News Flash:

Constructii Feroviare Moldova la 50 ani de activitate

25 Iunie 2000
1434 Vizualizari | 0 Comentarii
•Confirmarea pozitiei de lider regional si atingerea nivelului de excelenta in afaceri - tinta si viziunea care ofera reteta succesului

Ieri, intr-o atmosfera selecta, societatea comerciala Constructii Feroviare Moldova a sarbatorit 50 de ani de existenta, marcata prin prezenta a numeroase personalitati. Constructii Feroviare Moldova face parte din categoria firmelor mari, de traditie, in regiunea istorica Moldova fiind un lider recunoscut al pietei constructiilor feroviare, cu 70% din piata regionala si circa 20% din piata nationala. Aceasta pozitie s-a obtinut printr-o flexibilitate organizatorica buna si printr-o dotare logistica superioara, dar pentru care este necesara o retehnologizare si reutilare masiva in urmatorii 2-3 ani. Organizatia implementeaza un sistem al calitatii conform SR EN ISO 9002, iar din acest an va declansa procedurile de implementare ale standardului de management al mediului SR EN ISO 14001. Tinta firmei este confirmarea pozitiei de lider regional pe intreaga piata a constructiilor, iar viziunea este de a atinge nivelul de excelenta in afaceri.
Dupa 50 de ani de activitate, privirea actualei conduceri, asigurata de directorul general Paul Butnariu, directorii adjuncti Constantin Proca si Dumitru Grosu, si directorul economic Dorin Dragan, se indreapta mai mult catre ceea ce va urma, Dorin Dragan formuland ceea ce poate deveni o adevarata profesiune de credinta: "cu viitorul inainte!"

Scurt istoric al societatii

Constructii Feroviare Moldova SA Iasi s-a infiintat in anul 1950, prin transformarea Serviciului Lucrari Speciale din RCF Iasi in Intreprinderea pentru Constructii Feroviare Iasi. Perioada de framantari organizatorice din anii 1950-1957 aduce modificari succesive in denumirea societatii, de la 1 ianuarie 1958 ea intorcandu-se la vechea forma organizatorica de Serviciul Regional de Constructii (SRC), in subordinea Directiei Regionale CF Iasi. Serviciul avea in subordine doua sectii la Iasi, una la Cimpulung si una la Roman, precum si o sectie de utilaje la Iasi.
Revenirea la organizarea unitatii ca intreprindere are loc in anul 1962, cand SRC fuzioneaza cu Intreprinderea de Constructii pentru Transporturi Iasi. Intreprinderea avea in aceasta organizare opt subunitati, alaturi de orasele mai sus amintite figurand pe aceasta lista Vaslui, Focsani si Suceava.
Aceasta situatie se mentine pana la 1 ianuarie 1966, cand activitatea de drumuri iese din cadrul unitatii, care devine Intreprinderea de Constructii Cai Ferate Iasi. Timp de 18 ani, ea cunoaste o perioada de stabilitate, atat in ceea ce priveste denumirea, cat si profilul, avand in subordine trei santiere si o statiune de utilaje si transport.
La 1 aprilie 1984, intreprinderea primeste denumirea de Antrepriza de Constructii Montaj nr.1, aflata in subordinea Regionalei CF Iasi, in cadrul ei functionand noua brigazi de constructii si o brigada de transport si utilaj. Actuala denumire dateaza de la 1 noiembrie 1991, avand in compunere sase santiere, la Iasi, Cimpulung si Roman.

50 de ani de realizari remarcabile

Printre realizarile din cei 50 de ani de activitate se pot remarca executarea a cinci linii ferate noi, dublarea de linii ferate, cinci cladiri de statii CFR, la care se adauga toate statiile de pe tronsonul Pascani - Tirgu Neamt. Printre cladirile ridicate de Constructii Feroviare Moldova mentionam complexul Romtelecom, Spitalul si Policlinica CFR Iasi, blocuri de locuinte in orasele Iasi, Birlad, Suceava, Cimpulung, Vatra Dornei si Pascani. Totodata, la acestea se adauga oficiile postale din Iasi, Vaslui, Husi, Tecuci, Botosani si Saveni, plus hotelul Bucovina din Vatra Dornei, numeroase statii Peco, hale industriale, consolidari terasamente, maluri si poduri rutiere. Tot printre realizarile din acesti ani se numara refactionarea tuturor liniilor de cai ferate magistrale, principale, secundare si in statii, pe raza regionalei CF Iasi si regionalele limitrofe, instalatii TTR, SCB, ELF, toate instalatiile feroviare din statiile CF din zona Moldovei, lucrari noi, RK si service in domeniul telecomunicatiilor pentru Romtelecom in judetele Moldovei.

Organizarea - un punct forte

Constructii Feroviare numara la aceasta ora aproximativ 2.000 de salariati, structurati in administratia centrala si in sase subunitati. Dintre acestia, 225 sunt cadre TESA, iar patru asigura conducerea de varf a societatii (Paul Butnariu - director general, Constantin Proca si Dumitru Grosu - directori adjuncti, Dorin Dragan - director economic). 54 de angajati tin sub control si coordoneaza procesele si activitatile societatii, 11 conduc subunitatile, trei asigura conducerea si 16 efectuarea incercarilor si determinarilor aplicate produselor, 12 asigura inspectiile si controlul operativ al executiei, 116 reprezinta personal de executie (60 cu studii superioare, 23 de maistri si 33 de tehnicieni). Din personalul tehnic cu studii superioare, 14 sunt atestati ca responsabili tehnici pentru executia lucrarilor de constructii: civile, industriale, agricole, drumuri, poduri, cai ferate, edilitare, in domeniul consolidarilor la cladiri si monumente avand un expert tehnic atestat.
Constructii Feroviare Moldova implementeaza un sistem al calitatii conform SR EN ISO 9002, pentru certificarea caruia se afla in relatie contractuala cu OCS AFER Bucuresti. Cifra de afaceri estimata pentru 1999 este de 86,7 miliarde lei.
Subunitatile societatii comerciale Constructii Feroviare Moldova sunt dispuse teritorial pentru a asigura intreaga zona centrala si de nord a Moldovei, Santierul 61 CF Iasi acoperind, in ceea ce priveste constructiile, judetele Iasi si Vaslui, iar instalatiile - zona regionalei CFR Iasi. Santierul 62 CF Cimpulung Moldovenesc deserveste judetele Suceava, Botosani si Bistrita-Nasaud, Santierul 63 CF Roman - judetele Neamt si Bacau, iar Santierul 64 RK linii Iasi deserveste intreaga zona de activitate a Regionalei CFR Iasi.
Din acest punct de vedere, organizarea reprezinta unul din punctele forte ale societatii, dovada fiind numeroasele realizari, in special cele din ultimii ani.
Mihai ANDREI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1373 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017343 (s)