foarte adevarat....poate pentru a fi scris in manualele scolare. In realitate, exista o ciuperca ce paralizeaza toate activitatile patronate de consiliile locale prin intermediul primarilor si primariilor, in general. In acest sistem nimic nu este si nici nu poate fi eficient - totul se face la interes, prin coruptie. Atata timp cat conducatorii acestor regii sunt numiti de primari doar pe criterii de prietenie, cunostinte si mai putin pe baze reale nu se va putea misca nimic.
Ceea ce lipseste conducatorilor de regii este ceea ce se numeste dorinta de a face performanta. Dar au si o scuza pentru asta: ingerintele politicului in activitatea tuturor acestor regii.
Degeaba se fac contracte de performanta daca acestea nu sunt transparente, cunoscute. Orice om cu minima capacitate poate sa-si dea seama ca acestea sunt facute doar cu scopul ca toti directorii de regii sa-si incaseze diferitele sume de bani negociate prin acestea (uneori de ordinul sutelor de milioane de lei vechi - pe langa indemnizatiile de peste 1200 de euro/lunar).
Ieseni, eliminati ciuperca si veti trai bine!
gigel  | #24612
Consilierii locali sunt niste dobitoci ,ca au votat pentru majorarea biletelor.
pady  | #24613
sa va bagatzi tramvaiele in cur zdremtzelor...
bunicuta  | #24614
cine nu crede nevoile r a t p-lui sa lucreze,macar 1 an in aceasta intreprindere IN TOATE DOMENILE,controlori, in depou ,la macaz,si mai ales la dispecerate,cu adevarati dispeceri.
VIRGIL  | #24615
MAI UMBLATI LA SALARIILE SEFILOR, (CA ORICUM NU DOVEDESC PENTRU CE SUNT PLATITI), LA TESA SI NU LA PRETUL BILETELOR.INTRODUCETI SI TICHETE CU DOUA CALATORII IN MIJLOACELE DE TRANSPORT.MULTUMESC.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1416 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018349 (s)

loading...